Umím si umýt ruce Samostatně používám ručník Nepoužívám v průběhu dne nebo odpoledního odpočinku pleny Umím používat WC (nepoužívám nočník!) Umím se vysmrkat,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Advertisements

Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Veřejné rejstříky - Obchodní rejstřík.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_46_Člověk a společnost.
Dětské dopravní hřiště Hřiště bylo vybudováno Statutárním městem Teplice v roce 2007 Hřiště bylo vybudováno Statutárním městem Teplice v roce 2007 Náklady.
9. Mateřská škola, Písek, Alšova Identifikační údaje o škole Právní subjekt:Základní škola Josefa Kajetána Tyla a Mateřská škola Písek, Tylova 2391.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR:Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV:VY_32_INOVACE_05_ Potraviny, výživa.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_3001_LICHVA Téma: Pojem _ LICHVÁŘSKÉ PRAKTIKY Číslo projektu:
E KOLOGIE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Soňa Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_13_B_19_Ekologie Téma: Člověk a příroda Číslo.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_23_BEZPEČNOST PRÁCE TÉMA: BEZPEČNOST PRÁCE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Roz_III_17 Práva a povinnosti členů rodiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Práce s pohádkou Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 1 Jak pejsek s kočičkou.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Co se přihodí … než se fotka narodí?
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Mgr
Základní škola a mateřská škola Bukovec
Montessori dětské skupiny
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Proč ZŠ Hostýnská?. Proč ZŠ Hostýnská? Dětské hřiště ZŠ Hostýnské disponuje dětským hřištěm, které nevyhovuje z hlediska bezpečnosti (chybějící dopadové.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Období života člověka. Období života člověka Etapy lidského života Člověk se během života mění – roste do výšky, tloustne, učí se chodit a mluvit,
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_74_PRV1
Zaokrouhlování čísel na statisíce
VY_32_INOVACE_05_slovasouznacna
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
EMPATIE - JAK SE MAMINKA CÍTÍ… CO BY SE STALO KDYBY…
Informatorium školy mateřské J. A. Komenský 3.část
Hrátky s čerty čert, anděl a Mikuláš.
VYBARVI SI NOVÉ KAMARÁDY…
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková
KUCHYŇ Ahoj, jmenuji se Adrianka a zvu vás k nám do kuchyně, která je maminčiným i tatínkovým královstvím. Tady mi uvaří pokaždé nějakou dobrotu. Jsou.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Dětský klub Malý drak.
Talíř a příbory Pravo-levo.
Ekologie a ochrana přírody
Název školy: Základní škola a mateřská škola Uhřice, okres Hodonín
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Alkohol
Sůl nad zlato Zdraví, bezpečí.
Životní cyklus.
Brána fantazii otevřená aneb o vnímání literatury
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
PŘÍRODOVĚDA JEDOVATÉ ZLOZVYKY
Výběrové řízení z hlediska právního a psychologického
Práva a povinnosti členů rodiny
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Karla Klíče Hostinné AUTOR: Mgr
VYPRÁVĚNÍ PODLE OBRÁZKŮ
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Kontakt dětí v PP s původní rodinou
ADAPTACE NA ŽIVOT VE ŠKOLE
BROUČCI A POČÍTADLO Pro skřítka Ticháčka.
Odkrývání obrázků – poznej místa
VY_32_INOVACE_13 13 Litr – jednotka objemu autor: Mgr. Jana Kobylková
Když jsem já sloužil… Jazyk a řeč.
MATEŘSKÁ ŠKOLA Pardubice - Dubina, Erno Košťála 991
Diagnostika dítěte předškolního věku
Název školy Téma Název DUM Popis Ročník Autor Číslo projektu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Praktické dovednosti usnadňující přechod dítěte z rodiny do mateřské školy

Umím si umýt ruce Samostatně používám ručník Nepoužívám v průběhu dne nebo odpoledního odpočinku pleny Umím používat WC (nepoužívám nočník!) Umím se vysmrkat, utřít si nos, používat papírové kapesníky Aktivně hlásím své potřeby! Nepoužívám v MŠ dudlík ani při usínání!

Sedím při jídle u stolu Umím pít z hrnečku Umím jíst sám/a lžící, ev. dětským příborem (nekrmte mě !) Při obědě jím nejen polévku, ale i hlavní jídlo Umím ukusovat z 1/2 krajíčku chleba (včetně kůrky, nekrájet na dílky!) Jsem zvyklý/á na pestré složení stravy

Zvládám déletrvající chůzi (nevozte mě všude autem nebo na kočárku!) Umím manipulovat s předměty (stavění kostek) Rád/a si kreslím, čmárám, svůj výtvor pojmenuji

Umím být chvíli sám/a bez svých blízkých Přizpůsobím se novým podmínkám: pobytu ve větším kolektivu, pobytu v novém prostředí, déletrvajícímu odloučení od blízkých, pobytu v rušnějším prostředí Jsem rád/a s ostatními dětmi Umím vyjádřit své potřeby a přání (poprosit, poděkovat, pozdravit) Ukládám hračky či pracovní pomůcky na místo, které je k tomu určeno Chovám se bezpečně v rámci svých rozumových schopností

Navazuji mluvní a oční kontakt při komunikaci Orientuji se v jednoduchých pokynech, v krátkém vyprávění Reprodukuji krátké písničky a říkanky, popíšu obrázek

MŠ pořádá den otevřených dveří – rodiče se mohou seznámit s prostředím mateřské školy, jejím programem, provozními záležitostmi, školním řádem a zjistit další údaje, které chtějí o mateřské škole vědět.

Všechny výše uvedené dovednosti a znalosti zajistí Vašemu dítěti při vstupu do mateřské školy pocit jistoty a bezpečí, vytváří základ sebedůvěry – dítě se v MŠ lépe cítí.

......... a hlavně - nestrašte mě školkou. Školka má být za odměnu, ne za trest!