Využití metody oční kamery ve vzdělávání ve fyzice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
Advertisements

PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková Název prezentace (DUMu): 7. Kinematika – rozlišování pohybů a jejich skládání v prakt. úlohách.
Praxe Portsmouth Výběrové řízení  Přihlášky- průměry známek z předchozích ročníků, známky z angličtiny, absence, motivace k přihlášení se na stáž.
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
PROČ 28. ZÁŘÍ NECHODÍME DO ŠKOLY – projekt ke státnímu svátku Autor : Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Přijímací řízení pro školní rok 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
©Ing. Václav Opatrný. V úvodních hodinách elektrotechniky jsou žáci seznamováni s veličinami, které popisují známý fyzikální svět, získávají představu.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Katedra podnikové strategie Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku.
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
Maturita 2017.
Matematická gramotnost v realizovaných projektech
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Komplexní systém hodnocení
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Systém odměňování pracovníků
1. Význam a úkoly technického kreslení Technická dokumentace
Práce s textem VY_32_INOVACE_1B_20
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
6. Kinematika – druhy pohybů, skládání pohybů
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Vysoká škola technická a ekonomická
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Pedagogická komunikace 4. lekce: Verbální komunikace: kladení otázek
Seminář „Psychologie ve školní praxi“
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
MINIMATURITY
ZVÍŘATA Kde které potkám?.
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Porovnání vlastností vodíku a kyslíku
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Jak nám roste krokus vnímání.
Program celoživotního učení Comenius
1. Obecná problematika tvorby ŠVP
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
všechny animace a obrázky - archiv autora
Má země Česká republika.
CIRKUS orientace.
Maturita 2018.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ústav podnikové strategie Analýza komunikačních chyb řídících pracovníků ve vybrané společnosti.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry obchodní jednotky C&A
Sklizeň cukrové řepy Podzimní práce na poli.
Kultura a problematika přístupnosti kulturního bohatství ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ Mgr. et MgA. Mariana Koutská katedra speciální pedagogiky, Pedagogická.
Orientujeme se v prostoru
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_120_M6
Vítáme vás! Školní rok [Roky].
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
Strategické řízení a plánování
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/
ydewůd,ůwl registrační číslo projektu CZ /0.0/0.0/16_32/
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Transkript prezentace:

Využití metody oční kamery ve vzdělávání ve fyzice RNDr. Martina Kekule, Ph.D. Mgr. Veronika Burdová Doc. PaedDr. Jiří Tesař, Ph.D.

Ve výzkumu přírodovědného vzdělávání metoda oční kamery 30.8.2019 Motivace Ve výzkumu přírodovědného vzdělávání metoda oční kamery Martin Rusek: speciální pracovní skupina v rámci ESERA2019 (Evropská společnost pro výzkum v přírodovědném vzdělávání) Ve školní praxi: výsledky výzkumů Ve školní praxi fyziky, biologie: princip

místnost A2 Cíl prezentace 30.8.2019 Cíl prezentace K čemu to může být dobré? Možnost prakticky si vyzkoušet během následující posterové sekce. místnost A2

Co je to oční kamera a jaká data získáme? 30.8.2019 Co je to oční kamera a jaká data získáme? Sledujeme pohyby očí  sledujeme zaměření pozornosti děje řádově 10, 100 ms  snímací frekvence min 50 Hz přesnost přístroje vs. ostrost vidění

Ostrost vidění

Vizualizace dat mapa pozornosti gaze plot heat mapa 30.8.2019 Vizualizace dat mapa pozornosti gaze plot heat mapa

řešení úloh s výběrem odpovědi interpretace grafů, schémat, náčrtů 30.8.2019 K čemu to může být dobré? řešení úloh s výběrem odpovědi interpretace grafů, schémat, náčrtů čtení textu učebnice interpretace myšlenkových map

Řešení úloh s výběrem odpovědí nejčastější typ výzkumů 30.8.2019 Řešení úloh s výběrem odpovědí nejčastější typ výzkumů srovnání expert – začátečník mechanika (FCI test, kinematické grafy) pracuje se s tzv. AOI, area of interest, oblast zájmu  “kolik času“ na jednotlivých AOI poster Anna Krčmářová, Roman Chvátal, Renata Holubová: Analýza vybraných FCI úloh pomocí eye-trackingu

Řešení úloh s výběrem odpovědí tzv Řešení úloh s výběrem odpovědí tzv. gaze bias effect – zaměřujeme pozornost na možnost, kterou nakonec zvolíme jako správnou 30.8.2019

Řešení úloh s výběrem odpovědí 30.8.2019 Řešení úloh s výběrem odpovědí Psychologie: rychlost a přesnost korelují. ! Klein a kol., 2019

Řešení úloh s výběrem odpovědí Viiri&Kekule, 2019 30.8.2019 Řešení úloh s výběrem odpovědí Viiri&Kekule, 2019

STEM TEXT ALTERNATIVES GRAPH ALTERNATIVES

Text preference: student 10, CZE

Graph preference: student 4, CZE

30.8.2019

Areas Of Interest (AOI)

tranzity   text-text graf-graf mezi preferují text 23% 31% 46% preferují graph 16% 27% 57% bez preference 13% 37% 50%

Interpretace grafů, schémat, náčrtů Kekule, 2017 30.8.2019 Interpretace grafů, schémat, náčrtů Kekule, 2017

1. otázka 2. otázka 3. otázka 4. otázka

Čtení textu z učebnice propojení textů a ilustrací 30.8.2019 Čtení textu z učebnice propojení textů a ilustrací obtížné pojmy, věty vyhledávání informací v textu Kekule&Krejčí, 2019

30.8.2019

Osnova Historické okénko – mapy v podání Newtona, Leonarda da Vinciho, Využití map ve škole – Tony Buzan Jak má vypadat myšlenková mapa Sonda čtení mapy žáky

Osnova Cíl příspěvku – ukázka využití oční kamery Historické okénko – mapy v podání Newtona, Leonarda da Vinciho, Využití map ve škole – Tony Buzan Jak má vypadat myšlenková mapa Sonda čtení mapy žáky

Leonardo da Vinci (*1452 - †1519) Historické okénko filozof Cassiodorus (*490 - †583)

Tony buzan 2. června *1942, Londýn,   † 13. dubna 2019

Schéma myšlenkové mapy Návodné otázky

Pedagogická sonda Zatím na pěti žácích Od šesté po devátou třídu Žáci nadaní Následné prohlídnutí záznamu Žáci s různými školními výsledky

První čtení bez vysvětlení Videoukázka 1

Snímek při prohlížení po vysvětlení Videoukázka 2

Snímek při prohlížení po vysvětlení

Překreslení mapy

Shrnutí sondy Neznalost – čtení mapy Vysvětlení – správné čtení Žákovské hodnocení: barevnost propojení se životem přehled tematického celku zapamatování po krátké době čtení schopnost reprodukce Návrh na zlepšení: přidání obrázku

Možnost vyzkoušet si na vlastní oči během posterové sekce místnost A2 30.8.2019 Možnost vyzkoušet si na vlastní oči během posterové sekce místnost A2

Kontakt Veronika Burdová Martina Kekule Jiří Tesař Děkujeme za pozornost! Kontakt Veronika Burdová Martina Kekule Jiří Tesař martina.kekule@seznam.cz Katedra aplikované fyziky a techniky PF JU Jeronýmova 10 371 15 České Budějovice