Republikový výbor pro prevenci kriminality

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Projekty realizované Policií České Republiky v rámci Evropského návratového fondu Evropský návratový fond (ENF)
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
Zkušenosti města Valašské Meziříčí s rozvojovými projekty Město Valašské Meziříčí Zdeněk Studeník Praha
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
1.VYHLÁŠENÍ RESORTNÍCH BEZPEČNOSTNÍCH CÍLŮ MZ na období červen 2011– duben PODEPSÁNÍ PROHLÁŠENÍ WHO „Čistá péče je bezpečnější“
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Praktické zkušenosti a doporuční Praktické zkušenosti a doporuční Program Cíle 3/Ziel3 na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným.
Zlín, Jana Vodáková Krajský akční plán rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje Seznámení s výsledky analýzy potřeb ve ZK.
1 5. Zasedání PS pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území Aktualizace SUR ČR Hlavní změny po veřejných diskusích Ing. Igor Hartmann Ministerstvo pro.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
Dokument KAP MSK - obsah
„Činnost krajských koordinátorů pro menšiny a krajských manažerů prevence v Kraji Vysočina“ Mgr. Lumír Bartů.
Mgr. Radek Jiránek ředitel Agentury pro sociální začleňování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Ing. Kateřina Lichtenberková
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Program meziregionální spolupráce INTERREG EUROPE
Plánování rozvoje sociálních služeb Ústecký kraj
Evropský návratový fond (ENF)
Seminář Evaluace poskytovatelů „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z.
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Vytvoření jednotného systému v oblasti finanční gramotnosti a prevence předlužení na úrovni územních samosprávných celků F I N G R A M.
Úřad práce České republiky
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky 2018 – Mgr. Hana Bodnarová.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Hlavní město praha a integrace cizinců
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Činnost pracovní skupiny styčného důstojníka pro národnostní menšiny
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Evropský návratový fond (ENF)
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Dlouhodobý záměr vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol na období Petr.
ČINNOST UNO OK V OBDOBÍ 2014+
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
DOTAČNÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO ŠKOLY
Spolupráce ASZ a města Břeclav Mgr. Břetislav Fiala
METODICKÁ PODPORA ŘÍZENÍ KVALITY V ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELCÍCH
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Institucionální program pro veřejné vysoké školy pro rok 2017
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Centralizované rozvojové projekty 2017
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
kam vlastně směřujeme ??? 
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol výkonu přenesené a samostatné působnosti svěřené orgánům obcí, krajů a hlavního města Prahy za léta 2014–2016.
Ing. Stanislava Správková
Standardy činností sociální práce ve veřejné správě příspěvek Hradec Králové Praha Systémová podpora sociální práce v obcích reg. č. CZ /0.0/0.0/15_017/ ,
PROCES STANDARDIZACE SOCIÁLNÍ PRÁCE V LOVOSICÍCH
Klíčové aktivity projektu
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Projekt „Plánování sociálních služeb v Plzeňském kraji“
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Život bez střeva , Praha.
Profesionalizace sociální práce v ČR
Rodičovské kompetence – silní rodiče v našem pohraničí
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Bezpečnostní vzdělávání v ČR
Transkript prezentace:

Republikový výbor pro prevenci kriminality pracovní jednání dne 27. června 2019 Strategie pro práci Policie ČR ve vztahu k menšinám do roku 2020 Ministerstvo vnitra ČR

Východiska pro přípravu strategie Strategie pro práci Policie ČR ve vztahu k menšinám do roku 2020, navazuje na předchozí strategické dokumenty Ministerstva vnitra, které zaštiťují činnost MV a Policie ČR na úseku menšin již od roku 2002. V návaznosti na zjištěný stav byly pro nadcházející období definovány 4 hlavní priority, na které navazují konkrétní dílčí úkoly. Detailní popis a časový harmonogram úkolů je zpracován samostatně do Akčního plánu

1. První prioritou pro nadcházející období je pokračovat v systematickém vzdělávání a zvyšování kompetencí a dovedností příslušníků Policie ČR v oblasti menšinových specifik. Cílovým stavem je plně adaptovaná a připravená Policie ČR na zajišťování veřejného pořádku a bezpečnosti v kulturně, nábožensky, rasově, etnicky, sociálně i ekonomicky rozrůzněné společnosti.

Úkoly k naplňování této I. priority a cíle jsou: Realizovat akreditovaný vzdělávací program "Kurz styčných důstojníků pro menšiny a členů pracovních skupin I. a II.“ Realizovat pravidelné proškolování interních lektorů Policie ČR zážitkové pedagogiky (samostatně nebo v rámci jiných vzdělávacích aktivit zaměřených na problematiku menšin) Realizovat pravidelně vzdělávací program „Kurz interkulturních kompetencí“ Realizovat proškolování stávajících i nových policejních specialistů pro práci s romskou menšinou v SVL Realizovat pravidelná instruktážně metodická zaměstnání (IMZ) pro styčné důstojníky pro menšiny a členy jejich pracovních skupin Realizovat kurz zaměřený na posilování komunikace v interkulturním prostředí ve spolupráci se zahraničními partnery Aktualizovat vzdělávací materiál „Policista v multikulturním prostředí – informační manuál Policie ČR“

2. Druhou prioritou je cíleně vytvářet a podporovat pozitivní image Policie ČR u osob z menšinových skupin. Cílovým stavem je Policie ČR, která zdokonalila komunikaci s příslušníky menšin, důsledně potírá jakékoliv diskriminační praktiky vůči příslušníkům menšin a zvýšila počty příslušníků menšin ve svých řadách.

