Termika VY_32_INOVACE_05-54 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název materiálu: ELEKTRICKÝ VÝKON – výklad učiva.
Advertisements

Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Tento soubor už se neudržuje.
Přenos elektrické energie
ROZVOD ELEKTRICKÉ ENERGIE
Rozvodná elektrická síť
Průřez vedení Ing. Jaroslav Bernkopf Průřez vedení
Zahřívání vodiče při průchodu
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Fyzika Odpor.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Elektřina vyrábí teplo
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrický obvod.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast Elektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_10.
Této práci říkáme elektrická práce.
Dnes žáci 8.třídy se v hodině fyziky zabývali pojmy výkon a příkon.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrický obvod.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název materiálu: Elektrická práce – výklad učiva.
Transformátory Jsou nedílnou součástí rozvodu elektrické energie, domácích elektrických spotřebičů… ZŠChodov, Komenského 273.
Elektrické a elektronické spotřebiče v domácnosti
Práce a výkon v obvodu stejnosměrného proudu
Anotace Prezentace, která se zabývá elektrickou prací a energií. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jak vypočítat elektrickou.
Výroba elektřiny VY_30_INOVACE_ELE_733
ELEKTŘINA A MAGNETISMUS 2. část Elektrický proud v látkách
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Elektrická práce Číslo DUM: III/2/FY/2/2/15 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické a.
P ř íkon a energie elektrického proudu.  elektrický proud má tepelné účinky  topná spirála – el. sporák, žehlička, fén, varná konvice apod. – využívají.
Elektrický obvod. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Závislost elektrického odporu na vlastnostech vodiče Číslo DUM: III/2/FY/2/2/12 Vzdělávací předmět: Fyzika.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_16 Elektrický.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru tesařské práce. Prezentace obsahuje výklad zdrojů a veřejného rozvodu elektrické energie.
Tepelné účinky elektrického proudu Základy elektrotechniky 1 Tepelné účinky elektrického proudu Ing. Jaroslav Bernkopf.
E LEKTRICKÁ PRÁCE A VÝKON Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_05-23 Ročník: VI. r. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Elektřina Téma:Elektrický obvod Jméno autora:Jaroslava.
Druhy a vlastnosti ele.materiálů
Název výukového materiálu
Sestavení elektrického obvodu a jeho součásti
Transformace napětí, proudu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Elektrický obvod VY_32_INOVACE_48_Uvod-el.obvod
Fyzika – Přenosová soustava ČR
03 Elektrické spotřebiče
Základní škola Čelákovice
Termika VY_32_INOVACE_05-52 Ročník: Vzdělávací oblast:
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Přenosová soustava © Petr Špína 2011
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Závislost elektrického odporu na vlastnostech vodiče Číslo DUM: III/2/FY/2/2/12 Vzdělávací předmět: Fyzika.
Elektřina VY_32_INOVACE_05-24 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
Elektrický odpor Název školy: Základní škola Brána Nová Paka
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Spotřebiče. spotřebiče Člověk začal vynalézat a využívat spotřebiče různého druhu k tomu, aby si ulehčil práci či měl možnost díky nim dosáhnout něčeho,
Elektřina VY_32_INOVACE_05-36 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Zapojování rezistorů Řazení rezistorů Název školy
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.53_Ohmuv_zakon_reseni_prikladu
Elektrická energie, elektrická práce, výpočtové úlohy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Výkon elektrického proudu
Vlastnosti střídavého proudu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady)
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Fyzika 2.D 12.hodina 23:35:26.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Elektrické napětí Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Elektrický proud Elektrické napětí Vodiče a izolanty
Transkript prezentace:

Termika VY_32_INOVACE_05-54 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Tematický okruh: Termika Téma: Elektrický proud a teplo Jméno autora: Jaroslava Vondráčková Vytvořeno dne: 11.7.2011 Metodický popis, (anotace): Materiál slouží k uvědomění si, že průchodem proudu vodičem vzniká teplo. Toto teplo je někde potřebné, jinde vadí.  VY_32_INOVACE_05-54

Elektrický proud a teplo Prochází-li vodičem elektrický proud, zahřívá se. Má-li vodič dobrou elektrickou vodivost, zahřívá se málo. Velmi dobrou vodivost mají – stříbro, měď, zlato a hliník Malou vodivost – tedy velký elektrický odpor mají – tantal, cín, platina a slitina konstantan (měď, nikl a mangan)

Úkol pro vás Popřemýšlejte, ve kterých spotřebičích se elektrický proud mění v teplo. Napište je do sešitu. Vyber ty předměty, které byly zkonstruovány kvůli tomu, aby „hřály“. Zůstaly vám některé spotřebiče nezařazeny? Čím se liší od vybraných předmětů?

Tady vadí Teplo vznikající přenosem elektřiny z elektrárny do sídel se snažíme co nejvíce zmenšit. Víte jak? Žárovky kromě svícení také - - e - -.

Vysvětlení I. Elektrárny jsou často daleko od většiny sídel, které zásobují elektřinou. K přenosu do našich domovů používáme dálkové vedení pomocí vodičů. Víme, že každým vodičem se procházející elektrický proud částečně mění v teplo. Toto teplo snižuje přenášený výkon elektrického proudu. Chceme tedy tyto ztráty co nejvíce omezit.

Před čím tě varuje tato značka? Vysvětlení II. Zvětšením průřezu vodičů bychom například velmi zatížili stožáry vedení. Museli bychom jejich vzájemné vzdálenosti zkrátit. Znamenalo by to zvýšení finančních nákladů na stavbu rozvodů. Pro zachování výkonu elektrického proudu (a zmenšení tepelných ztrát) se pro přenos zvyšuje napětí na tisíce voltů. Před městy a vesnicemi se toto napětí postupně snižuje v transformačních stanicích na potřebných 230 V a 380 V. Před čím tě varuje tato značka?

Tady nám slouží Kulma Žehlička Fén

Mikrovlnná trouba Toustovač Sendvičovač A tady také Mikrovlnná trouba Toustovač Sendvičovač

I tady Elektrický sporák Fritovací hrnec Rychlovarná konvice

Jejda, i zde Elektrický gril Sušička prádla Pračka

A tyto předměty také? Pojistky Součást el. pece Pájecí pistole

Použitá literatura Použité obrázky: www.office.microsoft.com [online]. c2011 [cit. 2011-07-11].