2. fáze výcviku řidičů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Právní důsledky užívání alkoholu a jiných návykových látek v silničním provozu Tisková konference BESIP a ŘSDP Mgr. Michael Židův Ministerstvo.
Advertisements

Milan Stejskal Krajský koordinátor BESIP pro Kraj Vysočina Tel: , Nová koncepce dopravní výchovy Pro Kraj.
1 Umísťování symbolů a jiných uvítacích zařízení územní samosprávy při pozemních komunikacích Porada Ministerstva vnitra Praha.
Propojení psychologie dopravy a klinické psychologie PhDr. et Mgr. Š tefan Medzihorský, předseda ČAPPO, rektor Vysoké školy aplikované psychologie Konference.
Pohled tisku, názory veřejnosti a vězeňské populace na sankční politiku v ČR Institut pro kriminologii a sociální prevenci Praha Republikový výbor pro.
ŽELEZNIČNÍ PŘEJEZDY - před železničním přejezdem si počínat zvlášť opatrně - zejména se přesvědčit, zda můžu železniční přejezd bezpečně přejet - vozidla.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Policie České republiky PREVENCEPREVENCE. Preventivně informační skupiny PREVENCEPREVENCE spolupráce se sdělovacími prostředky informační servis z oblasti.
Prodej sexuálních služeb na ulici v interakci s prací policie a strážníků PhDr. Jiří Frýbert.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
Nástin přednášek – studijní pomůcky. Přestupky – zákonná právní úprava  Zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů  I. část.
ASEBS, 4. sem..  Široké chápání profesní sebeobrany a jejího projektování  Samostatná práce  Schopnost integrovat znalosti  Pochopení problému v širších.
Prázdniny Prázdniny dopravní nehodovost 2011, Prázdniny 2012 Policie České republiky porovnánív % počet.
Činnost služby dopravní policie v roce 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. ledna 2010.
Činnost služby dopravní policie v roce 2011 v dohledu nad silničním provozem plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 12. ledna 2012.
PRACOVNÍ POMĚR Mgr. Michal Oblouk.
Vnější služba – výsledky v oblasti trestního řízení
Tělesná výchova – I. stupeň, Poznávání dopravních značek
Zákonná úprava užívání osobních přepravníků (Segway)
TISKOVÁ KONFERENCE Krajské ředitelství policie Olomouckého kraje
Činnost služby dopravní policie za I. až III. čtvrtletí roku 2010 plk
Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2016
Hradec Králové, 17. září 2014.
Didaktické metody Androdidaktika.
Společenská odpovědnost ve školství
Nehodovost na okrese ZNOJMO
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
NÁPAD TRESTNÉ ČINNOSTI VÝVOJ DOPRAVNÍ NEHODOVOSTI ÚO Břeclav
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Význam utkání v sportovních hrách
Digitální učební materiál
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Trestní zodpovědnost.
Dopravní značky VY_32_INOVACE_07_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_1_DOPRAVNÍ ZNAČKY TEST Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola, Školní jídelna a Školní.
Dopravní výchova 8. ročník
Systémy řízení silniční dopravy
RIZIKO.
Chování v dopravě VY_32_INOVACE_04_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_1_CHOVÁNÍ V DOPRAVĚ Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola, Školní jídelna a Školní.
Procenta v „autařské“ praxi
Přehled nejdůležitějších novinek
DOTAČNÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO ŠKOLY
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
Policejní prezidium ČR první náměstek policejního prezidenta brig. gen
Dopravní nehodovost v České republice za rok 2016
RIZIKO.
Policie České republiky Krajské ředitelství policie Jihomoravského kraje odbor služby dopravní policie plk. Ing. Jindřich Rybka BA. Statistika nehodovosti.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 plk. Ing. Tomáš LERCH
VÝVOJ DOPRAVNĚ BEZPEČNOSTNÍ SITUACE NA ÚZEMÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE OD –
Prázdniny 2011 Policie České republiky
PRÁZDNINY 2014 plk. Ing. Tomáš LERCH ŘSDP PP ČR
Kontrolní test znalostí
Krajské ředitelství policie Olomouckého kraje Odbor služby dopravní policie.
Návykové látky v silničním provozu ( novela zákona 361/2000 Sb. ,) plk
Bilanční tisková konference OSDP
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 plk. Ing. Tomáš LERCH
Dopravní nehodovost ve Zlínském kraji za rok 2016
Statistika nehodovosti na území hl. m. Prahy v roce 2014
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
ZÁKLADNÍ UKAZATELE dopravní NEHODOVOSTI
Krajské ředitelství policie Ústeckého kraje Projekt Interreg V A č Mobilně a efektivně ve společném příhraničí Spolupráce policie.
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Velikonoce plk. Ing. Tomáš LERCH.
Transkript prezentace:

2. fáze výcviku řidičů

Důvody zavedení nehodovost řidičů s malou zkušeností psychická nevyzrálost mladých řidičů absence odpovědnosti mladých řidičů

Koho se týká ? řidiči, kteří získají ŘP sk. A1, A, B

Základní principy Zkušební období Omezující podmínky Podmínky prodloužení

Zkušební období Délka 2 roky Možnost prodloužení v důsledku nápravného opatření jako sankce

trestání a body shodně s ostatními řidiči Omezující podmínky při spáchání vymezených ohrožujících úmyslných přestupků a trestných činů prodloužení zkušebního období trestání a body shodně s ostatními řidiči

Podmínky platnosti ŘO na neurčito v období 3 měsíců až 2 roky absolvovat druhou fázi řidičské přípravy nepáchat vymezené přestupky v případě přestupku se zákazem se zkušební období přerušuje po dobu zákazu

Cíle projektu snížení nehodovosti prevence pro rizikové situace uvědomění si v praxi fyzikálních vztahů: zpomalení,adheze pneu,mokrá vozovka, vzdálenost mezi vozidly,atd. zlepšení návyků uvědomění si odpovědnosti

Druhá fáze výcviku řidičů Kurz defenzivní jízdy Kurz bezpečné jízdy Dopravně psychologický seminář

charakter dalšího vzdělávání řidič absolvuje dvakrát Kurz defenzivní jízdy charakter dalšího vzdělávání řidič absolvuje dvakrát co nejdříve po autoškole po kurzu bezpečné jízdy 2 části: teoretická praktická

Kurz defenzivní jízdy – teoretická část přednáška 2 vyučovací hodiny předcházení rizik předcházení nehody defenzivním způsobem jízdy sociální chování v provozu a vliv ostatních účastníků, kteří nedodržují pravidla provozu

Kurz defenzivní jízdy – praktická část 60 minut jízda (max. 3 řidiči ve voze) se zaměřením na defenzivní chování, uvědomit si svoje schopnosti, ekonomická a ekologická jízda 60 minut diskuze o jízdě ve skupinách 3 řidičů

Kurz bezpečné jízdy 2 části: teoretická část – učebna praktická část – speciální pozemek

Kurz bezpečné jízdy - teorie 3 hodiny na učebně správné návyky při jízdě rozpoznávání a předcházení nebezpečných situací, technika brzdění, brzdná dráha směr pohledu

Kurz bezpečné jízdy - praxe 4 hodiny na speciální dráze řidič musí být schopen automaticky ovládat vozidlo účel není trénovat návyky, předvedení rizik plynoucích z dynamických vlastností vozidla při jízdě poznání technických limitů vozidla důraz na: nouzové brzdění brzdnou dráhu nouzové vyhýbání

Dopravně psychologický seminář po druhém kurzu defenzivní jízdy skupina 6-12 účastníků 2 hodinová skupinová diskuse důraz není na výuku ale na sebereflexi analyzují se typická riziková chování začínajících řidičů a posléze chování jednotlivých účastníků musí být vedeni k tomu aby poznali, co může být jejich potenciálním nehodovým rizikem a co je jejich individuální silnou stránkou

Subjekty přípravy Autoškola se speciální akreditací na defenzivní jízdu Středisko bezpečné jízdy s akreditací na 2. fázi Akreditovaný dopravní psycholog

Lektoři učitel autoškoly - absolvent speciálního kurzu instruktor bezpečné jízdy – absolvent kurzu akreditovaný dopravní psycholog

Vymezení zakázaných přestupků neposkytnutí pomoci při dopravní nehodě nedovolené vzdálení se z místa dopravní nehody jízda v protisměru předjíždění tam, kde je to zvl.zákonem zakázáno předjíždění tam, kde je to zakázáno místní úpravou nedání přednosti v jízdě nezastavení na signál „stůj“ dávaný policistou nebo světelným signálem překročení nejvyšší dovolené rychlosti jízdy v obci o více než 20 km/h překročení nejvyšší dovolené rychlosti jízdy mimo obec o více než 30 km/h zavinění dopravní nehody s následkem ublížení na zdraví, těžké újmy na zdraví, smrti obecné ohrožení jízda pod vlivem alkoholu …… třeba doplnit a upravit

Děkuji za pozornost.