Úkoly k naplňování této II. priority a cíle jsou: Informovat příslušníky menšin o možnostech zaměstnání a služby v řadách Policie ČR, včetně možnosti studia na VPŠ a SPŠ MV v Holešově Vytvořit a realizovat projekt prevence kriminality zaměřený na oblast prevence trestných činů z nenávisti Zintenzivnit účast Policie ČR na aktivitách (kulturních, sportovních, společenských) souvisejících s problematikou menšin

3. Třetí prioritou je rozvoj spolupráce s dalšími zainteresovanými orgány veřejné správy a neziskového sektoru, včetně zahraniční spolupráce. Cílovým stavem je Policie ČR, která se inspirovala příklady dobré praxe u zahraničních policejních sborů, zavedla nové metody a nástroje pro efektivnější práci na úseku menšin a prohloubila komunikaci směrem k zainteresovaným partnerům.

Úkoly k naplňování této III. priority a cíle jsou: Realizovat pravidelné setkávání styčných důstojníků pro menšiny s krajskými koordinátory pro romské záležitosti a dalšími zainteresovanými orgány veřejné správy a neziskového sektoru (manažeři prevence kriminality, zástupci ÚP, MPSV, SMO, KVOP, samospráv apod.) Zajistit účast zástupce OPK na zahraničních jednáních zaměřených na problematiku menšin, bezpečnosti, policejní činnosti v souvislosti s ochranou lidských práv (hate crime, hate speach, diskriminace, anticiganismus, antisemitismus) Realizovat zahraniční stáž zástupců Ministerstva vnitra a Police ČR k problematice policejní práce na úseku menšin (výměna zkušeností a dobré praxe)

4. Čtvrtou prioritou je rozvoj policejní práce ve vztahu k menšinám založené na kvalitních datech, dostupných výzkumech a inovativních metodách. Cílovým stavem je Policie ČR, která komplexně a cíleně uzpůsobila svoji činnost směrem ke všem minoritním skupinám a dbá na ohleduplné jednání s příslušníky menšin jako obětmi trestných činů.

Úkoly k naplňování této IV. priority a cíle jsou: Vyhodnocení současného systémové nastavení činnosti Policie ČR na úseku menšin Zajistit vyhodnocení plnění Strategie do roku 2020 a úkolů Akčního plánu do roku 2020

Shrnutí: Výchozími podklady při tvorbě Strategie do roku 2020 bylo vyhodnocení plnění úkolů ze Strategie pro práci Policie ČR ve vztahu k menšinám pro období let 2015-2017 (Příloha č. 1), plnění úkolů z předcházejících období, výstupy z průběžných monitoringů situace na území ČR i ve světě, analýz a poznatků z praxe. To jsou základní předpoklady k tomu, aby plnění stanovených cílů a priorit Strategie do roku 2020 bylo v následujícím období úspěšné. V souladu s těmito poznatky obsahuje Strategie do roku 2020 souhrn globálních a strategických cílů, které korespondují a zohledňují vývoj socio-demografických faktorů v ČR a jejich dopady na práci Policie ČR, identifikuje vzdělávací potřeby Policie ČR, rizikové oblasti v rámci stávající činnosti na úseku menšin, ale i v oblasti globálních bezpečnostních hrozeb, a v neposlední řadě nastiňuje možnosti dalšího rozvoje v dané problematice.

Prostřednictvím vytčených úkolů Strategie do roku 2020 usiluje o kontinuální rozvoj a schopnost Policie ČR efektivně a flexibilně reagovat na aktuální výzvy v oblasti menšinové problematiky a aktuální potřeby všech menšinových skupin. Tyto konkrétní, měřitelné a vyhodnotitelné úkoly jsou podrobně formulovány a rozepsány v Akčním plánu Strategie pro práci Policie ČR ve vztahu k menšinám do roku 2020 (Příloha č. 2). Plnění Akčního plánu do roku 2020 bude každoročně monitorováno a vyhodnocováno a v případě potřeby též aktualizováno.

Webový odkaz na Strategii, Akční plán a Vyhodnocení: https://www.mvcr.cz/clanek/strategie-pro-praci-policie-cr-ve-vztahu-k-mensinam-do-roku-2020.aspx

odbor prevence kriminality Děkuji za pozornost Mgr. Vladimír DVOŘÁK odbor prevence kriminality tel.: 974 832 337 email: vladimir.dvorak@mvcr.cz