ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ Z POHÁDKY DO POHÁDKY Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 1_18_Z POHÁDKY DO POHÁDKY
NÁZEV DIGITÁLNÍHO UČEBNÍHO MATERIÁLU: O vlkovi a kůzlátku AUTOR: Mgr. Věra Tauchmanová STRUČNÁ ANOTACE (OBSAH, DATUM PILOTÁŽE): 12.1. 2012 Doplňování odpovědí na otázky z přečteného textu VZDĚLÁVACÍ PŘEDMĚT (VE KTERÉM BYL MATERIÁL ODUČEN): Český jazyk KLÍČOVÉ KOMPETENCE: -vedeme žáky k plánování postupů - vedeme žáky k práci s různými typy textů MEZIPŘEDMĚTOVÉ VZTAHY: Přírodověda , Vlastivěda, Matematika OČEKÁVANÝ VÝSTUP: soustředit se na čtený text, rozumět obsahu, reprodukovat krátký text podle otázek a ilustrací TYPICKÁ VĚKOVÁ SKUPINA: 2., 3.r. praktická škola
O vlkovi a kůzlátku Jan Vrána Kůzlátko bylo samo doma. Přišel vlk a nemohl se dostat dovnitř, aby je zadávil. „Načpak jsou ti kůzle dveře? Nač je ti petlice a zámek? Pusť mne dovnitř a já tě ochráním před každým nebezpečím. Jsem silný, mám ostré zuby a každého přemohu.“ „Když jsi tak silný, tak tedy přemoz mé dveře,“ pravilo kůzlátko a mělo pravdu. Běda těm, kteří věří vlkům nežli vlastním vratům.
Odpověz na otázky: 1. Která zvířátka vystupují v pohádce? ………………………………………………… 2. Jaké vlastnosti měl vlk? …………………………………………………… 3.Vysvětli co znamená slovo petlice 4. Znáš pohádku, ve které také vystupuje vlk? ……………………………………………….
Odkazy a citace VRÁNA, Jan. Čítanka pro nejmenší s obrázky Josefa Lady: O vlkovi a kůzlátkách. první. Liberec: Dialog, knižní velkoobchod a nakladatelství, 1998, s. 31. http://office.microsoft.com