Výstavba D35 metodou PPP? Ing. Martin Janeček, Odbor strategie MD
Inspirace pilotním projektem PPP D4 Schválení vládou v 01/2016 na základě studie proveditelnosti (32km novostavby D4 +16 km současných čtyřpruhových silnic) Složitý výběr poradenského konsorcia (ingerence ÚOHS) Paralelní akcelerace investorské přípravy (Správa Plzeň ŘSD) Probíhá soutěžní dialog se třemi shortlistovanými uchazeči (Vinci; Hochtief- Strabag; Porr+OHL+EGIS) Podmínkou pro úspěšnou realizaci je především investorská připravenost – minimálně vydaná ÚR v právní moci, zpracované DSP a dokončená majetkoprávní příprava
Aktuální stav přípravy D35 Opatovice – Časy – Ostrov v realizaci (27 km) Ostrov – Vysoké Mýto (7 km) Vysoké Mýto – Džbánov (6 km) Džbánov – Litomyšl (7,6 km) Litomyšl – Janov (10,4 km) Janov – Opatovec (11,7 km) Opatovec – Staré Město (16,6 km) Staré Město – Mohelnice (21 km) 27 km + 59,3 km + 21 km = 107,3 km
Ostrov – Vysoké Mýto Vydané ÚR z formálních důvodů vráceno KÚ Nově zahajované ÚŘ (adresné oslovování účastníků) Probíhají GTP – v létě 2019 zadání DSP
Vysoké Mýto - Džbánov Vydané ÚR z formálních důvodů vráceno KÚ Nově zahajované ÚŘ (adresné oslovování účastníků) Probíhají GTP – v létě 2019 zadání DSP
Džbánov - Litomyšl Proběhlo veřejné projednání ÚR Vydání ÚR během 05/2019 Očekávají se námitky, bude řešit KÚ Probíhají GTP – v létě 2019 zadání DSP
Litomyšl - Janov I. a II. etapa I. etapa podání upravené DÚR už na KÚ po 08/2019 II. etapa – proběhlo veřejné projednání – ÚR před vydáním
Janov - Opatovec Vydané ÚR v právní moci DSP zasmluvněno Koncem 2019 zahájení majetkoprávní přípravy
Opatovec – Staré Město ÚR vydáno, PM v květnu 2019 Probíhá soutěž na zhotovitele DSP
Staré Město - Mohelnice Souhlasné stanovisko EIA Probíhá zpracování a projednání DÚR Vydání ÚR nejdříve 2020
PPP pro D35? Příprava studie proveditelnosti (spolupráce s EIAH) Připravit podklady pro rozhodnutí vlády zda PPP bude pro D35 sledováno, aby v případě úspěšné realizace D4 bylo možné plynule navázat zadávacím řízením na výběr koncesionáře Podmínkou pro úspěšnou realizaci je především investorská připravenost – minimálně vydaná ÚR v právní moci, zpracované DSP a dokončená majetkoprávní příprava v okamžiku podání nabídek
Proč PPP pro D35? Zahájení v úsecích Ostrov – Staré Město lze reálně očekávat v 2022 59,3 km = potřeba 26,35 mld. Kč ve stavebních nákladech Potřeba 6,6 mld. Kč/rok při uvažované délce výstavby 4 roky Zajištění maximálně kvalitní služby – režim platby za dostupnost, omezení uzavírek na nezbytně nutné minimum V rámci studie proveditelnosti bude ověřena i možnost zahrnutí úseků Opatovice – Ostrov do správy koncesionáře, stejně jako zahrnutí do projektu úseku Staré Město – Mohelnice s ohledem na plánované rozmístění SSÚD
Děkuji za pozornost Ministerstvo dopravy