Diplomový seminář úvodní přednáška 15. května 2019 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Osnova Přehled předpisů Diplomový seminář Zadání diplomové práce Změna tématu diplomové práce Rozsah a náležitosti diplomové práce Vlastní text diplomové práce Rešerše zdrojů Citace Plagiátorství a ghostwriting Odevzdání diplomové práce Posudky na diplomovou práci Obhajoba diplomové práce
1. Přehled předpisů zákon o vysokých školách univerzitní předpisy § 46 odst. 3 zákona o vysokých školách univerzitní předpisy čl. 9 a 12 Studijního a zkušebního řádu Univerzity Karlovy opatření rektora č. 72/2017, zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací opatření rektora č. 15/2019, porovnávání textů závěrečných prací a habilitačních prací a jejich ukládání v meziuniverzitních a mezinárodních databázích prací
1. Přehled předpisů fakultní předpisy čl. 10 Pravidel pro organizaci studia na Právnické fakultě Univerzity Karlovy hlava III části III Pravidel pro organizaci studia na Právnické fakultě Univerzity Karlovy obecně k SZZK (čl. 29 a násl.) k první a druhé části SZZK (čl. 33 a násl.) k diplomovým pracím (čl. 40 a násl.) opatření děkana č. 17/2017, o závěrečných pracích
1. Přehled předpisů katederní předpisy Pravidla k obhajobě diplomových prací na katedře finančního práva a finanční vědy Pravidla katedry finančního práva a finanční vědy pro kolokvium z předmětu Diplomový seminář I
2. Diplomový seminář kolokvium (6 kreditů) úvodní přednáška kolokvium od vedoucího diplomové práce zimní i letní semestr předložit nejméně 15 normostran projektu své diplomové práce splňující podmínky stanovené vedoucím diplomové práce, nebo předložit soutěžní práci v oboru finanční právo nebo finanční věda v rámci soutěže SVOČ
3. Zadání diplomové práce vypisování témat vypsaná témata vlastní (individuální témata) diplomový úkol potvrzení o přijetí tématu jméno vedoucího práce výzva k dostavení se na první konzultaci do 60 dnů (osnova a seznam zdrojů) jazyk diplomové práce český (slovenský) jiný
4. Změna tématu diplomové práce na základě žádosti studenta stejná katedra – nutný souhlas vedoucího diplomové práce vedoucího katedry jiná katedra – nutný souhlas původního vedoucího diplomové práce vedoucího původní katedry nového vedoucího diplomové práce vedoucího nové katedry pouze do odevzdání diplomové práce
5. Rozsah a náležitosti diplomové práce Řazení náležitostí
A. Rozsah vlastní text diplomové práce úvod jednotlivé části závěr nejméně 108 000 znaků vlastního textu včetně mezer včetně poznámek pod čarou
B. Náležitosti dělení náležitostí řazení náležitostí obligatorní fakultativní řazení náležitostí viz dále šablona diplomové práce příloha č. 2 opatření děkana č. 17/2017 doporučení písmo práce Times New Roman, velikost 12 řádkování 1,5 text se zarovnává do bloku a člení do odstavců číslování stran je uvedeno (dole) uprostřed
C. Řazení náležitostí titulní stránka prohlášení (podepsané) Prohlašuji, že jsem předkládanou diplomovou práci vypracoval/a samostatně, že všechny použité zdroje byly řádně uvedeny a že práce nebyla využita k získání jiného nebo stejného titulu. Dále prohlašuji, že vlastní text této práce včetně poznámek pod čarou má …… znaků včetně mezer. poděkování fakultativní
C. Řazení náležitostí obsah vlastní text seznam používaných zkratek úvod jednotlivé části závěr seznam používaných zkratek fakultativní
