Písemná práce Dílčí zkouška MZ z CJ - Ústní zkouška Školení hodnotitelů II Pracovní list
Blok 1 - Hodnocení ukázkových nahrávek ÚZ (2xZ a 2xV) Domácí úkoly
DÚ 1 Základní úroveň obtížnosti – Eva (PL 2) Rozbor hodnocení - výsledky jednotlivých hodnotitelů Rozbor hodnocení – shoda hodnotitelů (grafy)
DÚ 2 Základní úroveň obtížnosti – Ellina (PL 3) Rozbor hodnocení - výsledky jednotlivých hodnotitelů Rozbor hodnocení – shoda hodnotitelů (grafy)
DÚ 3 Vyšší úroveň obtížnosti – Honza Šús (PL C) Rozbor hodnocení - výsledky jednotlivých hodnotitelů Rozbor hodnocení – shoda hodnotitelů (grafy)
DÚ 4 Vyšší úroveň obtížnosti – Veronika (PL 3) Rozbor hodnocení - výsledky jednotlivých hodnotitelů Rozbor hodnocení – shoda hodnotitelů (grafy)
Hodnocení ústní zkoušky Shrnutí
Dílčí zkoušky MZ z CJ Ústní zkouška – kritéria hodnocení
Kritéria hodnocení – ústní zkouška Co jsme si zapamatovali?
Kritéria hodnocení – ústní zkouška Co hodnotíme? I – Zadání / Obsah a projev II – Lexikální kompetence III – Gramatická kompetence IV – Fonologická kompetence
Kritéria hodnocení – ústní zkouška Co hodnotíme? Zadání / Obsah a projev II Lexikální kompetence III Gramatická kompetence IV Fonologická kompetence Splnění zadání a obsah sdělení a míra podrobnosti Sled myšlenek, logická uspořádanost Komunikativní strategie Pomoc / asistence zkoušejícího Vliv chyb ve slovní zásobě na porozumění sdělení Síře/rozsah použité slovní zásoby Správnost použité slovní zásoby Vliv chyb v mluvnici na porozumění sdělení Síře/rozsah použitých mluvnických prostředků Správnost použitých mluvnických prostředků Správnost a vhodnost použitých PTN Plynulost ústního projevu a její vliv na porozumění sdělení Výslovnost (správnost) Intonace (přirozenost a efektivnost)
Hodnocení Jak zapisujeme? Záznam o hodnocení ústní zkoušky
Podmínky pro hodnocení ÚZ Pokud žák získá 0 bodů v části ÚZ ve sloupci I (splnění zadání apod.), tato část ÚZ se dále nehodnotí Pokud žák získá 1 bod v některém oddíle kritérií, nemůže již získat v tomto oddíle 3 body. Pokud hodnotitelé nedojdou ke shodě v jednotlivé charakteristice: Platí vyšší z bodových hodnot (rozhodování mezi body 2 a 3, 1 a 2, 0 a 1) Platí průměr bodových hodnot (rozhodování mezi body např. 1 a 3)
Mezní hranice úspěšnosti (Cut–off-score) Cut-off-score min. max. bodů = 39 7 bodů ve více než polovině částí získá žák alespoň dva body (např. 1 bod za zadání ; 1 bod za slovní zásobu a 0 bodů za gramatiku + 1 bod za fonologickou kompetenci) Cut-off-score max. max. bodů = 39 13 bodů ve všech částech žák získal nejméně 3 body + 1 bod za fonologickou kompetenci
vzorové nahrávky ústního projevu Blok II - hodnocení vzorové nahrávky ústního projevu