Financování železniční infrastruktury

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Advertisements

Prohlášení o dráze Jiří Černý 7. setkání s dopravci, Praha, 30.a
Ing. Daniela Jančíková, SŽDC s. o. Stavební správa západ;
FINANCOVÁNÍ CYKLISTICKÝCH STEZEK Z ROZPOČTU STÁTNÍHO FONDU DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Ing. Gustáv Slamečka, MBA - ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury.
Železniční stavby v Pardubickém kraji Bc. Marek Binko ředitel odboru strategie Pardubice, 5. září 2013 Dopravní konference Pardubice 2013.
Olomouc, 11. dubna 2016 Významné stavby na území Olomouckého a Zlínského kraje Ing. Pavel Surý generální ředitel Moravské dopravní fórum.
Programy prevence před povodněmi v gesci Ministerstva zemědělství.
Plán SFDI na rok 2016 a programovací období Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Operační řízení útvarů Policie ČR s celostátní působností CZ.1.06/1.1.00/ Operační řízení útvarů Policie ČR s celostátní působností CZ.1.06/1.1.00/
„Rekonstrukce chodníku podél silnice III/01152(II/474) km 0,000 – 0,222“ Tento projekt byl spolufinancován z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury.
1 Současný stav veřejné osobní hromadné dopravy v městech ČR a její financování Ing. Miloslav Kulich předseda SDP ČR.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování školství  Školství – důležité odvětví veřejného sektoru  Školství:  Měří, hodnotí a tvoří lidský kapitál.
Kultura a památková péče v Pardubickém kraji v letech
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Investice do železniční infrastruktury v období Ing. Mojmír Nejezchleb Žofínské fórum
Praha, Ing. Petr Řádek Číslování vlaků - Rekapitulace Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy.
Novelizace předpisu D7/2 k organizování výlukových činností k Lenka Komínová GŘ SŽDC Odbor plánování a koordinace výluk Setkání s dopravci,
Legislativa, finanční zajištění a návaznost ústředních orgánů na řešení problematiky dopravy a dopravní infrastruktury v Pardubickém kraji –
Aktuální informace z oblasti dopravy a silničního hospodářství na území Jihočeského kraje Mgr. Bc. Antonín Krák – uvolněný člen rady kraje.
Uzavírky a objízdné trasy v rámci realizace II. etapy „Rekonstrukce ulice Nádražní“ v termínu od do
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Projekty vytvářející příjmy dle článku 55 Nařízení Rady (ES) č. 1083/2006 Praktické zkušenosti ŘSD ČR při přípravě projektů Ing. Tomáš Brázdil.
Členské fórum A.T.I.C. Mariánské Lázně
Činnost služby dopravní policie v roce 2011 v dohledu nad silničním provozem plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 12. ledna 2012.
Rozpočtové určení daní Národní konference VENKOV 2016 Litoměřice 20. – 21. října 2016.
ÚSPORY MINISTERSTVA VNITRA, POLICIE ČR A HASIČSKÉHO ZÁCHRANNÉHO SBORU ČR V ROCE 2011 Ministr vnitra Radek JOHN.
Budoucnost české dopravní infrastruktury Ing. Dan Ťok
MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Podpora dopravní infrastruktury z fondů EU
Přednášející: Ing. Ivana Jágriková
Co je program CEF? Nástroj pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility – CEF) je zaměřen na poskytování finanční pomoci Unie na transevropské sítě.
Činnost služby dopravní policie za I. až III. čtvrtletí roku 2010 plk
Financování dopravní infrastruktury v období
„Váš kraj, Váš rozpočet“
SEMINÁŘ AKTIVNĚ S BESIPEM
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Realizace staveb
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
ÚPDI - Úřad pro přístup k dopraní infrastruktuře
DOTAČNÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO ŠKOLY
Centrální nákupy SŽDC pro opravu, údržbu a modernizaci železničního svršku Stanislav Smeták Workshop „Oprava a údržba kolejí železničních drah“ Praha –
Doprava ČR.
Poskytování příspěvků z rozpočtu
Budování dopravní infrastruktury
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
PREZIDENTSKÝ VLAK 2018 Národní technické muzeum připomíná ve spolupráci s Národním dopravcem Českými drahami a se Železnicemi Slovenské republiky jízdou.
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Integrace tramvaje se železnicí
Rozvoj a financování železniční infrastruktury
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
Výroční zpráva o stavu podnikání v Ústeckém kraji za rok 2017
Projekt Komplexní program podpory ke zvýšení zaměstnanosti žen na trhu práce v Ústeckém kraji PRÁCE PRO KAŽDOU Registrační číslo projektu.
Dlouhodobé plánování dočasných omezení kapacity
Ministerstvo financí ČR červen 2011
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Významné stavby SŽDC v regionu Střední a východní Moravy
Informační systém údržby dálnic (ISUD) - zavedení systému na SSÚD-
Vítáme Vás v Luhačovicích
Priority rozvoje infrastruktury železniční dopravní cesty
železniční infrastruktury
Financování železniční infrastruktury
Systém odměňování výkonu
Spojení Prahy, letiště a Kladna v širším kontextu
dopravní infrastruktury
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Dotace pro jednotky SDH obcí
Transkript prezentace:

