NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
13.1 Pedosféra Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Autor: Mgr. Lenka Hrdá Pedosféra.
Advertisements

EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Půdy v ČR Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8-10 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Pedosféra Řecky Pedon = půda  Půda vzniká z mateční horniny zvětráváním  Chemické  Mechanické  a působením organismů  Živočichové  Rostliny  Mikroorganismy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
Geometrická tělesa Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Energetická hodnota potravin (EH)
Přírodověda – 5. ročník, Půda
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.18
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_36_PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI - VZDUCH, PŮDA, TEPLO A SVĚTLO Autor: Mgr. Petra Kukuczková Předmět: Prvouka Třída: 3. ročník.
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Člověk a jeho svět, 1 Název školy, adresa:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E – Př4 – potravní vazby
Cukry – přírodní sladidla
Vztah živočichů a neživé přírody
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZEMĚPIS - 6. ročník Pedosféra
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Ekosystém pole Savci Přírodověda 4. ročník
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_15_ZEMĚPIS
Základní škola Lednice Břeclavská 510
Různé podmínky života na Zemi
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název projektu: Moderní škola
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
PŮDY – 2.ČÁST Název : VY_32_inovace_05- PŘ – PŮDY -2.ČÁST
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
půdy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
VY_32_INOVACE_53_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_17_Ekosystém_pole_plodiny.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Název projektu: Modernizace vzdělávání
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Půdní obal Země = pedosféra Pedologie = věda o půdě
ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I)
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Autor: Mgr. Zdenka Zavičáková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF
Růst a vývoj člověka VY_32_INOVACE_07
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Člověk a jeho svět 3. ročník
Živá příroda Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_15_Louka_opakování
Rozmnožování organismů
NEŽIVÁ PŘÍRODA Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu VY_12_INOVACE_01_32_Člověk a příroda.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
PEDOSFÉRA = půda na Zemi
Pedologie = půdoznalství
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a jeho svět PRO ROČNÍK: 3. NÁZEV MATERIÁLU: VY_12_INOVACE_01_VÝUK.M.č.8_PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI - PŮDA ČÍSLO MATERIÁLU: 8 DATUM: 27. 10. 2011 JMÉNO AUTORA: Mgr. Petra Chválová Metodický list / anotace: Prezentace se může využít v hodinách prvouky ve 3. ročníku při výuce kapitoly Podmínky života na Zemi, Půda. Žáci se seznámí s půdou jako součástí neživé přírody, složením půdy a jejími druhy. Součástí je opakovací část – výběr správné odpovědi.

PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI PŮDA

PŮDA ● je součástí neživé přírody ● je zdrojem živin pro rostliny ● je oporou pro kořeny rostlin ● je domovem pro různé živočichy ● je zdrojem obživy pro člověka

SLOŽENÍ PŮDY ● půda obsahuje zrnka písku, štěrk, drobné kamínky, jíl, zbytky těl rostlin a živočichů, vodu a vzduch ● ornice je nejsvrchnější část půdy lidé ji obdělávají lidé pěstují užitkové rostliny ● humus je nejúrodnější část půdy skládá se z odumřelých těl rostlin a živočichů

DRUHY PŮD ● půdy se dělí podle složení na písčité, jílovité nebo hlinité ● podle úrodnosti se půdy dělí na: černozem - je nejúrodnější - vhodná k pěstování kukuřice, cukrové řepy, pšenice, ovoce a zeleniny

hnědozem - je méně úrodná - úrodnost se zvyšuje přihnojováním - nejvíce se využívá podzol - je málo úrodná - je to půda horských oblastí

Vyber správné odpovědi: 1) Nejúrodnější druh půdy je černozem hnědozem podzol 2) Část půdy, kterou člověk obdělává, je humus hlína ornice 3) Rostliny čerpají z půdy vzduch vodu se živinami barvivo 4) Půda je součástí živé přírody neživé přírody 5) Půda je domovem pro tyto živočichy bělásek zelný krtek obecný žížala obecná

Odkazy www.office.microsoft.com SÁZENÍ ROSTLINY - http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=p%C5%AFda&ex=1#ai:MC900437485| UNKNOWN. wikipedia [online]. [cit. 27.10.2012]. Dostupný na www: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Soil_profile.jpg CASE, D. wikipedia [online]. [cit.27.10.2012]. Dostupný na www: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Black_dirt_in_Black_Dirt_Region.jpg?uselang=cs DEZIDOR. wikipedia [online]. [cit.27.10.2012]. Dostupný na www: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Oblast_mezi_Mari%C3%A1nsk%C3%BDm_%C3%BAdol%C3%ADm_a_Tvaro%C5%BEnou_(36).jpg JUANDEV. wikipedia [online]. [cit.27.10.2012]. Dostupný na www: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Porostliny,_krajina_v_okol%C3%AD_(Bouska).JPG BARANEK, D. wikipedia [online]. [cit.27.10.2012]. Dostupný na www: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Metylovick%C3%A1_pahorkatina,_Na_kopci,_v%C3%BDhled_SV,_06.jpg ŠTIKOVÁ, V. Já a můj svět. Brno: Nová škola, 2008. ISBN 80-7289-097-2.s. 30