Allied Progress Consultants Česká doprava pro třetí tisíciletí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KOMISE RADY HMP PRO CYKLISTICKOU DOPRAVU 35. jednání Rady HMP dne Koncepce rozvoje cyklistické dopravy a rekreační.
Advertisements

Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Energetická bezpečnost ČR - představy x mýty x realita; technologický úhel pohledu Blahoslav Němeček místopředseda a ředitel sekce regulace.
Společný regionální operační program Priorita 1 Regionální podpora podnikání Opatření 1.1 Podpora podnikání ve vybraných regionech Priorita 2 Regionální.
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Lokální ekonomika základ rozvoje. Kdo vyřeší náš problém Udělám to sám Dejte mi lidi, já to udělám Ať si to udělají sami.
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
SOUČASNÁ SITUACE Relativní spokojenost se svozovými společnostmi Výhrady k nákladům PERGO Rekreanti (obecnější problém) DOTAZNÍKY.
REGIONÁLNÍ ANALÝZA DOPRAVA
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Integrovaný dopravní systém
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Aktualizace Státní energetické koncepce České republiky
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
21. dubna 2008 Výbor pro strategii a rozvoj STRATEGICKÝ PLÁN OBCE LIBČANY.
XI. jarní konference energetických manažerů Problémy ČR v kontextu evropského trhu s energiemi (Bezpečnost a dostupnost dodávek energií v ČR a EU) Vliv.
Akční plán pro Evropu a resortní koncepce výzkumu a vývoje – návrh opatření v kompetenci jednotlivých resortů.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ POLITIKY STABILNÍ ELEKTŘINA ZA PŘIJATELNOU CENU AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ.
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
SCLLD MAS Pobeskydí ve verzi návrhu Ostrava,
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
Vývoj trhu s elektřinou v Evropě z pohledu provozovatele přenosové soustavy Pavel Šolc, ČEPS, a.s.
Podpora dopravních společností provozující CNG autobusy Svaz dopravy – sekce silniční dopravy, SOR Libchavy Lubomír Kolman, Project Manager RWE.
Informace o přípravě Integrovaného operačního programu  Ministerstvo kultury  Ministerstvo informatiky Vít Richter Národní knihovna ČR
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
Dopravní politika ČR pro léta
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Kvalita a bezpečnost IT ve zdravotnictví
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Název přednášky Společnost Funkce, mail, případně další vhodné informace Zemní plyn - CNG a LNG - v nákladní dopravě E.ON Energie, a.s. – Jiří Šimek, Michal.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Centrum energeticky efektivních budov.  Díky nejnovějším trendům ohledně snižování energetické spotřeby budov, ať již z legislativních důvodů, ekonomických.
2. setkání pracovní skupiny „Život v obcích“. Souhrnná SWOT analýza Silné, slabé stránky Silné stránky B. Slabé stránky B. Výhodná geografická poloha.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Cestovní mapa pro energetiku do roku 2050 Dobrá navigace nebo vábení Sirén ? Miroslav Vrba ČEPS, a.s. Fungování energetických trhů v ČR a v EU Ohrožení.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Dotační programy v období DRAHOSLAV CHUDOBA, DABONA s.r.o. 1.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Ing. Eduard Muřický Národní akční plán čisté mobility NAP ČM Ing. Eduard Muřický 18. října 2016 “CNG jako dostupná ekologická alternativa”,
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Regionální rada regionu soudržnosti Moravskoslezsko, Úřad Regionální rady Dopravní infrastruktura v ROP Datum: Místo: Prezentuje: Praha Jiří.
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY Vysokorychlostní trat ě v Č R, koncepce a otázky k ř ešení Emanuel Šíp předseda Dopravní sekce Hospodářské.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
DIGITAL CZECH REPUBLIC Impact of Digital Revolution
Firemní plány udržitelné mobility
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Strategické úkoly MD Pardubice
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
PODPORA BEZPEČNÉ A EKOLOGICKÉ DOPRAVY
TÝDEN VĚDY A VÝZKUMU FA ČVUT WORKSHOP I
Výsledky dotazníkového šetření všech CSS
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Konference City Changers
Koncepce dopravy v MPP Michal Lehečka, 14/5/2018.
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Rozvoj dopravní infrastruktury z pohledu Hospodářské komory ČR
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Allied Progress Consultants Česká doprava pro třetí tisíciletí Emanuel Šíp Allied Progress Consultants Česká doprava pro třetí tisíciletí

Současné problémy odvětví dopravy Neexistence dlouhodobé koncepce a priorit rozvoje české dopravní sítě Útlum přípravy dopravních staveb v období předchozí finanční krize Oslabení politického řízení – od roku 2009 devět ministrů dopravy Chybí legislativa preferující a urychlující výstavbu dopravní infrastruktury Převažují málo perspektivní a dílčí projekty

Zásadní témata k rozhodnutí Jak koncipovat nový systém silničního mýta, aby podporoval tendence k ekologické mobilitě? Jak zvýšit atraktivitu veřejné dopravy? Vysokorychlostní tratě (250 – 300 km/h) nebo dílčí vylepšení stávajících (≤ 200 km/h)? Má přežít česká vodní doprava drtivý lobbistický tlak? Jaká má být role soukromého kapitálu v investicích do dopravního systému? Jak podpořit nízkouhlíkovou a bezuhlíkovou mobilitu?

Nízkouhlíková a neuhlíková mobilita Problém není v tom, že by příslušné technologie neexistovaly, ale v tom, že jsou zatím nedostatečně komerčně využitelné. LNG, CNG, LPG – problém bezpečného skladování, rozšíření sítě čerpacích stanic elektromobilita – potřeba lehkých a kompatibilních baterií s vysokou kapacitou (výměnný systém) vodíková doprava – opět otázka bezpečného skladování, vývoj funkčních palivových článků - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - cyklistika, pěší doprava – bezpečné stezky, separace od silničního provozu, návaznost na veřejnou dopravu

Doporučení Investovat v rámci mezinárodní spolupráce do základního výzkumu nových nízkouhlíkových a neuhlíkových technologií využitelných pro dopravu Prosazovat koncentrický způsob tvorby sítí veřejné dopravy (uzlové stanice, z nich sítě autobusů, mikrobusů, liniových a plošných taxi - dolmušů) Podpořit efektivní systémy šetření energií v dopravě i jinde (spíše daňové úlevy než dotace) Využít elektronizace společnosti k omezení přepravní náročnosti osob (videokonference, práce z domova apod.)

Děkuji Vám za pozornost! sip@alliproc.com