Financování železniční infrastruktury Bc. Jiří Svoboda, MBA generální ředitel Železniční konference Pardubice 2019 Česká a evropská železnice pro 21. století – jeden společný trh, 12. 4. 2019

Investice Čerpání dotačních prostředků na investiční výstavbu Aktuálně se předpokládá dočerpání zdroje OPD 2 v r. 2020 Od r. 2020 plánováno čerpání zdroje EIB (akce Blending Call) Ukazatel (mil. Kč) Skutečnost 2018 Plán 2019 Národní zdroje (SFDI) 8 443 10 545 Operační program Doprava 2 8 017 6 892 CEF (Connecting Europe Facility) 2 540 2 948 Investiční zdroje celkem 19 000 20 385 Financování železniční infrastruktury

Investice v roce 2018 Nejvýznamnější zahájené stavby Modernizace trati Sudoměřice – Votice (21 km, 5 606 mil. Kč) Optimalizace traťového úseku Praha Hostivař - Praha hl. n., II. část - Praha Hostivař - Praha hl. n. (8,0 km, 4 420 mil. Kč) Rekonstrukce infrastruktury Brno hl.n. (2 123 mil. Kč) Revitalizace trati Louny-Lovosice (14 km, 1 231 mil. Kč) Revitalizace trati Týniště n.O.- Broumov (30 km, 1 270 mil. Kč) ETCS Plzeň (mimo) – Cheb (1 013 mil. Kč, zadání P+R) a další stavby v hodnotě celkových nákladů cca 5 mld. Kč Nejvýznamnější ukončené stavby Modernizace trati Rokycany – Plzeň (14,1 km, 6 783 mil. Kč) Trať 149 Karlovy Vary dolní nádraží – Mariánské Lázně (27 km, 830 mil. Kč) Zvýšení traťové rychlosti v úseku Kuřim-Tišnov (11 km, 522 mil. Kč) Modernizace ŽST Karlovy Vary - staniční část (587 mil. Kč) Rekonstrukce zabezpečovacího zařízení Praha Smíchov – Hostivice (518 mil. Kč) Revitalizace trati K. Vary dolní nádraží – Johanngeorgenstadt (46 km, 562 mil. Kč) a další stavby v hodnotě celkových nákladů překračující 1,5 mld. Kč Financování železniční infrastruktury

Investice v roce 2019 Nejvýznamnější zahajované stavby (plán) Modernizace trati Veselí n.L. - Tábor - II.část, úsek Veselí n. L. - Doubí u Tábora, 2. etapa Soběslav – Doubí (9 km, 4 319 mil. Kč) Optimalizace traťového úseku Mstětice - Praha-Vysočany (15 km, 4 434 mil. Kč) Optimalizace trati Praha Smíchov - Černošice (8,5 km, 3 108 mil. Kč) Elektrizace a zkapacitnění trati Uničov (včetně) – Olomouc (29 km, 4 230 mil. Kč) Rekonstrukce žst. Přerov, 2.stavba(9,6 km, 3 601 mil. Kč) a další stavby v hodnotě celkových nákladů cca 20 mld. Kč Optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice (14,2 km, 2 798 mil. Kč) Optimalizace trati Beroun (včetně) - Králův Dvůr (4 km, 2 201 mil. Kč) Rekonstrukce žst. Čelákovice (851 mil. Kč) Zvýšení traťové rychlosti v úseku Řikonín-Vlkov u Tišnova (8,9 km, 1 484 mil. Kč) Rekonstrukce SZZ Veselí nad Moravou (1 148 mil. Kč) a další stavby v hodnotě celkových nákladů cca 6,5 mld. Kč Nejvýznamnější ukončované stavby (plán) Financování železniční infrastruktury

