Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hospodaření nepodnikatelských organizací 1 Daně, dotace.
Advertisements

Změny v systému financování sociálních služeb od roku 2014 Sociální reforma soc. služby v bodech PhDr. Radek Suda, odbor sociálních služeb a sociálního.
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Veřejná podpora, podpora de minimis a dočasný rámec Seminář pro žadatele – výzva č. 36 GG pro oblast podpory 1.2 Praha, 22. března 2010 Ing. Ivana Projsová.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Příprava výběrového řízení 3. Dotazy.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Nákup služeb kapitola rozpočtu 5 Jiří Haken 1.
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Financování sociálních služeb – vyrovnávací platba Ing. Hana Doleželová,
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Návrh rozpočtu MČ Brno-Kohoutovice na rok Struktura příjmů MČ Brno-Kohoutovice 1. Příjmy z veřejných rozpočtů o příjmy ze státního rozpočtu - postoupené.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému správy státu Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Role dobrovolných svazků obcí (DSO) v ČR při centrálním zadávání 1 Ing. Lukáš Vlček starosta města Pacova předseda Regionální komise Svazu měst a obcí.
Kotlíkové dotace - úvod Mgr. Vanda Pánková. Obecné informace V programovacím období možnost výměny kotlů v domácnostech v rámci operačního programu.
Porada ředitelů krajských škol a školských zařízení Kořenov, 26. září 2013.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Cestovní náklady podnikatele a zaměstnance. Paušální cestovní výdaje  Podnikatel si může do nákladů započítat paušální odpočet 5000 Kč/měs. na jedno.
PRACOVNÍ PRÁVO III. Pracovní doba. Mzda.. Definice pracovní doby. Je to stanovená doba, v níž je zaměstnanec povinen vykonávat práci pro zaměstnavatele.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Název prezentace Podpora vědy a výzkumu v Moravskoslezském kraji 2010 Ing. Zuzana Bardoňová Datum:
Hospodaření nepodnikateských organizací 1 Vlastní zdroje - fondy.
Odd ě lení ekonomiky a kontroly, OSV, KÚ JMK.  Rozhodnutí Evropské komise ze dne č. 2012/21/EU  Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních slu ž.
Petra Němcová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Implementace Fondu mikroprojektů v období Ostrava,
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Eva Zmeškalová Název šablonyVY_32_INOVACE UCE Název DUMuUCE S Stupeň a typ.
Finanční řízení Lenka Geržová. Rozpočet Sestavování rozpočtu do žádosti o podporu.
VYÚČTOVÁNÍ KULTURNÍCH AKCÍ A PROJEKTŮ PODPOROVANÝCH MO STŘEKOV Platné od
Dotační programy Ústeckého kraje
SEMINÁŘ pro poskytovatele v rámci projektu: „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ 5. dubna 2017 Tato akce je financována.
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Místní rozpočtové jednotky
Seminář pro příjemce OPVK
Rozpočet přímých NIV na rok 2017
Téma 6: Zdanění příjmů ze závislé činnosti
Daň z příjmů právnických osob Silniční daň veřejnoprávních poplatníků
Podání žádosti o dotaci na rok 2018
Odbor školství mládeže a sportu Oddělení školské ekonomiky
Financování přímých NIV
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Zdroje financování majetku - PASIVA
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Seminář SoMoPro III. - Právní část Mgr. Klára Benišová/1258
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Financování členských a pobočných spolků FAČR pro rok 2018
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Financování členských a pobočných spolků FAČR pro rok 2018
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje 2017
Seminář pro žadatele výzvy č. 79 a 80 IROP
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2018
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Dotační tituly Plzeňského kraje v roce 2017
SEMINÁŘ pro poskytovatele v rámci projektu: „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ 2. května 2018 Tato akce je.
Kapitola 3 Hospodaření organizací
Cyklus malého projektu
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Podání žádosti o dotaci na rok 2019
Sociální a dostupné byty
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Dotační řízení SK na rok 2019
Transkript prezentace:

Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II Projektové finance CZ.03.2.60/0.0/0.0/15_005/0007846

Vyrovnávací platba

Vyrovnávací platba Sociální služby, které budou podpořeny v rámci projektu OPZ, jsou považovány za služby obecného hospodářského zájmu coby pojmu evropského práva. Od roku 2016 jsou sociální služby financovány formou tzv. vyrovnávací platby (Rozhodnutí Komise č. 2012/21/EU ze dne 20.12.2011) => pro získání podpory musí být poskytovatel sociální služby pověřen k poskytování služeb obecného hospodářského zájmu. V rámci Středočeského kraje platí, že pověření má formu Smlouvy o pověření k poskytování služby obecného hospodářského zájmu („Pověření), kterou má sociální služba se Středočeským krajem uzavřenu. Středočeský kraj vydal Pověření pro všechny sociální služby zařazené do Sítě sociálních služeb SK v rozsahu kapacity uvedené v Síti a to až do roku 2019 Z projektu OPZ lze podpořit pouze služby sociální rehabilitace, které mají s SK uzavřenu platnou smlouvu o Pověření (na tento druh služby a kapacitu, popř. je rozhodnuto Orgány SK o úpravě této kapacity)

