Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Advertisements

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
VEKTOR A POČETNÍ OPERACE S VEKTORY
Rozklad síly do základních směrů
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
SMĚRNICOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Znázornění síly Protože účinky síly závisí na: velikosti, směru a působišti Znázorňujeme sílu orientovanou úsečkou F = 3 N.
autor: RNDr. Jiří Kocourek
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Osová afinita.
FD ČVUT - Ústav mechaniky a materiálů
BD01 Základy stavební mechaniky
T.A. Edison Tajemství úspěchu v životě není v tom, že děláme, co se nám líbí, ale, že nacházíme zalíbení v tom, co děláme.
Hyperbola Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných různých bodů F1, F2 , které nazýváme ohniska, konstantní absolutní hodnotu rozdílu.
Analytická geometrie pro gymnázia
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol.
Strojní mechanika ÚKOLY STATIKY Autor: Ing. Jaroslav Kolář
(snímek 5): Ujasněte si pojmy, které nejsou přesně definovány.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE SOUŘADNICE Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Střední škola stavební Jihlava
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
autor: RNDr. Jiří Kocourek
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Škola Střední průmyslová škola Zlín
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Shodné zobrazení Obrazem libovolné úsečky AB
Vzdálenost bodů od přímky a od roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Posunutí.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Tato prezentace byla vytvořena
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Zobrazení přímky Autor: Ing. Jitka Šenková Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vyškov, Sochorova 15 Vyškov Tato materiál.
Operace s vektory Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
Vektor Autor: Mgr. Eva Hubáčková Použití: odvození a procvičení pojmu vektor Datum vypracování: Datum pilotáže:.2013 Anotace: Interaktivní prezentace.
Skutečná velikost úsečky
Vzdálenost 2 bodů v rovině a v prostoru Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
VEKTORY.
Skalární součin 2 vektorů
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Repetitorium z fyziky I
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Parabola Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Tato prezentace byla vytvořena
Tato prezentace byla vytvořena
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Mgr. Petra Toboříková, Ph.D. VOŠZ a SZŠ Hradec Králové, Komenského 234
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
ČÍSELNÉ MNOŽINY, INTERVALY
STATIKA část mechaniky, která se zabývá rovnováhou sil působících na dokonale tuhá tělesa.
V soustavě souřadnic zobrazíme bod A.
Obor hodnot funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Yvonna Vančurová. Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Škola.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
ČÍSELNÉ MNOŽINY, INTERVALY
Transkript prezentace:

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová

Vektory Autor: RNDr. Jiří Kocourek

Orientovaná úsečka Vyjadřuje posunutí, v němž obrazem bodu A je bod B. 5 P´ B = A´ R P Q´ A -10 -5 5 10 S´ Q T´ S -5 T

VEKTOR 5 B A -10 -5 5 10 Jistý matematický objekt, který: 5 10 Jistý matematický objekt, který: ► znázorňujeme orientovanou úsečkou, přičemž rovnoběžné, stejně dlouhé a stejně orientované úsečky vyjadřují tentýž vektor ► určuje posunutí v rovině (prostoru) jehož délka a směr jsou dány délkou a směrem příslušné orientované úsečky -5

VEKTOR Zápis: u = B – A 5 B = A + u B u A -10 -5 5 10 -5

VEKTOR u = B – A 5 B = A + u u B u u A -10 -5 5 10 u u -5 u 5 10 u u -5 u Různá umístění téhož vektoru

VEKTOR u = B – A = Q – P 5 B = A + u Q = P + u B Q = P + (B – A) u Q A -10 -5 5 10 u P -5

Souřadnice vektoru u = B – A 5 B = A + u B u (u1 , u2) b2 u a1 b1 -10 -5 5 10 A[a1 , a2] B[b1 , b2] u1 = b1 – a1 u2 = b2 – a2 -5 (v prostoru u3 = b3 – a3)

Souřadnice vektoru u = B – A 5 B = A + u B u (u1 , u2) b2 u -10 -5 a1 b1 5 10 A[a1 , a2] B[b1 , b2] Význam souřadnic: u1 , u2 , (u3) ... posunutí ve směru příslušných souřadných os u1 = b1 – a1 b1 = a1 + u1 u2 = b2 – a2 b2 = a2 + u2 -5 (v prostoru u3 = b3 – a3 b3 = a3 + u3)

Velikost vektoru 5 u -10 -5 5 10 ► délka libovolné orientované úsečky znázorňující tento vektor ► délka posunutí určeného daným vektorem -5 Zápis:

Velikost vektoru V souřadnicích: 5 u = (u1 , u2 , (u3)) u u2 u1 -10 -5 5 10 -5

Nulový vektor 5 A=A' -10 -5 5 10 Vektor, který odpovídá posunutí o nulové délce (identitě). -5

Nulový vektor 5 -10 -5 5 10 Vektor, který odpovídá posunutí o nulové délce (identitě). V souřadnicích: o = (0 , 0 , (0)) Nelze ho znázornit orientovanou úsečkou. -5 Označení: