Science centrum a návštěvník se zrakovým handicapem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Advertisements

CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi D.R.A.K., o.s.
Představení společnosti Tomáš Vodenka – People manager ARTIN.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Nabízíme všem účastníkům projektu Posílení oborové zaměstnanosti absolventů Vytvoření poradenského servisu a aktivit pro stávající studenty, zájemce o.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Ekonomika organizací Pracovní výkon a jeho odměňování.
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského G Jiřího Gutha-Jarkovského.
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Individuálně, ale společně a jinak
Obchod, trh Základy hospodaření.
Dokument KAP MSK - obsah
Uspokojovat potřeby, zprostředkovávat vztahy Proč a jak rozlišit „sociální práci“ a „sociální služby“? Libor Musil.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Platformy projektu KAP LK
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
KONCEPT NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Science centrum Lázně Chomutov???
Inf Počítač a lidé s handicapem
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_47_F6
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV

KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
JUDr. Věra Honusková, Ph. D., KMP, PPP
Science Gate / Brána k poznání přírodních věd
Příspěvek na konferenci
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Český ráj poznávání přírodního bohatství země
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Seznámení s metodikami a způsobem využití na školách - Fyzika Závěrečná odborná konference Trojlístek - podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Gymnasium Jižní Město Praha
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
5. Metody práce s dětmi Klasifikace metod Efektivita učení
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Brána fantazii otevřená aneb o vnímání literatury
Představení projektu.
Talentcentrum – rozvíjíme talentované žáky SŠ a ZŠ společně
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Vzdělávání Lokální partnerství Liberec Magistrát města Liberec, 1. březen 2017 Prezentace / akce se koná v rámci projektu "Inkluzivní a kvalitní vzdělávání.
Odhalení příčin studijních neúspěchů u studentů EF TUL a jejich řešení
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Kultura a problematika přístupnosti kulturního bohatství ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ Mgr. et MgA. Mariana Koutská katedra speciální pedagogiky, Pedagogická.
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
Aktuální informace o projektu IKAP
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Vztah k životnímu prostředí
Gymnázium INTEGRA BRNO – pár nápadů a inspirací
Život bez střeva , Praha.
EU- „Učíme se ze života pro život“ Registrační číslo: CZ /0
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Transkript prezentace:

Science centrum a návštěvník se zrakovým handicapem aneb jak se u nás ve VIDA! snažíme o lepší přístupnost 16. 5. 2019, Julie Tomaňová a Monika Hojdanová

PAST VEDLE PASTI

Programy pro školy a pro veřejnost DŮRAZ NA VIZUÁLNO

Co s tím? Jak řešit návštěvy osob se specifickými potřebami? Do roku 2019 O co se snažíme nyní Při objednaném programu předem se nabízely upravené programy ze standardní nabídky Proběhlo několik nárazových testování přístupnosti expozice „Uzpůsobení“ pro návštěvy handicapovaných: parkovací místo, výtah, bezbariérové wc Snaha o částečné zpřístupnění, kritické zhodnocení plánu počítajícím se samostatným pohybem handicapovaných v expozici Vývoj nových programů, využití výzvy z Operačního programu VVV Spolupráce se školami a Teiresiásem

Vývoj, realizace a evaluace programů 2 zapojené školy (specializovaná škola, klasická škola s inkluzí) 2 realizace (s ročním odstupem – jaro 2019 a jaro 2020) 6 programových bloků po 2 hodinách (oblasti biologie, chemie, fyziky…) CÍL: Žáci se zrakovým handicapem si vyzkouší aktivity z přírodovědně- technických předmětů, které se pro žáky s tímto handicapem vyučují jen obtížně. Žáci na základě vlastní zkušenosti pochopí zkoumané jevy a budou je schopni ústně vysvětlit.

Oblasti pokryté programovými bloky Fyzika a chemie (2x2 hod: pokusy, společné testování a popis) Biologie člověka (2x2 hod: pitva orgánů, individualita lidského těla) Veřejný prostor a architektura (1x2 hod: výtvarný blok) Týmové řešení úkolů z nejrůznějších oblastí (1x2 hod: formou hry)

Na co jsme u vývoje programu mysleli? Co už umíme? (stávající programy, osvědčené pokusy a aktivity…) Co účastníci už znají? (kompatibilita se vzdělávacími plány…) Jaké pro ně vytvoříme prostředí a pomůcky? (výběr a výroba) Co se stane po první realizaci? (evaluace, iterace, investice…?) Pomoc od vyučujících zapojených škol + workshopy pro lektory od Teiresiasu + rozpočet na pomůcky z projektové výzvy

POZNATKY Z PRVNÍCH BĚHŮ REALIZACE Při snaze zprostředkovat stejný program dvěma různým kolektivům studentů v praxi vyvíjíte dva různé programy Neodhadnutelnost časové náročnosti Naše vlastní personální limity (odborné, lektorské…) Slučitelnost s vizí celé organizace, nikoliv jen s vizí týmu, který pracuje na vybraných programech Nutnost přípravy alternativ (z hlediska času, míry handicapu, míry zaujetí, použitého materiálu….)

Co jsme se naučili Kvalitní program pro handicapované není podmíněn drahými pomůckami nebo technologiemi. I ze své podstaty nepřístupný prostor lze vhodnou asistenci a využitím vytěžit pro vzdělávání handicapovaných Nebát se toho.

A co nás čeká Vývoj a investice do vhodných specializovaných pomůcek. Vzdělávání uvádějících lektorů. Obsahová i materiálová evaluace proběhlých programů. Další realizace programů pro handicapované. (Ať už v rámci projektu či mimo něj). … a v závěru roku 2020 přenositelná, volně dostupná metodika s inspirací i konkrétními metodami a návody.

VIDA! Moravian Science Centre Brno, 2019 Děkujeme za pozornost  VIDA! Moravian Science Centre Brno, 2019 Projekt VIDA! školám, program Věda bez hranic Julie Tomaňová a Monika Hojdanová