Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Infrastruktura ve Středočeském kraji

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Infrastruktura ve Středočeském kraji"— Transkript prezentace:

1 Infrastruktura ve Středočeském kraji
Ing. František Petrtýl Radní Středočeského kraje pro oblast dopravy Žofínské fórum: Kvalitní dopravní infrastruktura – základní předpoklad ekonomického růstu

2 Infrastruktura ve Středočeském kraji
Hlavním problémem podinvestovanost údržby (více peněz šlo proto do uvedení do provozuschopného stavu, méně do nových investic)  zpoždění a nižší hospodářský růst oproti západní Evropě typ: stát: rok 1995 rok 2014/2015 procentní rozdíl Délka dálnic: Česko: 361 km 776 km + 114 % Slovensko: 198 km 421 km + 112 % Maďarsko: 293 km 1.577 km + 538 % Polsko: 246 km 1.556 km + 632 % Délka železnic : 9.430 km 9.560 km + 1 % 3.665 km 3.627 km - 1 % 7.715 km 7.542 km - 2 % km km - 20 % Počet osobních aut na obyvatel: 295 459 + 55 % 189 360 + 90 % 218 315 + 44 % 195 526 + 169 % Zdroj:

3 Očekávané trendy vývoje ve Středočeském kraji a Praze:
Předpoklad dalšího vývoje Očekávané trendy vývoje ve Středočeském kraji a Praze: zvyšování hybnosti zvyšování dopravních výkonů Středočeský kraj spolu s Prahou má dohromady jednu čtvrtinu celé ČR, počet obyvatel zde kontinuálně roste, oba kraje vykazují nejvyšší tvorbu HDP  nejvyšší podíl dopravy se bude odehrávat zde proto Středočeský kraj spolu s Prahou potřebují od českého státu vyřešit především následující základní prvky dopravní infrastruktury

4 4 základní prvky dopravní infrastruktury
dokončit pražský okruh – tedy dálnici D0 a dálnici D3 (pomůže převést zejména tranzitní kamionovou dopravu z obcí a měst na dálnice) navýšit kapacitu příměstských železničních tratí v okolí Prahy – především začít projektovat a budovat vysokorychlostní tratě – výjezdy z Prahy a po území Středočeského kraje – zejména směry Brno, Plzeň, Ústí n. Labem a Mladá Boleslav (vysokorychlostní tratě umožní převést veškerou rychlíkovou dopravu na nové koleje a stávající koridory a tratě využít pro intenzivnější regionální dopravu) vybudovat moderní železniční spojení mezi Prahou, letištěm Václava Havla a Kladnem (umožní propojit největší středočeské město s hlavním městem a hlavní město s mezinárodním letištěm) začít projektovat a budovat chybějící železniční stanice a zastávky v Praze a ve Středočeském kraji (přiblíží obyvatelům cíle dojížďky blíž k jejich domovům, což umožní snížit zatížení silnic automobily i autobusy)

5 Spolupráce Středočeského kraje s Prahou
postupně sjednocují veřejnou dopravu do jednoho integrovaného dopravního systému (IDS) ustavili společný orgán – Řídící radu IDS, kde mohou společně komunikovat dopravní problémy a hledat společná řešení spolupracují v rámci programů ITI na zlepšování dopravní infrastruktury  hledejme i my společně způsoby, jak infrastrukturu rozvíjet

6 Infrastruktura ve Středočeském kraji Děkuji Vám za pozornost!


Stáhnout ppt "Infrastruktura ve Středočeském kraji"

Podobné prezentace


Reklamy Google