C. Řazení náležitostí seznam použitých zdrojů seznam příloh a přílohy Seznam použité literatury Seznam použitých internetových zdrojů Seznam použitých právních předpisů Seznam použité judikatury Seznam ostatních zdrojů seznam příloh a přílohy fakultativní
C. Řazení náležitostí případně název diplomové práce v jazyce práce, abstrakt v jazyce práce a 3 klíčová slova v jazyce práce název diplomové práce v českém jazyce, abstrakt v českém jazyce (nejméně 1800 znaků včetně mezer) a 3 klíčová slova v českém jazyce, název diplomové práce v anglickém jazyce, abstrakt v anglickém jazyce (nejméně 1800 znaků včetně mezer) a 3 klíčová slova v anglickém jazyce
6. Vlastní text diplomové práce úvod cíl práce (případně hypotéza/y) popis obsahu práce použité metody kvantitativní výzkum (indukce) kvalitativní výzkum (dedukce) použité zdroje jednotlivé části členění (části, kapitoly, body, podbody) obecná (teoretická) rovina zvláštní (analytická) rovina závěr zhodnocení dosažení cíle (naplnění hypotéz/y)
7. Rešerše zdrojů vhodné katalogy knihoven např. Souborný katalog http://www.caslin.cz/ Centrální katalog Univerzity Karlovy http://ckis.cuni.cz Společná česko-slovenská digitální parlamentní knihovna www.psp.cz další Katalog knihovny Ústavu státu a práva Katalog Parlamentní knihovny Odborná knihovna Ministerstva financí Odborná knihovna České národní banky
8. Citace mezinárodní norma metody citování ISO 690 metody citování primární pomocí průběžných poznámek jen se souhlasem vedoucího pomocí prvního údaje záznamu a data vydání (tzv. Harvardský styl) pomocí číselných odkazů citace právních předpisů a judikatury www.citace.com pomocný generátor citací
9. Plagiátorství a ghostwriting plagiát = diplomová práce je zcela nebo zčásti opsána bez udání příslušného zdroje postup v čl. 37 POS pochybnost možnost vyjádřit se při obhajobě usnesení zkušební komise (neprospěl/a, disciplinární řízení) ghostwriting = psaní prací na zakázku zakázáno Etickým kodexem UK
9. Plagiátorství a ghostwriting antiplagiátorské systémy Theses možnost předběžné kontroly nahrání souboru před odevzdáním v SIS kontrola odevzdané práce automatická na vyžádání protokol o vyhodnocení podobnosti závěrečné práce Turnitin plně funkční od 1. října 2019
10. Odevzdání diplomové práce nejprve v elektronické podobě prostřednictvím SIS formát PDF/A! 3 soubory – práce, abstrakt v českém a anglickém jazyce v tištěné podobě 3 vyhotovení alespoň jedno nekroužkové vyhotovení obě podoby musí být totožné termín odevzdání – pravidla katedry nejdříve po 3 měsících od jejího zadání listopad, březen, červen
10. Odevzdání diplomové práce spolu s odevzdáním diplomové práce se student přihlašuje na 1. a 2. část SZZK po odevzdání práce v elektronické podobě není možné práci měnit lze doplnit errata možnost vzetí práce zpět jen do vypracování některého z posudků nutný souhlas vedoucího a oponenta
11. Posudky na diplomovou práci druhy posudek vedoucího práce oponentský posudek podoba posudku elektronická – informační systém, lhůta 14 dní listinná – 2x obsah posudku přílohy č. 5 a 6 opatření č. 17/2017
12. Obhajoba diplomové práce termíny obhajob do 90 dnů po odevzdání stavění lhůty komise nejméně tříčlenná (zpravidla) vedoucí a oponent veřejnost obhajoby
12. Obhajoba diplomové práce odhlášení a omluva odhlášení nejpozději 3 pracovní dny před termínem později pouze omluva podle SZŘ opakování obhajoby diplomové práce dvakrát nejdříve za 3 měsíce přepracování práce
e-mail: bohac@prf.cuni.cz web: www.radimbohac.cz tel.: +420221005530 15. května 2019 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.