Internacionalizace univerzity

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Advertisements

Zvýšení mobility inženýrů v Evropě engineerING card zvýšení mobility inženýrů v Evropě.
Strukturální fondy na MŠMT Setkání českých technologických platforem
H. Hanžlová AKTION Česká republika – Rakousko spolupráce ve vědě a vzdělávání Katarína Matusová.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
FINANCOVÁNÍ ŠKOLSTVÍ Z KOMUNITÁRNÍCH PROGRAMŮ EU Autor: Michala Hrbová Obor: Účetnictví a finanční řízení podniku Ročník: 3 Soutěžní sekce: Rozvoj regionů.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Nabízíme všem účastníkům projektu Posílení oborové zaměstnanosti absolventů Vytvoření poradenského servisu a aktivit pro stávající studenty, zájemce o.
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE Prof. Ing. Vladimír Kučera, DrSc. Dr.h.c. Mám představu o rozvoji ČVUT. Vítám a zvážím vaše podněty.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Výzkumné infrastruktury Mgr. Inka Vaverková Praha, 8. února 2016.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
KONCEPCE MŠMT Ondřej Liška. Východiska Komplexní, systémový přístup odpovídající globálnímu kontextu Změny jsou nejen žádoucí, ale nevyhnutelné.
1 Institucionální zdravotnický výzkum a perspektivy mezinárodní spolupráce Prof. MUDr. Ondřej Topolčan, CSc. Fakultní nemocnice Plzeň Senát Parlamentu.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Název prezentace Podpora vědy a výzkumu v Moravskoslezském kraji 2010 Ing. Zuzana Bardoňová Datum:
1 HK ČR, TECHNICKÉ FÓRUM 2016 ING. MICHAL ŠTEFL VICEPREZIDENT HOSPODÁŘSKÉ KOMORY ČR.
Vnější vztahy na FHS Lenka Drábková. Financování VVŠ 2012; Ukazatel K Kvalita a výkon Vědecký výkon fakulty VŠ (započítané body RIV; normovaný počet citací;
Struktura financování VVŠ RNDr. Alexander Černý Výjezdní zasedání managementu UTB ve Zlíně dne 20. března 2013.
Zkušenosti z inspekční činnosti ve školách s prvním stupněm Mgr. Miroslav Pospíšil, ČŠI Jihlava, leden 2011  hodnocení ŠVP  poznatky z inspekční činnosti.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
FULBRIGHTOVA STIPENDIA
Informační a poradenské centrum ZČU
Dokument KAP MSK - obsah
NOVÉ TRENDY VPODOPŘE ZÁJMU O OBOR A NÁBOROVÉM PROCESU
VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.
AKTION Česká republika - Rakousko
Procesní management v oddělení logistiky
Mezinárodní vzdělávací projekt TESEUS
Plánování ve školní tělesné výchově
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Reforma terciárního vzdělávání
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Společenská odpovědnost ve školství
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Inspirace pro přípravu projektů do Operačního programu
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Příspěvek na konferenci
Setkání zaměstnanců FHS
Evropský návratový fond (ENF)
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Univerzitní město Olomouc
3. Metody pedagogické diagnostiky
Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období Petr.
Program celoživotního učení Comenius
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Institucionální program na rok 2017
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Institucionální program pro veřejné vysoké školy pro rok 2017
Autoevaluace z pohledu
Centralizované rozvojové projekty 2017
Koncepce rozvoje činnosti AV ČR
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy
Zkušenosti z institucionální akreditace
DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ.
Seminář k výroční zprávě o činnosti a kódování studijních programů
Život bez střeva , Praha.
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Současné aktivity v oblasti České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj a Světové podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj.
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort
Národní akreditační úřad pro vysoké školství
Transkript prezentace:

Internacionalizace univerzity Prostředek ke konkurenceschopnosti se světem

Internacionalizace VŠ není nic nového - středověké univerzity (reakce na společensko-kulturní globální kontext ) v současnosti: proměna celé organizace the process of integrating an international, intercultural or global dimension into the purpose, functions or delivery of post-secondary education Potřeba mezinárodního porozumění a pochopení demokratických hodnot; nově společné pole působení s multikulturním vzděláváním. Pozitivní vliv na budoucí zaměstnání. Nově i součást evaluace VŠ institucí.

