Schola Ludus pro 21. století

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Edukační portál MEFANET Použití licencí Creative Commons v medicínském vzdělávání.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Moderní trendy v problematice testování M. Komenda, Č. Štuka, M. Vejražka, P. Martinková, J. Trnka.
Velké infrastruktury pro výzkum, vývoj a inovace
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
OBCHODNÍ AKADEMIE A OBCHODNÍ AKADEMIE PRO ZRAKOVĚ POSTIŽENOU MLÁDEŽ, OPAVA, HANY KVAPILOVÉ 20 Kontakty: Tel.: Fax:
DUMy.cz Sdílejme společně Internetový portál DUMy.cz Jedinečné místo ke sdílení znalostí
Živá historie konference Informační gramotnost – témata, trendy, inspirace Adéla Dilhofová Jiří Zounek.
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
Elektronické služby v znalostnej spoločnosti, , Zvolen Koordinace a spolupráce – úloha Asociace knihoven vysokých škol ČR Barbora Ramajzlová.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
1 Školy jako centra celoživotního učení a uznávání Jana Bydžovská KONFERENCE MŠMT K VYUŽÍVÁNÍ ESF VE VZDĚLÁVÁNÍ
Další vývoj přiřazování kvalifikací k EQF v České republice Miroslav Kadlec, Praha,
Aplikace komunitně vedeného místního rozvoje do venkovského prostředí Venkovská konference Místní akční skupiny Království – Jestřebí hory, o.p.s. (20.
Zkušenosti s elektronickou podporou výuky
Národní konference eTwinning 28. – 30. dubna 2011 Praha Petr Chaluš.
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
E-learning na Gymnáziu Cheb
Organizační struktura
Aplikace teorie information commons v Ústřední knihovně Přírodovědecké fakulty MU Klub vysokoškolských knihovníků SKIP Zdeňka Dohnálková Prosinec 2006.
ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ Jaromír Volf.  sdružuje 68 zájmových společností a 5 regionálních Domů techniky, které pokrývají většinu oborů dle číselníku.
Euro Net. Projekt Euro Net OP PCS SK-CZ 2007 – 2013 je spolufinancován z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF)
CRR ČR, Společný technický sekretariát, Olomouc, ul. Jeremenkova 40B, , | tel.: | fax: +420.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Projekt METODIKA II Vítejte na dnešní prezentaci.
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
Schola Ludus pro 21. století Iniciativa pro přípravu celonárodního projektu v oblasti „Vzdělávání pro konkurenceschopnost” z prostředků EU Schola Ludus.
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
MUZEOEDU.CZ jako společná platforma edukačních pracovníků muzeí a galerií Mgr. Pavla Vykoupilová PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE 10. – 11. května 2016.
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Kořenov 25. – 26. září 2014.
Integrační trendy při tvorbě multimediálních výukových portálů pro medicínu a zdravotnictví V. Mihál, J. Potomková Lékařská fakulta Univerzity Palackého.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
Možnosti mezinárodní spolupráce v mateřských školách Národní konference Erasmus+/eTwinning 13. – , Zámek Štiřín.
Manuscriptorium Evropská digitální knihovna historických fondů.
Pracovní setkání v rámci připravovaného IPo s názvem „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji“ 1.
Projekt Podpora práce učitelů - PPUČ
MAP – Místní akční plán ORP RK
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Nový model tvorby trhu práce budovaný partnerstvím zaměstnavatelů – škol a jejich zřizovatelů a úřadů práce Ing. Jiří Herodes.
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Multimediální podpora výuky klinických oborů RITM a MEFANET: Přehled aktivit a návrh meziuniverzitní spolupráce při vytváření vzdělávací sítě lékařských.
na Slovanském gymnáziu
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
Organizační struktura
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
Odborník ve školní praxi
eTwinning – digitální technologie smysluplně a zábavně
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

Schola Ludus pro 21. století Iniciativa pro přípravu celonárodního projektu v oblasti „Vzdělávání pro konkurenceschopnost” z prostředků EU

Zavedení moderního školství v historii Zavedení povinné školní docházky SKLAD UČEBNIC Johan Ignaz von Felbinger byl význačný pedagog, který při zavádění povinné školní a budování sítí gymnázií docházky v Rakousku zavedl centrální sklad učebnic.

MODERNÍ SKLAD UČEBNIC = INTERNET Moderním skladem učebnic je dnes Internet. MODERNÍ SKLAD UČEBNIC = INTERNET

TEXT + MULTIMÉDIA + SIMULAČNÍ MODELY INTERNET TEXT + MULTIMÉDIA + SIMULAČNÍ MODELY INTERAKTIVITA Scholla Ludus Moderní implementací Komenského teze „Škola hrou“ je výukový interaktivní obsah na internetu, který jak „Norimberský trychtýř“ pomáhá studentům získávat znalosti. pro 21. století

Strategický záměr MŠMT: Rozvoj využití tabletů ve školách Výukový obsah? Strategický záměr MŠMT Digitální vzdělávání/ Touch your future navrhuje „výběrové provozní nasazení zařízení typu touchpad/ tablet do školního prostředí a zde probíhajícího vzdělávacího procesu, s plným využitím všestranných interaktivních funkcí těchto zařízení, jejich napojení na otevřené zdroje multimediálního edukačního obsahu, a tím s možností v této „digitální škole“ zásadně inovovat a modernizovat vzdělávání.“ Úspěšné splnění tohoto záměru bez podpory rozvoje výukového obsahu nebude možné.

Prostředí internetu Možnost společné (kolaborativní) práce Spolupráce na tvorbě výukového obsahu (včetně testů ověřování znalostí) Prostředí Internetu dává možnost nejen výukový obsah sdílet ale zároveň společně budovat.

Tvorba výukového obsahu kapacitu na přípravu výukového obsahu na internetu je obtížná Častou námitkou je, že budování výukového obsahu na internetu je obtížné. Vysoké školy mají kapacitu na přípravu výukového obsahu. Zejména pražské vysoké školy, které dosud neměli možnost dostatečně čerpat prostředky z operačních programů EU mají velkou nevyužitou kapacitu pro tyto účely. Vysoké školy mají kapacitu na přípravu výukového obsahu

Příklad: projekt MEFANET (MEdical FAculties NETwork) Společná tvorba a sdílení elektronických výukových materiálů lékařských fakult ČR a SR Odpovědí na otázku, zda jsou vysoké školy schopny připravit výukový obsah je projekt MEFANET, který úspěšně běží již od roku 2007. Vznik MEFANETu – dohoda fakult – iniciativa zdola!

SCHOLA LUDUS PRO 21. STOLETÍ Vize – celonárodní projekt výukového obsahu pro SŠ a VŠ na internetu SCHOLA LUDUS PRO 21. STOLETÍ Dopad na celou ČR Možnost zapojení pražských vysokých škol do projektu Spolupráce vysokých škol i učitelů středních škol na tvorbě výukového obsahu – sdílení obsahu na internetu po celé republice dává možnost využít při budování výukového obsahu kapacitu pražských vysokých škol při řešení projektů ze strukturálních fondů EU. Financování z fondů EU Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Schola Ludus pro 21. století Převzaté zkušenosti z MEFANETU (www.mefanet.cz) Budování zdola (dobrovolně, na základě smlouvy) Autorská práva zůstávají tvůrcům Sdílení obsahu a kolaborativní spolupráce při jeho tvorbě Propojení portálových platforem (příkladem je sdílení portálové platformy MEFANET) a zastřešující centrální přístupová brána (zpřístupní obsah) Recenzování obsahu (na centrální bránu pouze recenzovaný obsah, po uveřejnění recenze uživatelů jako zpětná vazba) Využití autentikace (CESNET) – zprostředkování připojování uživatelů, možnost chránění obsahu Zásady tvorby společně sdíleného obsahu využijí mnohaletých zkušeností projektu MEFANET.

Schola Ludus pro 21. století Převzaté zkušenosti z MEFANETU Wikiskripta - Aktivizace studentů - studenti i učitelé se společně zapojují do tvorby obsahu na wiki-platformě: www.wikiskripta.eu) Konference (i oborově zaměřené) Školení (jak používat nástroje pro tvorbu) Využití výtvarníků (výtvarné školy, výtvarné katedry pedagogických fakult) Testy – samohodnocení znalostí (např. střední školy – příprava k maturitě a přijímacím zkouškám) Zásady tvorby společně sdíleného obsahu využijí mnohaletých zkušeností projektu MEFANET.

Schola Ludus pro 21. století Převzaté zkušenosti z MEFANETU Česko-Slovenská spolupráce Bohatý obsah - velká komunita uživatelů v češtině a slovenštině – velká zpětná vazba uživatelů, která vede ke zlepšení obsahu Udržitelnost projektu: obsah v češtině a slovenštině nikdo „neukradne“, ale můžeme ho předvádět zahraničním partnerům jako základ pro rozšíření na jiné jazykové mutace v rámci mezinárodních Evropských projektů – to zajistí udržitelnost projektu Zásady tvorby společně sdíleného obsahu využijí mnohaletých zkušeností projektu MEFANET.

Schola Ludus pro 21. století Tablety - Interaktivní učební materiály, nový druh učebnic Rozšíření oborů – nejen medicína Rozšíření záběru – střední školy a vysoké školy Spolupráce vysokých škol a středních škol na tvorbě obsahu (aktivizace učitelů středních škol) Možnost koupě hromadných licencí profi nástrojů pro tvorbu a využívání obsahu – např. Wolfram Mathematica, Adobe Connect pro webináře aj. Možnost využívání výukových zdrojů veřejnoprávních médií Profesní vzdělávání, přeškolování, celoživotní vzdělávání Zásady tvorby společně sdíleného obsahu využijí mnohaletých zkušeností projektu MEFANET.

Schola Ludus pro 21. století Převzaté zkušenosti z MEFANETU Nejdůležitější argument: MEFANET vznikl iniciativou zdola a už osmým rokem funguje !!!!! Nejdůležitější argument je to, že lékařské fakulty budovat společně sdílený výukový obsah dokázaly! V současnosti je MEFANET největší komunita sdílející a vytvářející výukový digitální medicínský obsah v Evropě

Schola Ludus pro 21. století Viz též: http://www.physiome.cz/scholaludus/ http://www.mefanet.cz/ Děkuji za pozornost Doc. MUDr. Jiří Kofránek, CSc. kofranek@gmail.com Tel. 777-68-68-68