NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Lucie Obrovská Kancelář veřejného ochránce práv
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
Hodnocení škol a školských zařízení
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
Projekty na podporu cílů vzdělávací politiky ČR v kontextu Lisabonské strategie a dalších iniciativ EU Jana Švecová MŠMT odbor pro záležitosti EU 20.října.
Další vzdělávání v terciárním vzdělávacím sektoru Současnost a výhled do budoucna MŠMT Odbor vyššího odborného a další vzdělávání Mgr. Monika Měšťanová.
Právní aspekty genderového rozpočtování v České republice JUDr. Kristýna Outlá Praha.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Komplementarita zájmového a profesního vzdělávání dospělých
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Všeobecná deklarace lidských práv
Demokracie a její hodnoty
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání.
REGIONÁLNÍ ŠKOLSTVÍ V PLZEŇSKÉM KRAJI. Počet škol a školských zařízení v Plzeňském kraji zřizovaných obcemi 385 zřizovaných krajem 98 soukromých 17 církevních.
Příprava na výkon povolání
NOVELY PRÁVNÍCH NOREM a jiné … PORADA ORP
2.1 Systém vzdělávání Zásady a cíle vzdělávání
PŘÍSTUP K VLASTNÍMU HODNOCENÍ ZE STRANY ZŘIZOVATELE ŠKOLY konference projektu „Cesta ke kvalitě“ 4. listopadu 2009 Hotel v Klášterní.
Všeobecné nebo odborné vzdělání? Konference AŘG Hradec Králové 2015 RNDr. Zdeněk Bergman.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Novinky ve specializačním vzdělávání
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
Historie zdravotnického školství po 2.světové válce
Financování regionálního školství
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Ekonomika vzdělávání. Okruhy problémů, které EŠ zkoumá Vzájemný vztah vzdělání a vědecko- technického pokroku Financování školství Prognózování školství.
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
LEGISLATIVNÍ VYMEZENÍ INTEGRACE
Vzdělávací politika.
Přednáška do předmětu Ekonomika školství 04. listopad 2005
11. Humanisticky orientované vzdělávání
Sociální politika Téma: Vzdělávací politika FSS MU Brno, 2006.
Bílá kniha Národní program rozvoje vzdělávání v ČR.
Vzdělání z hlediska teorie statků
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Profesní příprava a možnosti zaměstnávání osob s MP Vyhláška č.13 ze dne o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři. Podmínky přijetí.
VZDĚLÁVACÍ POLITIKA.
12. Humanismus Myšlenkový směr, který zdůrazňuje univerzální lidství, solidaritu všech lidí, a staví se tak proti různým rasovým, jazykovým, národním nebo.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Srovnání škol České republiky a Slovenské republiky Nikola Kejhová Rájec – Jestřebí V úzkých Gymnázium Boskovice 2012.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:VkO9 - 4 Datum ověření ve výuce: Téma: Vzdělávací soustava ČR Tématický okruh: Člověk a pracovní život.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_LIDSKA_PRAVA_LZPS_11 Název školyStřední škola služeb, obchodu a gastronomie.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Výchovn ě vzd ě lávací systém Č R Část 1. Pedagogika Mgr. Irena Kudláčková.
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
1 Systémový rámec terciárního vzdělávání a rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Individuální projekty národní Skupiny pro výzkum a vysoké školství.
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
Základní vzdělávání a další …
Analýza současného stavu institucionálního zajištění péče o ohrožené děti. [online] [cit ]. Dostupné z www: .
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
Bc. Magdalena Zábranská
Polytechnické vzdělávání v praxi
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Národní program rozvoje vzdělávání v ČR
Školní vzdělávací program (ŠVP)
STŘEDNÍ ZDRAVOTNICKÁ A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA ZDRAVOTNICKÁ MB
Pedagog.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR BÍLÁ KNIHA NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR

Vznik Bílé knihy 1998 – impuls vlády ČR snaha vytvořit Bílou knihu – analogicky k zahraničí schválena 2001 kompletní text materiálu dostupný na http://aplikace.msmt.cz/pdf/bilakniha.pdf

Koncepce Bílé knihy Bílá kniha = systémový projekt = východiska + záměry + rozvojové programy  základ pro konkrétní plány i dlouhodobé proměny východisko pro školský zákon Bílá kniha = otevřený dokument (předpokládá revize) záměry do 2005–2010 předmět Bílé knihy = „integrující se vzdělávací soustava ve své sociální, kulturní, politické, hospodářské a environmentální podmíněnosti“

Oblasti Bílé knihy 1. Východiska a předpoklady rozvoje vzdělávací soustavy 2. Předškolní, základní a střední vzdělávání (regionální školství od 3 do 19 let) 3. Terciární vzdělávání (VŠ + VOŠ) 4. Vzdělávání dospělých

Školský zákon Zákon z 24. 9. 2004 o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání – účinnost od 1. 1. 2005 řada novel – poslední znění od 1. 1. 2017

Rozsáhlý dokument – vymezuje aspekty pedagogické organizační manažerské ekonomické dostupný na http://www.msmt.cz

Zásady vzdělávání: rovný přístup ke vzdělávání, zohledňování vzdělávacích potřeb jednotlivce, vzájemná úcta, respekt, názorová snášenlivost, solidarita a důstojnost všech účastníků vzdělávání, bezplatné základní a střední vzdělávání ve veřejných školách, svobodného šíření poznatků, zdokonalování procesu vzdělávání – výsledky vědy a výzkumu, moderní pedagogické metody, hodnocení výsledků vzhledem k cílům tohoto zákona a vzdělávacích programů, možnosti vzdělávat se celý život + spoluodpovědnost

Cíle vzdělávání (způsobilosti – kompetence): rozvoj osobnosti – poznávací a sociální způsobilosti, mravní a duchovní hodnotami pro život, povolání a celoživotní učení, všeobecné nebo všeobecné a odborné vzdělání, pochopení a uplatňování zásad demokracie a právního státu, lidských práv a svobod, odpovědnosti a sociální soudržnosti, pochopení a uplatňování principu rovnosti žen a mužů, vědomí národní a státní příslušnosti a respektu k etnické, národnostní, kulturní, jazykové a náboženské identitě každého, poznání světových a evropských kulturních hodnot a tradic, uplatňování znalostí o životním prostředí a jeho ochraně

VÝCHODISKO Národní program vzdělávání – cíle, hlavní oblasti a obsahy vzdělávání a prostředky k dosahování těchto cílů

Nové pojmy Rámcové vzdělávací programy (RVP) – pro každý obor vzdělání v základním a středním vzdělávání a pro předškolní, základní umělecké a jazykové vzdělávání, vymezují povinný obsah, rozsah a podmínky vzdělávání Školní vzdělávací program = konkretizace RVP v jednotlivé škole 

Oblasti vzdělávání: A) Předškolní vzdělávání pro děti od 3 do 6 let – mateřské školy, přednostně pro děti v posledním roce před školní docházkou

Oblasti vzdělávání: B) Základní vzdělávání – povinná školní docházka 9 roků plnění povinné školní docházky: na ZŠ, popř. SŠ, individuální vzdělávání (bez pravidelné účasti ve škole), vzdělávání žáků s hlubokým mentálním postižením

Oblasti vzdělávání: C) Střední vzdělávání stupně: a) střední vzdělání, b) střední vzdělání s výučním listem, c) střední vzdělání s maturitní zkouškou

Oblasti vzdělávání: D) Vyšší odborné vzdělávání ukončení – absolutorium a diplom absolventa vyšší odborné školy – diplomovaný specialista DiS

Oblasti vzdělávání: E) Základní umělecké, jazykové a zájmové vzdělávání základní umělecké školy, jazykové školy, školská zařízení pro zájmové vzdělávání – střediska volného času, školní družiny a školní kluby

Oblasti vzdělávání: F) Další vzdělávání např. jednotlivé zkoušky (maturita), odborné kursy, kursy jednotlivých předmětů, pomaturitní specializační kursy