Výše vyrovnávací platby Vyrovnávací platba je součástí veřejné podpory Středočeský kraj stanovuje vyrovnávací platbu takto: Celková výše prostředků z veřejných rozpočtů, kterou služba může čerpat na poskytování základní činnosti vedle příjmů plynoucích z realizace sociální služby. = Kolik lze maximálně čerpat z veřejných zdrojů na základní činnosti na kapacitu stanovenou v Pověření. Nikoliv, kolik služba skutečně obdrží!!! Prostředky z veřejných rozpočtů jsou např. prostředky od obcí, Úřadu vlády ČR, prostředky z Evropského sociálního fondu apod.

Výpočet výše vyrovnávací platby VP = (J * M) + pz VP – maximální vyrovnávací platba J – počet úvazků v přímé péči dle Sítě sociálních služeb M – hodnota stanovená pro jednotlivé sociální služby vycházející z údajů získaných především ze sběru dat, doplňujícími informacemi jsou data uváděná ve výkazech sociálních služeb a data uváděná v Žádostech o dotaci pz – hodnota přiměřeného zisku – zveřejněna na webových stránkách SK Každý příjemce veřejné podpory zodpovídá za dodržení limitu vyrovnávací platby.

Vyrovnávací platba vs. podpora De minimis Veřejné finanční prostředky na poskytování sociální služby lze poskytnout též v režimu veřejné podpory malého rozsahu, tzv. podpory De minimis. Kombinace režimu podpory De minimis a vyrovnávací platby je z pohledu evropského práva značně problematická a je tedy nezbytné dodržovat následující zásady: De minimis se stropem 200 000 EUR/3 roky – lze kombinovat s vyrovnávací platbou, avšak je potřeba důsledně dodržovat, aby finanční prostředky přiděleny za dvou různých podpor nefinancovaly shodný náklad dané služby. De minimis se stropem 500 000 EUR/3 roky – nelze kombinovat s vyrovnávací platbou, tj. pokud sociální služba čerpá podporu de minimis (500 000 Eur), nemůže být financována formou vyrovnávací platby, případně je musí vrátit, pokud byly přiznány po uplatnění podpory de minimis. Projektová dotace je poskytována vyrovnávací platbou, kombinace s dalšími veřejnými prostředky je možná jednak přistoupením subjektů k vyrovnávací platbě SK, dle podmínek Pověření SOHZ, popř. za výše uvedených podmínek.

Optimální návrh dotace

Základní postupy stanovení optimálního návrhu dotace (OND) Systém vícezdrojového financování služeb zůstává zachován. Reálná výše finanční podpory služby bude stanovena s ohledem na výši disponibilních zdrojů. OND bude vypočten na každý rok zvlášť. Vypočtená hodnota finanční podpory je stanovena jako maximální pro daný rok. Z dotace nelze hradit neuznatelné či nadhodnocené náklady uvedené v Žádosti o dotaci.

Kapacita služby – úvazek Do úvazků se zahrnují pracovníci s PS, DPP, DPČ i mimo pracovní poměr. Při výpočtu se zahrnují úvazky všech pracovníků, na které poskytovatel sociálních služeb žádá o finanční podporu. Obvyklé náklady zahrnují pouze náklady na základní činnosti služby poskytované s působností pouze v rámci SK a zahrnují jak osobní, tak provozní náklady služby. Personální zajištění služby, přiměřenost a adekvátnost úvazků pracovníků v přímé péči a ostatních pracovníků je předmětem věcného hodnocení Žádosti.

ONDS = (FP * U * M) – (a * FP * U * M) Výpočet OND OND je stanoven jako rozdíl celkových obvyklých (průměrných) nákladů na úvazek pracovníka a povinného podílu spolufinancování služby (zejména z rozpočtů samospráv a dalších veřejných zdrojů). ONDS = (FP * U * M) – (a * FP * U * M) ONDS = finanční podpora na 1 úvazek pracovníka – povinný podíl spolufinancování služby

Výpočet optimální výše finanční podpory (fOND) V rámci výpočtu fOND jsou zohledněny dva jednotlivé optimální návrhy dotace: zhodnocený OND ze Žádosti o dotaci OND spočtená dle přechodného mechanismu fOND je stanovena jako nižší hodnota z OND. Pokud nebude objem finančních prostředků určený pro dané období v dostatečné výši, aby byl pokryt fOND všech žadatelů, bude u všech žadatelů snižováno % reálného návrhu projektové dotace příslušného roku rovnoměrně do výše disponibilních prostředků.

