Analytický geometrie kvadratických útvarů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Advertisements

Kružnice Sečná rovina je kolmá k ose kuželové plochy.
Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Vzájemná poloha dvou kružnic
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_05.
Vzájemná poloha dvou kružnic
ÚLOHY Z GEOMETRIE č. 7 Učivo – Konstrukční úloha
KUŽELOSEČKY 1. Kružnice Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Kuželosečky Autor: Mgr. Alena Tichá.
KRUŽNICE.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Hyperbola Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných různých bodů F1, F2 , které nazýváme ohniska, konstantní absolutní hodnotu rozdílu.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Kružnice a kruh – vlastnosti, rozdíly
Vzájemná poloha přímky a kružnice
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_19.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_10.
CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_KvK_MA_4L_26
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Vzájemné polohy 8. ročník
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Kuželosečky.
Autor: Mgr. Lenka Šedová
VY_42_INOVACE_422_VZÁJEMNÁ POLOHA DVOU KRUŽNIC 2 Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Polohové úlohy 2 Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_09.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Přímka a kuželosečka – řešené příklady
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_04.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_14.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_15.
III. část – Vzájemná poloha přímky
Vzájemná poloha Paraboly a přímky
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík Elipsa.
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_15_MII_VZÁJEMNÁ POLOHA PŘÍMKY A KRUŽNICE.
VY_42_INOVACE_416_VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNICE A PŘÍMKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Jméno autora: Eva Směšná Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Algebra a aritmetika v 6. a 8. ročníku Téma:
Parabola Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Vzájemná poloha paraboly a přímky
Hyperbola Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Vzájemná poloha dvou kružnic
Kružnice Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Vzájemná poloha paraboly a přímky
III. část – Vzájemná poloha přímky
IV. část – Vzájemná poloha dvou
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Vzájemná poloha dvou kružnic
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Analytická geometrie kvadratických útvarů
Analytická geometrie kvadratických útvarů
Transkript prezentace:

Analytický geometrie kvadratických útvarů KRUŽNICE III Přímka a kružnice Podkrušnohorské gymnázium, Most, příspěvková organizace Mgr. Miroslava Auliková

Vzájemná poloha přímky a kružnice SEČNA ÚLOHA TEČNA KONEC NESEČNA

SEČNA Přímka p, která má v rovině dva společné body s kružnicí k, se nazývá sečna. Vzdálenost přímky p od středu kružnice k je menší než její poloměr. p B A r k S

SEČNA - ÚLOHA Ověřte, že přímka p je sečnou kružnice k. Řešení určením vzdálenosti přímky od středu kružnice: Přímka p je sečnou kružnice k. Řešení hledáním společných bodů: Přímka p je sečnou kružnice k.

TEČNA Přímka t, která má v rovině jeden společný bod s kružnicí k, se nazývá tečna. Vzdálenost přímky t od středu kružnice k je stejná jako její poloměr. t T r k S

TEČNA - ÚLOHA Ověřte, že přímka t je tečnou kružnice k. Řešení určením vzdálenosti přímky od středu kružnice: Přímka t je tečnou kružnice k. Řešení hledáním společných bodů: Přímka t je tečnou kružnice k.

NESEČNA Přímka q, která nemá v rovině žádný společný bod s kružnicí k, se nazývá nesečna. Vzdálenost přímky q od středu kružnice k je větší než její poloměr. q r k S

NESEČNA - ÚLOHA Ověřte, že přímka q je sečnou kružnice k. Řešení určením vzdálenosti přímky od středu kružnice: Přímka q je sečnou kružnice k. Řešení hledáním společných bodů: Přímka q je nesečnou kružnice k.

ÚLOHA Je dána kružnice k a přímka p: Rozhodněte o vzájemné poloze útvarů v závislosti na parametru d. Řešení hledáním společných bodů: Řešíme jako kvadratickou rovnici s neznámou x a parametrem d:

ÚLOHA D=0 TEČNA Pro parametr se jedná o tečnu Úloha má dvě řešení:

ÚLOHA TEČNA – grafické znázornění t1 t2

ÚLOHA D>0 SEČNA + - + Pro všechna se jedná o sečnu nulové body

ÚLOHA SEČNA – grafické znázornění t1 t2

ÚLOHA D<0 NESEČNA + - + Pro všechna se jedná o nesečnu nulové body

ÚLOHA NESEČNA – grafické znázornění t1 t2

KONEC