PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zdravé pracoviště bez rozdílu věku MVD, 28. dubna 2016 ing. Radka Sokolová, místopředsedkyně ČMKOS, místopředsedkyně Rady vlády pro BOZP
Advertisements

ASERTIVITA Alena Krákorová. Asertivita základy asertivního chování základní asertivní způsoby jednání asertivita DESATERO asertivita a obtížný klient.
Organizační legitimita: aplikace institucionální teorie a teorie závislosti na zdrojích v rámci výzkumu NNO Magdaléna Šťovíčková SOS FHS UK, 2013/2014.
NÁSTROJE PRO KOMUNIKACI PŘI ZAPOJOVÁNÍ DĚTÍ S POSTIŽENÍM.
Příčiny a možnosti zvládání nevhodného chování žáků Se zaměřením na negativní sebehodnocení.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Komunikace Že si nerozumíme, je normální. Že si porozumíme, je zázrak. neznámý autor Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Bezpečné prostředí ve škole dobré vztahy mezi dětmi.
PHDR. HANA PAZLAROVÁ, PH.D Metody sociální práce 3.
Zpětná vazba učiteli. Je potřeba dopřát učitelům pravidelnou, cílenou a formativní zpětnou vazbu.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Pojem přeměna obchodní společnosti
Psychologie v obchodní činnosti firmy
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Psychologie v obchodní činnosti firmy
Komunikace Rozhovor ☺a P/K
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza controllingu ve vybraném podniku Autor bakalářské práce:
Kvalitativní výzkum Vybrané otázky: Proč kvalitativní výzkum?
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Komunikace Umění naslouchat. Komunikace Umění naslouchat.
Slohový literární útvar 8.ročník Eva Andrýsková, ZŠ Polešovice
UČENÍ.
Úvod do tvorby srozumitelného textu
Pedagogická komunikace 4. lekce: Verbální komunikace: kladení otázek
Kateřina Lojdová Klima školní třídy Kateřina Lojdová
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Ekonomika malých a středních podniků
ÚVAHA Mgr. Michal Oblouk.
Interpersonální komunikace & asertivita
PhDr.hana pazlarová, ph.d
Komunikace při řešení konfliktů
Úvodní a seznamovací hry
Občanská výchova a svět práce - 9. ročník Milan Šimek
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Pravidla srozumitelnosti projevu a instruování
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ústav podnikové strategie Analýza komunikačních chyb řídících pracovníků ve vybrané společnosti.
Životní cyklus.
Synergie manažerského týmu
Motto: Aktivní naslouchání je nejupřímnější formou lichocení
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Psychologie test.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Kvalita a bezpečí jako hlavní principy k úspěšné a efektivní akreditaci Gabriela Franková.
PhDr.hana pazlarová, ph.d
Funkční styl řečnický.
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
Výběrové řízení z hlediska právního a psychologického
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Kontakt dětí v PP s původní rodinou
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Typy otázek: otevřené přímé uzavřené obecné specifikující spojovací
AUTOR: Mgr. Kateřina Prachařová NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_15_ZLOMKY
Cílové skupiny Studenti Farníci Rodiče Řeholníci Katolíci
Co nás obklopuje?.
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D Metody sociální práce 2 PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D

Malé opáčko Co je případová práce? Jaké jsou fáze případové práce? Jaké kompetence jsou klíčové pro případovou práci?

Co nás čeká dnes? Komunikace s klientem Aktivní naslouchání jako základní nástroj pracovníka

Komunikace Verbální Neverbální

Neverbální Oční kontakt Odstín hlasu Výraz obličeje Poloha a pohyb těla, rukou Oblečení a celkový zjev

Verbální Rozhovor – základní nástroj pracovníka Otevřené x uzavřené otázky Různá pojetí rozhovoru - např. M.H.Ericson, C.R.Rogers

Co jsem dělal o prázdninách? – cvičení ve trojicích

Bariéry v komunikaci Hodnoty Vnímání Předpojatost Komunikační styl

Vnímání druhých ovlivňují naše Zkušenosti (vlastní i obecné) Předchozí informace Podobnosti (naše, našich blízkých) Nálady, atmosféra Cvičení „Namaluj obrázek“

Fáze rozhovoru Úvod - navázání kontaktu, odstranění obav, vzájemné naladění, získání základních údajů Jádro rozhovoru – očekávání, cíle, zakázka Závěr – rozloučení, uvolnění, vyladění na další spolupráci

Techniky aktivního naslouchání Povzbuzování Objasňování Parafrázování Zrcadlení Shrnutí Ocenění

Povzbuzování Cíl: Projevit zájem, povzbudit k hovoru Je třeba: Užívat neutrální slova, nehodnotit Příklad: Řekněte mi o otm víc, prosím

Objasňování Cíl: Objasnit, co nám druhý říká, získat víc informací, pomoc mluvčímu vidět i další hlediska problému Je třeba: Klást otevřené otázky Příklad: Jak to probíhalo? Co jste dělal, když…?

Parafrázování Cíl:Ukázat mluvčímu, že nasloucháme a rozumíme, ověřit si, zda chápeme Je třeba: svými slovy zopakovat hlavní myšlenky Příklad: Jestli tomu rozumím,… Říkate, že…. JE TO TAK?

Zrcadlení Cíl: Projevit pochopení, porozumění, umožnit zvládnout pocity Je třeba: Vyjádřit pocity a emoce mluvčího Příklad: Je vám líto…Vidím, že jste rozzlobený… Vnímám to správně? JE TO TAK?

Shrnutí Cíl: zhodnotit dosažený pokrok, shrnout důležitá fakta a emoce Je třeba: shrnout a strukturovat hlavní myšlenky, fakta a přidat emoce Příklad: Mluvil jste o 1),2),3) a to vás znepokojilo, rozzlobilo….JE TO TAK?

Ocenění Cíl: dát najevo uznání, respekt Je třeba: provit uznání za úsilí a ochotu jednat Příklad: Cením si vaší snahy situaci řešit. Oceňuji vaši ochotu….

Pravidla aktivního naslouchání Ověřuji, zda jsem porozuměl (JE TO TAK?). Nevysvětluji, nehodnotím. Nepřerušuji, neradím. Respektuji názory, postoje a pocity druhého. Verbálně i neverbálně vyjadřuji zájem.

Čemu bych se chtěl věnovat, až dostuduji a proč?

Nejčastější chyby Čtení myšlenek - předpokládání Rady a doporučení, které nejsou žádány Přerušování partnera a skákání do řeči Ignorování signálů Nedostatek zájmu Ostatní přemýšlejí jako já/ znají to co já