Investice – úseky v nové stopě a stavby mostů Vybrané úseky v nové stopě (32 km): Modernizace trati Sudoměřice - Votice (v realizaci) cca 16,0 km Modernizace trati Rokycany – Plzeň (dokončeno 2018) Přeložka Klabava 1,0 km Přeložka a tunel Ejpovice – Plzeň Doubravka 6,5 km Modernizace trati Veselí n. L. – Tábor, II. část, úsek Veselí n.L. – Doubí u Tábora, 2. etapa Soběslav – Doubí (v přípravě – zahájení 2019) cca 8,5 km Vybrané stavby mostů Rekonstrukce Negrelliho viaduktu 1 435 mil. Kč (dokončení 2020) Rekonstrukce mostu v km 1,429 trati Pňovany – Bezdružice 118 mil. Kč (dokončení v r. 2019) Rekonstrukce mostů v žst Brno hl. n. (Křídlovická a Hybešova) 339 mil. Kč (dokončení 2019) Mosty v km 11,314 a 11,559 na trati Louny – Libochovice 168 mil. Kč (dokončení 2019) Financování železniční infrastruktury

Nestavební investice (vynaložené a plánované částky) 2018 – Pořízená speciální technika (skutečnost čerpání) 719,5 mil. Kč Motorový univerzální vozík – nová vozidla (34 ks) 340,6 mil. Kč Hasičská záchranná služba SŽDC - speciální vozidla (45 ks) 248,5 mil. Kč Ostatní speciální technika SŽDC 130,4 mil. Kč 2019 – Plánované investice do speciální techniky (roční plán čerpání) Hasičská záchranná služba SŽDC - speciální vozidla 245,0 mil. Kč Motorový univerzální vozík – nová vozidla 150,0 mil. Kč Kolejový vůz pro diagnostiku železničního svršku 165,9 mil. Kč Ostatní speciální technika SŽDC 210,5 mil. Kč Další chystané investice: Motorové univerzální vozíky včetně mobilní části ETCS, Měřicí jednotka pro diagnostiku trakční napájecí soustavy, Hnací vozidlo nezávislé trakce pro diagnostiku železniční infrastruktury a ETCS, Vozidla pro kontrolu a údržbu trakčního vedení, Speciální tažená vozidla s jeřábovou nástavbou, Stroje na výměnu pražců aj. Financování železniční infrastruktury

Provozuschopnost – infrastruktura a budovy Infrastrukturu tvoří železniční trati o délce 9.406 km a 8.127 budov. Činnost zajišťující technický stav celostátních a regionálních drah zaručující jejich bezpečné a plynulé provozování. zabývající se hospodařením s pozemními stavbami a pozemky – jedná se především o budovy, inženýrské sítě, technologická zařízení, inženýrské objekty, přístřešky a zastřešení nástupišť. Ukazatel (mil. Kč) Skutečnost 2018 Plán 2019 Dotace ze SFDI na provozuschopnost 16 791 18 858 Náklady na zajištění provozuschopnosti 17 213 19 462 Financování v této činnosti je zabezpečeno z rozpočtu SFDI, který poskytuje SŽDC neinvestiční prostředky. Náklady byly vynaloženy na komplexní opravy traťových úseků, opravy a údržbu sdělovací a zabezpečovací techniky, trakčního vedení, mostů a tunelů, přejezdových zabezpečovacích zařízení či trakčního vedení. Dále na na opravy nádražních budov, údržbové práce v železničních stanicích včetně úklidu a ostrahy v těchto objektech. Financování železniční infrastruktury

Řízení provozu Řízení provozu Činnosti, kterými se zabezpečuje a obsluhuje železniční dopravní cesta a organizuje drážní doprava. Ukazatel (mil. Kč) Skutečnost 2018 Plán 2019 Tržby za použití ŽDC 3 768 3 755 Dotace ze SFDI na provozování dráhy 6 317 4 182 Náklady na zajištění řízení provozu 6 013 6 465 Financování v této činnosti je zabezpečeno z tržeb za použití železniční dopravní cesty od provozovatelů drážní dopravy z rozpočtu SFDI, který poskytuje SŽDC neinvestiční prostředky. Náklady byly vynaloženy zejména na osobní náklady zaměstnanců zajišťují dispečerské řízení dopravy, obsluhu zabezpečovacích zařízení a informačních systémů pro cestující, tvorbu jízdního řádu a přidělování kapacity dopravní cesty dopravcům. Přepočtený počet zaměstnanců 2018: 8 266,07 a plán 2019: 8 217). Financování železniční infrastruktury

Děkuji za pozornost Financování železniční infrastruktury Bc. Jiří Svoboda, MBA generální ředitel SvobodaJ@szdc.cz © Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Dlážděná 1003/7, 110 00 Praha 1 www.szdc.cz