Způsobilé a nezpůsobilé výdaje

Obecné podmínky způsobilosti výdajů V rámci projektu OPZ je možné hradit pouze způsobilé výdaje. Výdaje, které jsou určeny pouze na poskytování základních činností dle zákona č. 180/2006 Sb. v aktuálním znění. Podmínky způsobilosti Přiměřenost – výdaje by měly dodržovat pravidlo 3E - hospodárnost, účelnost a efektivnost; Územní způsobilost – aktivity soc. služby by měly být realizována na území SK nebo pro občany SK; Časová způsobilost – výdaje vzniklé po dobu trvání projektu OPZ (01.01.2018 – 31.12.2019) Prokazatelnost a doložitelnost

1. Osobní náklady Pracovní smlouvy (1.1), DPČ (1.2), DPP (1.3) Nutné dodržet mzdové limity dle Vyhlášení. Mzdový limit dle Vyhlášení je částka bez odměn. Nadhodnocená částka bude STRŽENA. Jiné osobní náklady (1.4) Odměny a příplatky je možné uvádět POUZE do této položky rozpočtu. V případě, že by byly odměny a příplatky uvedeny pod jinou položkou rozpočtu, budou strženy. Odměny Odměny mohou být způsobilým výdajem za podmínky, že se jedná o odměnu za splnění mimořádného nebo zvlášť významného úkolu. Odměna musí být náležitě zdůvodněna. Způsobilé jsou odměny, které nepřekročí 25 % ročního úhrnu nejvyššího platového tarifu.

2. Provozní náklady Dlouhodobý nehmotný majetek do 60 tis. Kč (2.1.1) – doba použitelnosti více než 1 rok, Dlouhodobý hmotný majetek do 40 tis. Kč (2.1.2) – doba použitelnosti více než 1 rok, Kancelářské potřeby (2.3) Pohonné hmoty (2.4) – uznatelné pouze při řádném vedení knihy jízd včetně účelu cesty, Jiné spotřebované nákupy (2.5) – např. čistící prostředky, lékárnička (zdravotnický materiál je neuznatelný), Ostatní náklady (2.7) – např. bankovní poplatky související s dotačním účtem max. 200Kč/měsíc.

2. Provozní náklady – Služby (2.6) Energie (2.6.1) Telefony, internet, poštovné, ostatní spoje (2.6.2) Nájemné (2.6.3) Právní a ekonomické služby (2.6.4) – uznatelný pouze audit dle Metodiky projektu OPZ, tj. povinný audit dotace nad 3 miliony Kč Školení a kurzy (2.6.5) - uznatelné pouze vzdělávání sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách podle zákona o sociálních službách. Školení BOZP. Limit stanoven – 2.000Kč/den/pracovníka, max. 3 dny školení tj. max. 6.000Kč/pracovníka Limit 10.000Kč/pracovníka na kvalifikační kurz dle zákona 108/2006 Sb. Opravy a udržování (2.6.6) - limit opravy max. 50.000,-Kč na jednotlivé opravy. Uznatelné pouze drobné opravy. Cestovní náhrady (2.6.7) – uznatelné v souvislosti s poskytováním soc. Služby, případně s účastí zaměstnanců na školení a kurzech (2.6.5). Pracovníci v přímé péči a ostatní pracovníci mimo pracovní poměr, DPP, DPČ (2.6.8 a 2.6.9) - dle mzdových limitů . Jiné (2.6.10) – např. svoz odpadu.

Neuznatelné náklady Výdaje nesouvisející s poskytováním základní činnosti. Výdaje na zdravotní péči poskytovanou podle § 36 zákona o sociálních službách. Výdaje v souvislosti s poskytováním asistovaných kontaktů („spadá“ pod SPOD). Výdaje na pořízení nebo technické zhodnocení dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku. Výdaje na reprezentaci, propagační činnost, PR, které nemají přímou souvislost s Projektem OPZ. Výdaje spojené s pořádání workshopů, teambuildingů, výjezdních zasedání. Pojištění majetku, ověřování dokumentů (CzechPoint), dálniční známka, výroční zpráva, ostraha a bezpečnostní zařízení objektů, zdravotnický materiál apod.