17. Listopad 1989.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VZNIK A VÝVOJ PROJEKTU Mezinárodní festival dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět Projekt Vzdělávání o lidských právech s použitím dokumentárních.
Advertisements

Environmentální výchova pro základní školu
PERSPEKTIVA aneb učíme s projekty II.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská výchova Tematická oblast: Člověk.
Co se mají žáci ve škole naučit ? Doplňující pedagogické studium pro učitele Mgr. K. Starý.
PT – obecná charakteristika
TECHNICKÁ DOKUMENTACE
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Soubor vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot Kompetence potřebuje každý jedinec pro své osobní naplnění a rozvoj, pro.
KURIKULÁRNÍ REFORMA RÁMCOVÉ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY et al.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Vyučovací předmět Počítače Seznámit žáky s moderní informační a komunikační technologií a poznat její možnosti - PC, internet, mobilní telefon Umožnit.
Projekt vznikl dřív e n e ž tvorba ŠVP Samostatná akce Studentské rady (žákovského orgánu na škole ) Pokrývá průřezové téma osobní a sociální výchova.
MATEMATIKA Inovativní metoda výuky č ročník učební obory, SOU
Osobnosti Charty 77 Václav Havel Petr Uhl Jiří Dientsbier Jiří Hájek.
Švec Vlastimil - Krátká Jana - Kubiatko Milan - Pravdová Blanka
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
POTRAVINY A VÝŽIVA 2. ročník učebního oboru KUCHAŘ, ČÍŠNÍK třída K2
RVP A ŠVP V PRÁCI UČITELE T AK ŠEL ČAS KURIKULÁRNÍ REFORMY Dějství první: bouřlivá 90. léta Dějství druhé: Bílá kniha (2001) Dějství třetí:
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření:
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
17. Listopad 1989 Monika Štěpánková, 2. I.
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
Průřezová témata klíčových kompetencí. Klíčové kompetence Kompetence k učení Kompetence k učení Kompetence k řešení problému Kompetence k řešení problému.
Teorie a metodika výchovy 2. lekce Základní pojmy Hodnoty ve výchově
Průřezová témata.
Průřezová témata klíčových kompetencí
Průřezová témata. Způsob zpracování Rozšíření prostoru vyučovacího předmětu Prostor pro integraci vyučovacích předmětů Prostor, ve kterém je možné realizovat.
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
Poznáváme antickou kulturu „ „Vzdělanost má trpké kořínky, ale sladké plody“ Aristoteles.
aktuální problémy současného světa
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
Projekt do Výchovy ke zdraví
„Abych nemluvila jako tatar…“ Eva Hartmannová Iva Pecháčková Kdo má lepší příležitost naučit se anglicky?
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
Teorie výchovy a řešení výchovných problémů
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Didaktika geografie.
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. KISK FF MU Brno Seminář Olomouc, 4. listopad 2015 Knihovníci a tajemství kurikula aneb RVP, KK a ŠVP.
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE TĚLESNÁ VÝCHOVA Cvičení na stanovištích Gymnázium Česká Lípa Vyučující: PhDr. Radek Častulík Expert: Mgr. Šárka Maleňáková.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Školní parlament ZŠ Březová Jiří Bešťák Iva Kubelková Martina Zitková Koordinátor : Mgr. Jana Adéeová.
Michaela Štěpánková Jan Wurst Manuál pro učitele ZŠ a víceletých gymnázií.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_04.
Vzájemnou spoluprací neromských a romských žáků k odstranění rasismu a xenofobie ve školách a ve společnosti.
Teorie výchovy a řešení výchovných problémů
25 / 1 / 2011.
Rodičovská schůzka září 2017.
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Konflikt, koření života
Teorie a metodika výchovy seminář 1
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Práva dítěte Výchova k občanství
Mgr. Zuzana Šalamounová, Ph.D.
Litosféra ZEMĚPIS – DĚJEPIS
KLUB MLADÝCH DIVÁKŮ (KMD)
AUTOR: Kateřina Křížová
Anglický jazyk HEALTH On-line diskuse k virtuální hospitaci –
Transkript prezentace:

17. Listopad 1989

Plán výuky 2 vyučovací hodiny Dějepis pro 4. ročník středních škol Klíčové kompetence Kompetence k řešení problémů Kompetence komunikativní Kompetence k učení Kompetence občanská Mezioborový přesah – ZSV, Čj a literatura, zeměpis Průřezová témata Mediální výchova Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Osobnostní a sociální výchova Výchova demokratického občana Plán výuky

Úvodní Diskuse Co si pamatují rodiče/prarodiče žáků z roku 1989 nebo ze 17. listopadu 1989? Symboly Sametové revoluce

1939 Video s pamětnicemi: https://www.facebook.com/CT24. cz/videos/329864457595304/ Otázky k videu a k roku 1939 Co se podle vyprávění pamětnic stalo v roce 1939? Co se stalo studentům v roce 1939? A proč? Co se stalo Janu Opletalovi? Kdo to byl? Jaká je souvislost mezi děním v roce 1939 a 17. listopadem 1989?

Souvislost mezi rokem 1939 a 17. listopadem 1989 Zdroj: https://www.facebook.com/CT24.cz /videos/332494343997705/

17. Listopad 1989 Video s trasou pietní akce https://www.facebook.com/CT24.cz/videos/28174829 2474943/ Rozhovor s Pavlem Žáčkem, jedním z organizátorů pietní akce (8:37 – 15:00) https://www.facebook.com/CT24.cz/videos/30558584 6833793/ Rozhovor se Zdeňkem Ondráčkem https://www.youtube.com/watch?v=jc8qMkNRYQ4&f bclid=IwAR0U-yYzw6rcclB- LbTPQ8iFEXqONugu_PSQ1OGn28rTLUAktv9kJLPc8ik Otázky k videím: Z jakého důvodu se studenti sešli 17. listopadu 1989? Kde a co se stalo po pietním shromáždění? Jaké důsledky měla tato událost? 17. Listopad 1989

Trasa pietní akce 17. listopadu 1989

Jak média reagovala na události 17. listopadu 1989? Televize – 18. listopad (0:35 – 1:49) https://ct24.ceskatelevize.cz/1009326- televizni-noviny-18-listopadu-1989 Rudé právo – 18. listopad https://www.mfdnes.cz/archiv.aspx?d=20.11.1 989&n=MFD&fbclid=IwAR3SBxZ0BwJ_4O3Ec WHS9W0oI65iWHVEGSxLJlOZS_rzDdlmWQEu 5hHmMB4 Rozhlas – 19. listopad (1:15 – 7:30) http://www.rozhlas.cz/17listopad/zvukovyarch iv/_zprava/657699. Rudé právo – 20. listopad Mladá fronta – 20. listopad Práce ve skupinách Každá skupina pracuje s jedním zdrojem Seznámit se s obsahem textu/nahrávky/videa a popsat klíčový obsah spolužákům. Rekonstrukce dění den po dni prostřednictvím médií. Otázky k zamyšlení: Jsou pro vás uvedené informace překvapující vzhledem k obrazům událostí 17. listopadu s nimiž jste se doposud setkali? Působí na vás média věrohodně? Máte pocit, že s Vámi média manipulují? Prezentují média události 17. listopadu objektivně či subjektivně? Ovlivnila média váš názor nebo úsudek na dění 17. listopadu?

Tomáš Florián, Tomáš Hurný, Eliška Beránková Děkujeme za pozornost! Tomáš Florián, Tomáš Hurný, Eliška Beránková