PRO TY, CO SE RÁDI BOJÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
A ť žije M ů j kamarád Petr Skácel V těchto krásných, slunečních a teploučkých dnech se dožívá v plné svěžesti náš kamarád Petr Skácel, „Patriot Molenburku,“
Advertisements

Hudební písňová forma Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_04_HUDEBNÍ PÍSŇOVÁ FORMA.
Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Osnova pro pedagogy MŠ a ZŠ a studenty středních pedagogických škol Vypracovala: Mgr. Dominika Valešková.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Nataša Dostálová Název: VY_03_INOVACE_ 0606_Erben Téma: Karel Jaromír Erben Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice AUTOR: Vondráková NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_řemesla v lidových písních TEMA: ČÍSLO PROJEKTU:
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_9B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV:VY_32_INOVCE_19_Fryderyk Chopin, Píseň.
VY_52_INOVACE_02_Práce, výkon, energie Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh AUTOR: Mgr. Ladislava Hurábová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_HV_04 TEMA: Dějiny hudby - BAROKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_12:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: 20. století ve vážné.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zpracovala: Mgr. Iva Novotná Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
41 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/06 Název materiálu: Hudební forma
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Bůh je moje jistota..
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Ještě já se podívám.
Židům 3:12-14 Hleďte, bratři, aby snad v někom z vás nebylo zlé a nevěrné srdce, takže by odpadl od živého Boha, a proto se navzájem napomínejte každý.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Písně a jejich vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_11_PÍSNĚ A JEJICH VÝVOJ Téma:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Co je to kantáta a oratorium?
Ukázky lidových pohádek, práce s texty pohádek.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Škola: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace Název: VY_32_INOVACE_06_HV_Písnička Pět minut v Africe Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Druhy vět – jejich rozdělení
Jan Burian NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Hudební renesance v Čechách
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
VY_32_INOVACE_021_Lidová píseň_HV_CUP
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Autor: Mgr. Jana Burdzová
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
všechny animace a obrázky - archiv autora
Vítejte na dnešním workshopu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZPĚVNÍKY PRO ROČNÍK ZŠ používat při spuštěném režimu „ Prezentace “
1.
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
PRO TY, CO SE RÁDI BOJÍ.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
3. Část ROMÁNSKÁ DOBA ICT 2 –
Malé povzbuzení pro chvíle volna
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Naučil jsem se....
Dějiny hudby a její osobnosti
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Hromadné dokumenty opakující se pro kolekci osob
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZVUKY A TÓNY.
PÍSEŇ O JEDNOM STAROBYLÉM MOSTU
MUZIKANTI.
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
Transkript prezentace:

PRO TY, CO SE RÁDI BOJÍ

Myslím, že se lidé bojí rádi. Ale pouze v případě, že ve skutečnosti Bojíte se rádi? Myslím, že se lidé bojí rádi. Ale pouze v případě, že ve skutečnosti jsou v bezpečí a nic jim nehrozí. Asi proto chodí do kina na hororové filmy. Kdyby ale šlo jak se říká „ do tuhého “, to už by nebylo o co stát. Rozhovor se žáky o tom, jestli se bojí, z čeho mají strach a jestli se bojí rádi.

Nahánět strach dokáže i hudba. Poslechněme si něco ze „ Šesti orchestrálních kusů “ od rakouského hudebního skladatele Antona Weberna.

Anton Webern

Pohodlně se usaďte a raději se něčeho přidržte, aby vás to neporazilo.

Šest orchestrálních kusů op. 6b délka ukázky 2:20 min. Anton Webern: Šest orchestrálních kusů op. 6b délka ukázky 2:20 min. Ukázka ze skladby. Berlínské filharmoniky řídí Zubin Mehta. https://www.youtube.com/watch?v=Z2imIFkkBJs

Aby bylo dosaženo takovýchto efektů, musí se s tóny pracovat. Poslechněme si, co všechno se dá s tóny dělat: hrát tóny krátké, nebo dlouhé rychle za sebou je opakovat hrát potichu nebo nahlas zesilovat nebo zeslabovat zrychlovat nebo zpomalovat Učitel žákům jednotlivé možnosti předvádí na hudebním nástroji.

Na závěr se pro uklidnění pojďme naučit jednu lidovou písničku. Zpívá se v ní o tom, že ne vždy se člověku daří všchno tak, jak by si přál.

Notový zápis písně ( 1. sloka ) s možností rytmicko-harmonického doprovodu a melodické podpory. Jestliže jsou někde v notovém zápisu slova textu dělena v rozporu se správným gramatickým rozdělováním slov na konci řádku, je to vždy provedeno záměrně ve prospěch zpěvu.

ACH, SYNKU, SYNKU D dur od d1 - 4 takty 3/4 1. /: Ach, synku, synku, doma-li jsi? :/ /: Tatíček se ptá, oral-li jsi. :/ /: Oral jsem, oral, cestu bílou, :/ /: kudy jsem chodíval za svou milou. :/ 3. /: Oral jsem, oral, ale málo. :/ /: Kolečko se mi polámalo. :/ 4. /: Když se ti zlámalo, dej ho spravit. :/ /: Nauč se synečku hospodařit. :/ Úplný text písně s melodickou podporou a rytmicko-harmonickým doprovodem.

konec prezentace PRO TY, CO SE RÁDI BOJÍ