Střední škola obchodně technická s. r. o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
Advertisements

Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:
Geometrická tělesa Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Způsoby připojení k internetu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Podstatná jména pomnožná, hromadná a látková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Strojní zařízení – Zhutňování
Algoritmizace - opakování
Algoritmizace - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kvadratické nerovnice
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název projektu: Moderní škola
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název projektu: Moderní škola
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
Teorie Informace, signál
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Transkript prezentace:

Střední škola obchodně technická s. r. o. Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0624 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_I_1_15_Masová komunikace Šablona číslo: I Sada číslo: 1 Pořadové číslo DUM: 15 Autor: Mgr. Miluše Červinková

VY_32_INOVACE_I_1_15_Masová komunikace. Veřejnoprávní média. Anotace Materiál se zabývá veřejnými masmédii, jejich hlavními funkcemi a významem veřejnoprávních médií. Materiál je doplněn kontrolními otázkami a jejich řešením, které slouží k opakování probraného učiva. Je vhodný pro žáky střední školy. VY_32_INOVACE_I_1_15_Masová komunikace. Veřejnoprávní média. Autor Mgr. Miluše Červinková Klíčová slova Masmédia, veřejné mínění, veřejnoprávní média. Druh učebního materiálu Prezentace Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Střední odborné vzdělávání Tematická oblast Všeobecné vzdělávání – ZSV

Sociologie 10 Mgr. MilušeČervinková

Masová komunikace Znaky masové komunikace: jednosměrná, bez zpětné vazby, příjemce je anonymní (nemusí být vůbec žádný), skupina příjemců je různorodá. Vyznačuje se použitím takových technologií (tisk, rozhlas, televize), které umožňují předávat velké množství informací velkému počtu anonymních příjemců.

Hlavní funkce masmédií Funkce masmédií mohou být kladné i záporné. Orientační a informační zdroj informací. Interpretační média informaci nejen sdělí, ale také zprostředkují a interpretují, čímž formují veřejné mínění, vykládají souvztažnosti. díky médiím se předávají informace z generace na generaci a pomáhají tak uchovávat i některé hodnoty.

Hlavní funkce masmédií Veřejná kontrola moci pomocí médií, když upozorňují na nejrůznější negativní jevy a problémy ve společnosti (zvláště těch, co způsobují nejrůznější politici či úředníci). (v totalitních systémech – nástroj formování politických postojů lidí) Socializační předávají informace dalším kulturám a pokolením Zábavní a oddechová

Veřejné mínění Veřejné mínění Jsou představy, přesvědčení a názory, jež jsou typické pro většinu společnosti. Je formováno masmédii, která jej do určité míry vytvářejí.

Veřejnoprávní média Veřejnoprávní média jsou příkladem nezávislosti masmédií na státu a politickém zřízení, existují na základě koncesionářských poplatků a případné reklamě, ze státního rozpočtu nedostávají žádné finanční prostředky.

Veřejnoprávní média Zahrnuje komerční (soukromé) média a V ČR Česká televize Český rozhlas Česká tisková kancelář

Kontrolní otázky Vyjmenujte znaky masové komunikace. Vysvětlete, jak probíhá veřejná kontrola moci pomocí médií. Objasněte pojem veřejné mínění. Jaká média patří do veřejnoprávních medií?

Řešení Mezi znaky masové komunikace patří jednosměrnost, malá nebo téměř žádná zpětná vazba, anonymita příjemců (nemusí být vůbec žádný) a jejich různorodost. Veřejná kontrola moci pomocí médií probíhá tak, když média upozorňují na nejrůznější negativní jevy a problémy ve společnosti (zvláště těch, co způsobují nejrůznější politici či úředníci). Jsou představy, přesvědčení a názory, jež jsou typické pro většinu společnosti. Zahrnuje komerční (soukromé) média a veřejnoprávní média.

Literatura DRÁBKOVÁ, R., ZUBÍKOVÁ, Z. Společenské vědy. Praha: Fragment, 2007. ISBN 978-80-253-0050-3. DVOŘÁK.J. Odmaturuj! ze společenských věd. Brno: Didaktis, 2008/09. ISBN 978-80-7358-122-0. GILLERNOVÁ, I., BURIÁNEK, J. Základy společenských věd. Praha: Fortuna, 1995. ISBN 80-7168-242-X. Společenské vědy pro střední školy. Brno: Didaktis, 2010. ISBN 978-80-7358-152-7.