Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: březen 2013 Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_ ČJ1,2_11 Téma: Čtení s porozuměním. Sběr papíru. Ročník: 1. – 2. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3068
Anotace: Žáci si přečtou text v levé části pracovního listu. V pravé části je tento text připraven k rozstříhání na jednotlivé věty. Žáci je potom podle paměti skládají ve správném pořadí a nakonec zkontrolují. K textu náleží otázky na porozumění obsahu přečteného. Děti mohou pracovat samostatně nebo ve dvojicích. Text je možné využít v hodině Prvouky na téma přírodní suroviny a výrobky.
Čtení s porozuměním. Pracovní list. Přečti si text vlevo. Potom rozstříhej věty vpravo, rozházej je a podle paměti znovu slož. Přečti řádek s přímou řečí. Mirek a Roman mají káru. Roman nese papír. Ten je ale silák. Mirek dává pytel na káru. Jásají: „ To je kupa papíru.“ Papír je ze stromu. Starý papír je jako 1 strom. Mirek a Roman mají káru. Roman nese papír. Ten je ale silák. Mirek dává pytel na káru. Jásají: „ To je kupa papíru.“ Papír je ze stromu. Starý papír je jako 1 strom.
Čtení s porozuměním. Otázky. 1. Jak se chlapci jmenují? Jmenují se Mirek a Roman. 2. Co nesou? Nesou starý papír. 3. Kam papír dávají? Papír dávají na káru. 4. Z čeho se dělá papír? Ze dřeva. 5. Vyrábí se nový papír ze starého? Ano.
Použitý materiál: www.office.microsoft.com www.pdphoto.org