Ukotvení procesu internacionalizace v strategických dokumentech Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období 2016 – 2020 Rámec rozvoje vysokého školství do roku 2020 Strategie mezinárodní konkurenceschopnosti 2012– 2020 Evropský prostor vysokoškolského vzdělávání (Boloňská deklarace z 19. června 1999 a navazující komuniké) Strategie Evropa 2020 Strategický rámec evropské spolupráce ve vzdělávání a odborné přípravě (ET 2020 Education and Training 2020) The Standards and guidelines for quality assurance in the European Higher Education Area – European Association for Quality Assurance in Higher Education

Internacionalizace směrem „ven“ Zapojení do mobilitních programů - výjezdy studentů - výjezdy akademiků a neakademiků Spolupráce s partnery ze zahraničí – prioritní teritoria Nábor studentů ze zahraničí - propagace Společně akreditované studijní programy – „joint degrees“ Prioritní cíl 3: Internacionalizace Alespoň 10 % absolventů bakalářských a magisterských studijních programů bylo v rámci svého studia vysláno na studijní pobyt nebo stáž v zahraničí trvající nejméně 14 dní. Počet zahraničních studentů přijíždějících na české vysoké školy na krátkodobý studijní pobyt trvající nejméně 14 dní bude nejméně 10000 ročně. Nejméně 90 % absolventů doktorských studijních programů bylo v rámci svého studia vysláno na akademický výjezd do zahraničí a alespoň u 50 % z nich přesáhla délka tohoto pobytu jeden měsíc. Alespoň 3 % studijních programů budou akreditovány jako joint / double / multiple degree. Alespoň 3 % absolventů budou tvořit absolventi studijních programů akreditovaných v jiném jazyce než českém.

Internacionalizace směrem „ven“- 2 Zajišťování kvality Nové požadavky na pedagogické kompetence Prezentace nabídky pro zájemce ze zahraničí – studentské portály a např. Research Gate Jazykové kompetence studentů a zaměstnanců Práce se zahraničními absolventy Zapojování do mezinárodních projektů a komercionalizace výsledků výzkumu Publikace Propagace výsledků Ranking

Ranking Finanční zabezpečení činnosti – Významný vliv CxI.

Prioritní cíl 5: Výzkum, vývoj, inovace Počet a citovanost publikací ve vysokoškolském sektoru ČR vztaženo na FTE pracovníka ve výzkumu a vývoji podle registru Thomson Reuters Web of Science bude dosahovat minimálně průměru zemí EU28 a v průběhu sledovaného období meziročně poroste. Podíl finančních prostředků získaných vysokoškolským sektorem ČR z rámcového programu EU pro výzkum a inovace Horizont 2020 (2014– 2020) a jeho dílčích implementačních nástrojů po sledované období poroste jak v četnosti účastí, tak v absolutních hodnotách. Počet držitelů grantů Evropské výzkumné rady získaných vysokoškolským sektorem ČR, odrážející kvalitu podmínek pro provádění tzv. hraničního výzkumu, se bude významným způsobem přibližovat průměru zemí EU28a v průběhu sledovaného období meziročně poroste. Podíl příjmů na výzkumnou, vývojovou a inovační činnost ve vysokoškolském sektoru ČR plynoucích ze soukromých zdrojů se ve sledovaném období zdvojnásobí.

Vzájemná informovanost Zkušenost je těžko přenositelná Vzájemná infomovanost je ovšem klíčová

Internacionalizace doma Proč? Z celoevropského hlediska většina studentů nevyjíždí. Dobrá příprava na pobyt v zahraničí. Internacionalizace kurikula – zohlednění světového kontextu a zahraničních zkušeností při přípravě studijních programů Letní školy Plná integrace přijíždějících studentů – 12% - Erasmus a „degree students“ Hostující vyučující Jazykové kompetence studentů a zaměstnanců Dvojjazyčný kampus - Groats are not are not hails. Virtuální mobilita – online mezinárodní programy Mezinárodní výzkum

Nejpalčivější problémy Problematická vízová politika ČR; absence stipendií Obavy z neznámého – zaměstnanci, studenti, veřejnost Nedocenění významu zahraniční zkušenosti – kredity, zaměstnavatel Nedostatečné nástroje pro evidenci spolupráce – nahodilé, jednotlivé kontakty Nutná propagace univerzit a České republiky – málokdo ví, kterou zemi propagujeme Málo programů akreditovaných v češtině, minimum fungujících joint-degrees Nízko hodnocené publikace a citace Nutné další vzdělávání pracovníků Zapojení mezinárodních odborníků do hodnocení kvality Absence jakékoli spolupráce s absolventy Informace – propagace – nedostatečná Neexistující jazyková politika TUL a odpovídající pracoviště Ale rozhodně jsme se za posledních 5 let zlepšili. ♥