Analytický geometrie kvadratických útvarů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kružnice Sečná rovina je kolmá k ose kuželové plochy.
Advertisements

Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
K( K, L, M, p, q ). Příklad 3 k( K, L, M, p, q ) T K L M´ L´ M K´ p q T´ q p k´ Příklady na kolineaci. Kuželosečka je dána: 3 body a 2 tečny k( K, L,
VY_32_INOVACE_KGE.4.55 Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Tematický celek: Konstruktivní geometrie 4.ročníku Cílová skupina:
ÚLOHY Z GEOMETRIE č. 7 Učivo – Konstrukční úloha
KUŽELOSEČKY 1. Kružnice Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
Vzájemná poloha dvou kružnic
KRUŽNICE.
Hyperbola Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných různých bodů F1, F2 , které nazýváme ohniska, konstantní absolutní hodnotu rozdílu.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Vzájemná poloha přímky a kružnice
Jednoduché konstrukce (střed a osa úsečky, osa úhlu, tečna)
CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_KvK_MA_4L_26
ÚHEL DVOU VEKTORŮ Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Poznámky v PDF.
Zobrazení v jednotkové kružnici Vlastnosti goniometrických funkcí
Vzájemné polohy 8. ročník
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Matematika – 8.ročník Tečna ke kružnici
Pravoúhlá soustava souřadnic
VY_42_INOVACE_117_KRUŽNICE, KRUH 2. ČÁST Jméno autora VMIng. M. Lačná Datum vytvoření VMlistopad 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Kružnice – řešené příklady
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Diferenciální geometrie křivek
Kuželosečky.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
VY_42_INOVACE_422_VZÁJEMNÁ POLOHA DVOU KRUŽNIC 2 Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Diferenciální geometrie křivek
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
KUŽELOSEČKY Tečna elipsy. KUŽELOSEČKY Tečna elipsy.
Grafické řešení soustavy dvou rovnic o dvou neznámých II.
8. Parametrické vyjádření a obecná rovnice přímky a roviny
Polohové úlohy 2 Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
10. Vytyčování oblouků Vytyčování oblouků
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Přímka a kuželosečka – řešené příklady
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_04.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Konstrukce tečen pomocí Thaletovy kružnice
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Elipsa 1.
Obecná rovnice přímky v rovině
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_15_MII_VZÁJEMNÁ POLOHA PŘÍMKY A KRUŽNICE.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VY_32_INOVACE_AGEO_07 Analytická geometrie Kružnice.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Vzájemná poloha paraboly a přímky
Neznámý útvar ukrytý v mezikruží
Vzájemná poloha dvou kružnic
ANALYTICKÁ GEOMETRIE V ROVINĚ vzdálenost dvou bodů střed úsečky
Vzájemná poloha dvou kružnic
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Kružnice Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Vzájemná poloha paraboly a přímky
KOLEKCE ÚLOH PRO MATEMATICKÝ SEMINÁŘ trojúhelník z těžnic
IV. část – Vzájemná poloha dvou
Konstruktivní úlohy na rotačních plochách
Příklady s lineární funkcí
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Vzájemná poloha dvou kružnic
9. Klotoida – přechodnice v silničním stavitelství
9. Klotoida – přechodnice v silničním stavitelství
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Analytická geometrie kvadratických útvarů
Analytická geometrie kvadratických útvarů
Transkript prezentace:

Analytický geometrie kvadratických útvarů KRUŽNICE IV Tečna ke kružnici Podkrušnohorské gymnázium, Most, příspěvková organizace Mgr. Miroslava Auliková

TEČNA KE KRUŽNICI TEČNA V BODĚ KE KRUŽNICI TEČNA Z BODU KE KRUŽNICI KONEC

. TEČNA KE KRUŽNICI Co už víme o tečně: obsahuje právě jeden bod kružnice, střed kružnice má od ní vzdálenost rovnou poloměru kružnice, je kolmá k poloměru kružnice, který obsahuje bod dotyku. . t T . k S

TEČNA KE KRUŽNICI Rovnice je analytickým vyjádřením tečny kružnice v jejím bodě dotyku Středový tvar rovnice kružnice Bod dotyku Rovnice tečny

ÚLOHA TEČNA V BODĚ KE KRUŽNICI Určete tečnu t v bodě ke kružnici k. . 1. Určíme souřadnici y0 bodu dotyku T:

ÚLOHA TEČNA V BODĚ KE KRUŽNICI . 2. Určíme rovnici tečny dosazením bodu dotyku do rovnice tečny: Úloha má dvě řešení:

ÚLOHA TEČNA V BODĚ KE KRUŽNICI grafické znázornění S .

ÚLOHA TEČNA Z BODU KE KRUŽNICI Určete tečnu t z bodu ke kružnici k. . 1. Přípravná část: Rovnice kružnice: Bod dotyku: Rovnice tečny:

ÚLOHA TEČNA Z BODU KE KRUŽNICI 2. Určení souřadnic bodu dotyku: (- sestavením soustavy rovnic)

ÚLOHA TEČNA Z BODU KE KRUŽNICI 3. Sestavení rovnic tečen:

ÚLOHA TEČNA Z BODU KE KRUŽNICI grafické znázornění . t1 t2

KONEC