Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Informační systém údržby dálnic (ISUD) - zavedení systému na SSÚD-

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Informační systém údržby dálnic (ISUD) - zavedení systému na SSÚD-"— Transkript prezentace:

1 Informační systém údržby dálnic (ISUD) - zavedení systému na SSÚD-
Aktuální otázky správy a údržby pozemních komunikací Znojmo - Hatě Ing. Jiří Hvězda

2 Ředitelství silnic a dálnic ČR
19 SSÚD + 2 detašované pracoviště Údržba 914 km dálnic zajištěna prostřednictvím SSÚD Od zavedena trvalá dispečerská služba Celkem 792 ks mechanizace (vozidel) 171 sypačů 62 univerzálních nosičů – Unimog 235 předzvěstných vozíků 197 výstražných vozíků

3 Agenda Cíle a přínosy ISUD Harmonogram implementace ISUD
1 Cíle a přínosy ISUD 2 Harmonogram implementace ISUD 3 Schéma funkčního řešení 4 Ukázky funkcionalit ISUD Obsah prezentace 2

4 1. Cíle a přínosy ISUD Cíl projektu ISUD
Cílem projektu ISUD bylo nasazení komplexního řešení pro zajištění efektivního provádění údržby dálnice a kontrolu prováděných výkonů v prostředí Střediska správy a údržby dálnice („SSÚD“). Přínosy ISUD Efektivní dispečerské řízení údržby zadávání práce, tvorba plánu činností, plánování využití techniky, lidských zdrojů, času; řízení zimní údržby - pomocí operačního plánu zimní údržby, plánování směn, vedení elektronického deníku zimní údržby, sledování výkonů zimní údržby dle snímaných dat z terénu; kontrola údržby - on-line sledování vozidel a prováděných výkonů, automatické vykazování výkonů, vedení on- line deníků zimní a běžné údržby, předávání informací do ekonomického systému HELIOS Green. Řízení využití provozních kapacit řízení lidských zdrojů; řízení vozového parku - vozidla k dispozici, v opravě, plánovaný servis, apod. = plánování a řízení vozového parku; sledování ekonomiky provozu – spotřeba paliva, čerpání PHM. Zvýšení bezpečnosti provozu na dálnici informace údržby pro Národní dopravní informační centrum (dále jen NDIC) - udání skutečného času od / do příslušné uzavírky/omezení. 3 hlavní cíle ISUD – dispečerské řízení/plánování údržby řízení provozu – lidských zdrojů, vozového parku – ekonomika provozu bezpečnost provozu (NDIC) 3

5 2. Harmonogram implementace ISUD
Systém ISUD byl v souladu se smlouvou dodán a akceptován v únoru Modul Plán údržby vozidel - předpoklad dokončení 6/2019 Q2/2017 Q3/2017 Q4/2017 Q1/2018 Uzavření smlouvy s dodavatelem Schválení realizační dokumentace Vozidla SSÚD Bernartice osazena telemetrickými jednotkami Veřejná zakázka na výběr dodavatele Zpracování RD pro etapu 1 - pilot Školení pracovníků SSUD Bernartice a migrace ISUD do prostředí ŘSD Dodávka telemetrických jednotek pro etapu 1 - pilot Vývoj ISUD Q2/2018 Q3/2018 Q4/2018 Q1/2019 Akceptace etapy 1 - pilotu Akceptace etapy 2, uzavření dodatku smlouvy* Dokončení vývoje Ověřovací provoz na SSÚD Bernartice Etapa 2 – dodávka HW, osazení telemetrických jednotek na ostatních SSÚD, školení, spuštění a testování ISUD na všech SSÚD (s výjimkou Mirošovice, Rudná**) * Dodatkem smlouvy vytvořena etapa 2.A (dodání Plánu údržby vozidel). * Etapa 2.A, 2.B ** Koordinace s ostatními projekty. Předpoklad plné funkčnosti ISUD na těchto SSÚD v 5/2019. Servisní služby a služby rozvoje 6

6 3. Schéma funkčního řešení
Provázání systému ISUD s externími systémy – ANeT, OctoPos, HeG, IS dálnice, NDIC, ZZS (zimní zpravodajská služba) Pracovníci SSÚD – zadávají do ISUD, následný přenos dat do externích systémů 5

7 4. Ukázky funkcionalit ISUD

8 Výběr jednotlivých modulů
Výběr 5 modulů: Dispečerský deník Analýza provozu Údržba vozidel Operační plán Reporty

9 Modul Dispečerský deník Plánování směn – využití techniky, řízení lidských zdrojů, elektronické vedení deníku zimní i běžné údržby, on-line sledování plánovaných vozidel údržby

10 Dispečerský deník – zadání řidičů a vozidel Plánování směn – vozidla (zdroj HeG), lidé (zdroj – plánovač směn ANeT)

11 Dispečerský deník – stazka sypač Automatické přenosy výkonů zimní údržby z osazených telemetrických jednotek – kontrola a přenos do el. stazky (automatizace dosavadního způsobu výkaznictví)

12 Modul Analýza Provozu Záznamy poloh a výkonů vozidel údržby dle zvoleného časového rozsahu, prokazování provedené činnosti a výkonů údržby, využití mapové vrstvy IS dálnice (plán uzavírek)

13 Analýza provozu – výstražný vozík Kontrola pracovních schémat DIO v požadovaném období – sledování parametrů na výstražném vozíku – rychlost stroje/vozík zapnuto/rampa nahoře/šipka doleva

14 Analýza provozu – sypač Sledování trajektorie a výkonů zimní údržby na sypači – sledované parametry – pluh/posyp/šířka posypu/gramáž/materiál

15 Modul Reporty Průběžné i komplexní vyhodnocování činnosti SSÚD (zimní údržba, report činnosti vozidel, kontrola zabezpečení, Asistence ŘSD, sledování spotřeby PHM)

16 Modul Údržba vozidel – ve vývoji
V tomto modulu budou zaznamenávány opravy a plánované servisy včetně STK. Druhy servisních prohlídek: Běžná servisní prohlídka Mimořádná servisní prohlídka Servis (oprava vozidla po DN) STK Revize automobilových nástaveb Nastavení intervalu servisních prohlídek podle: Času Počtu najetých km Počtu Mth

17 Děkuji za pozornost © ŘSD ČR 2019


Stáhnout ppt "Informační systém údržby dálnic (ISUD) - zavedení systému na SSÚD-"

Podobné prezentace


Reklamy Google