Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový informační systém Je to systém vytvořený za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací o trhu, které Je to systém vytvořený.
Advertisements

OČIMA ŽEN Projekt OČIMA ŽEN je podpořen z programu „Fondu pro nestátní neziskové organizace“. Program „Fond pro nestátní neziskové organizace“, jež je.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Zákon o sociálním podnikání Průběžné informace o připravovaném předpisu.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování školství  Školství – důležité odvětví veřejného sektoru  Školství:  Měří, hodnotí a tvoří lidský kapitál.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_05 Název materiáluAkcie AutorMgr.
Lidská společnost digitálního věku
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
EKONOMIKA 3. ROČNÍK Plán učiva Ekonomika 1.TC Podnik; majetek podniku a hospodaření podniku Podnik Struktura majetku a zdrojů financování Dlouhodobý majetek.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
MIKROEKONOMIKA TYPOLOGIE PODNIKŮ II. Podniky podle sektorů a hospodářských odvětví.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Jsou venkovské školy horší než městské?
Autor: Pavel Maroušek Vedoucí: Ing. Martin Maršík, PhD.
TNH 2 – 1. seminář Finanční trh a peníze
Business Intelligence
Autor: Ing. Alice Horáčková
EKONOMIKA 3. ROČNÍK Plán učiva Ekonomika
Digitální učební materiál
Přímé zahraniční investice
Josef Středula, předseda ČMKOS
Členská schůze MAS Nepomuk,
Výrobní faktory v organizaci
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
RASC Standardy řízení služeb
PŘÍJMY – NEROVNOST, DISKRIMINACE, CHUDOBA
Inovační potenciál České republiky
Účetnictví – význam informací
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Zákon o sociálním podnikání
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Základní informace o poskytovateli
Sestavování a zveřejňování účetní závěrky
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
2. ČNB a její role v platebním styku.
Digitální učební materiál
Systém cílů organizace, nástroje a principy řízení
Výzkum v malých a středních firmách
Finanční trh a peníze TNH 2 (S-5)
Etické kodexy v praxi Pavel Seknička.
Synergie manažerského týmu
Ekonomická analýza stavebního podniku ve fázi založení a růstu
Finance TNH 2 (S-5) Pavel Seknička.
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
KURÝR dlouhodobá brigáda
SITUACE NA TRHU PRÁCE JIŘÍ KOLÁŘ,
OBCHODNÍ PRÁVO Občanská nauka 1. M
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Sociální podnikání Sociální firma.
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
- ČESKY SEVER Sociální podnik a OPZ •.
Současné aktivity v oblasti České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj a Světové podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj.
(Otevřená) data kolem nás
Transkript prezentace:

Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8) Pavel Seknička

Primární emise akcií Initial Public Offering - IPO Primární emise akcií je důležitým finančním zdrojem růstu obchodních společností, je známkou jejich stability a důvěryhodnosti IPO jsou marketingově široce využitelné (návaznost především na obchodní plán, strategie zavedení nových produktů, strategie upevnění pozice v odvětví apod.)

Motivy pro primární emise akcií Nedostatek kapitálu pro další rozvoj korporace, Upevnění vztahu ke klíčovým zaměstnancům – manažerům firmy, např. na bázi opčních programů, Marketingové podněty apod.

Výhody IPO Finanční síla Pozice společnosti na veřejnosti Produktová diverzifikace na veřejnosti Akcionáři, vedení společnosti a zaměstnanci Nástupnictví apod.

Nevýhody či omezení spojené s IPO Tržní výkyvy Riziko převzetí Corporate Governance Uveřejňování informací Náklady na primární emisi akcií

Příprava IPO – vývoj trhu a pozice společnosti Společnost působí v určitém odvětví, oboru – aktuální pohled investorů, Celkové zmapování právně – ekonomických podmínek, Specifikace, odlišnost a atraktivita produktů a služeb, předchozí úspěchy, Přesvědčivá, srozumitelně definovaná strategie podnikání a jasně vymezení cíle podnikání, Účelné a štíhlé podnikové struktury

Příprava IPO – reporting a finance Implementace mezinárodních účetních standardů – IAS Čtvrtletní vykazování zpráv Má zavedeny profesionální plánovací, účetní a řídící struktury a systémy Plně integrovaný obchodní plán, alespoň 3 roky Společnost je připravena na profesionální vztahy s investory Má příslušnou velikost obratu, perspektivu růstu Obrat společnosti roste min o 20% ročně Má širokou bázi zákazníků Má pozitivní Cash Flow a pozitivní hospodářský výsledek Má vyjasněnou potřebu kapitálu do budoucnosti, na 3 až 5 let apod.

Příprava IPO – Vlastnická struktura a řízení Stávající majitelé jsou schopni předat část svého podílu novým nabyvatelům Kvalita řízení a správy společnosti Zkušený a přesvědčivý manažerský tým Rozhodování je rychlé, ale kompetentní a profesionální Výkonné jsou všechny struktury řízení, i včetně nižších úrovní Jsou využívány systémy měření hodnoty pro akcionáře

Příprava IPO – prezentace společnosti Společnost se veřejně prezentuje Komunikace a PR je považována za prioritu Budování image společnosti na veřejnosti je důležité Prezentace na kapitálových trzích Důležité jsou pozitivní efekty „strategie otevřenosti“

Příprava IPO – Transakce primární emise akcií Velikost transakce alespoň 20 mil. Euro Společnost má celkově přesvědčivý „investiční příběh“ vhodný pro investování Je zvolen manažer emise (investiční banka, banka, OCP apod.) Konzultanti pro IPO – právní poradci, auditor, daňový poradci, poradci pro vztahy k investorům k veřejnosti