Národní akční plán čisté mobility

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Advertisements

Ing. Jan Klas Žofín, Úvod Novela energetického zákona Novela zákona o POZE Nová ASEK 2.
Žofínské fórum Plyn – důležitá součást energetického mixu ČR 27. října 2015.
Plán SFDI na rok 2016 a programovací období Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Vliv energetiky na životní prostředí regionů Pavel Zámyslický Odbor energetiky a ochrany klimatu Regionální energetické fórum Ústí nad Labem,
Předcházení odpadům z pohledu Svazu měst a obcí ČR Pohled obcí a měst jako původců komunálních odpadů Praha, Svaz měst a obcí České republiky.
„Integrované dopravní systémy – informační systémy pro podporu rozhodování veřejné správy při výstavbě a provozování IDS v České republice“ Výzkumný projekt.
CZECHBUS CNG nejlepší řešení pro čistá města Využití CNG ve veřejné autobusové dopravě Bc. Ludomír Landa ředitel ČSAD MHD Kladno a.s. 1.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Páteřní infrastruktura Liberec mobilita, energetika, ICT, sítě ŽP Východiska, priority.
Práce se strategickými dokumenty v Olomouckém kraji 8. listopadu 2010, Praha Olomoucký kraj.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
SCLLD LAG Podralsko Zpracování SCLLD bylo podpořeno z Operačního programu Technická pomoc Registrační číslo projektu: CZ.1.08/3.2.00/ Strategie.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Pojistný trh nabídka a poptávka po pojistných produktech investování prostředků technických rezerv.
Projekt „PURE COSMOS – Úloha veřejné správy při podpoře konkurenceschopnosti malých a středních podniků“
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
Jsou venkovské školy horší než městské?
Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Plány udržitelné městské mobility-aktuální témata
Podpora dopravní infrastruktury z fondů EU
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Program meziregionální spolupráce INTERREG EUROPE
Rozpočtový deficit Veřejná ekonomika 2.
PŘESHRANIČNÍ VLIVY Gijs van Luyn InfoMil
Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií ŽP 100 mil. Kč na vozidla s alternativním pohonem pro obce a kraje + Memorandum o spolupráci Mgr.
Co je program CEF? Nástroj pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility – CEF) je zaměřen na poskytování finanční pomoci Unie na transevropské sítě.
Aktuální témata v oblasti Evropských strukturálních a investičních fondů JUDr. Olga Letáčková, náměstkyně pro řízení sekce koordinace evropských fondů.
Společné a koordinované politiky EU
SMĚRNICE 2000/60/ES Evropského parlamentu a Rady z 23
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Podpora krajského akčního plánování
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Téma 11: Finanční plánování
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Systémy řízení silniční dopravy
RIZIKO.
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Chytrá řešení od společnosti E.ON
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Slaďování pracovního, rodinného a soukromého života: Výzva současnosti
Představení projektu.
RIZIKO.
Role CDV v podpoře městské mobility
Národní akční plán – čistá mobilita
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Koncepce rozvoje činnosti AV ČR
Svaz měst a obcí RNDr. Ivo Šanc Stakeholder Meeting, Praha,
Projekt „Strategické řízení rozvoje elektronického zdravotnictví v resortu MZ“ a příprava resortních metodik rozvoje elektronického zdravotnictví v oblasti.
Regulační rámec podpory čisté mobility v České republice
Technologická platforma silniční doprava
Horizontální opatření ke zlepšení podnikatelského prostředí v ČR
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Život bez střeva , Praha.
Aktuální informace k dotačním titulům MŽP
Současné aktivity v oblasti České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj a Světové podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj.
Transkript prezentace:

Národní akční plán čisté mobility FOTO Štefan Paluba VÍTKOVICE, a.s. Národní akční plán čisté mobility

Národní akční plán čisté mobility – co to je a na co navazuje Úvodem Národní akční plán čisté mobility – co to je a na co navazuje První komplexní materiál v ČR, který shrnuje informace o aktuálním prostředí, aktuálních trendech, best practices, očekávaných přínosech a možných účinných podporách rozvoje čisté mobility* pro období 2015 – 2018 s výhledem do roku 2030. Státní energetická koncepce Dopravní politika ČR pro období 2014 – 2020 s výhledem do roku 2050 Státní politika životního prostředí ČR 2012 – 2020 Strategii regionálního rozvoje ČR 2014 - 2020 Strategie Evropa 2020 Směrnice 2014/94/EU o zavádění infrastruktury pro alternativní paliva Čísla směrnice - ověřit *Zacílení NAP CM odpovídá snaze podpořit technologie, které jsou v současnosti na prahu plného komerčního využití. Za dodržení principu technologické neutrality.

czech bcsd Globální cíl NAP CM Globální cíl NAP CM = Vytvoření dostatečně příznivého prostředí pro širší uplatnění vybraných alternativních paliv a pohonů v sektoru dopravy v podmínkách ČR. Dosažení podmínek srovnatelných v této oblasti s jinými vyspělými státy EU. Aby byla v dlouhodobém horizontu (období po roce 2030) vnímána… … elektromobilita jako standardní technologie. … zemní plyn jako standardní palivo. … vodíková technologie se dostala minimálně z fáze výzkumu/vývoje do situace, v jakém se v současnosti nachází elektromobilita.

Další očekávané přínosy z realizace NAP CM czech bcsd Naplnění základních energetických, environmentálních a dopravně-politických cílů ČR: Snížení negativních dopadů dopravy na životní prostředí, zejména pokud jde o emise škodlivin a látek znečišťující ovzduší a emisí skleníkových plynů. Snížení závislosti na kapalných palivech. Diverzifikace zdrojového mixu. Vyšší energetická účinnost v dopravě. Zvýšení konkurenceschopnosti ČR (nutný „vedlejší“ produkt, bez kterého to ekonomicky nebude dávat smysl).

czech bcsd O čem je NAP CM OBSAH Úvod Globální cíl NAP CM Východiska 3.1 Předpokládané a žádoucí parametry emisí ze silniční dopravy 3.2 Současný stav a predikce dalšího vývoje jednotlivých druhů alternativních paliv 3.3 Strategický a legislativní rámec EU a ČR v oblasti alternativních paliv 3.4 Dotační programy EU a ČR na podporu rozvoje alternativních paliv v dopravě 3.5 Přehled mechanismů podpory alternativních paliv v zahraničí 4. Strategické a specifické cíle NAP CM 4.1 Strategické cíle 4.2 Specifické cíle ve vazbě na směrnici EP a Rady 2014/94/EU

czech bcsd O čem je NAP CM 5. Harmonogram a plán realizace NAP CM 6. Karty opatření 6.1 Právní/legislativní opatření 6.2 Přímé pobídky k nákupu vozidel na alternativní paliva 6.3 Přímé pobídky k budování infrastruktury pro alternativní paliva 6.4 Daňové pobídky 6.5 Nefinanční pobídky na straně poptávky (včetně souvisejících opatření administrativního charakteru) 6.6 Výzkum, technologický rozvoj a demonstrace 6.7 Ostatní opatření 6.8 Opatření širšího rázu pro zlepšení struktury vozového parku 6.9 Opatření k implementaci NAP CM 7. Hodnocení plnění opatření

Příklad opatření pro podporu rozvoje CM czech bcsd

Děkuji za pozornost