Silniční infrastruktura

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VZDĚLÁVÁNÍ INFORMATIKY NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH & POTŘEBY PRAXE Mgr. Petr Suchánek, Ph.D. Ing. Dominik Vymětal, DrSc.
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Propojení psychologie dopravy a klinické psychologie PhDr. et Mgr. Š tefan Medzihorský, předseda ČAPPO, rektor Vysoké školy aplikované psychologie Konference.
„Integrované dopravní systémy – informační systémy pro podporu rozhodování veřejné správy při výstavbě a provozování IDS v České republice“ Výzkumný projekt.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Páteřní infrastruktura Liberec mobilita, energetika, ICT, sítě ŽP Východiska, priority.
Plánování sociálních služeb a transformace aneb Systémově, společně a statečně Šárka Hlisnikovská Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Standardy kvality sociálních služeb. soubory měřitelných a ověřitelných kritérií, které popisují, jak má vypadat kvalitní sociální služba. Jsou použitelné.
ODBOR DOPRAVY MAGISTRÁTU MĚSTA BRNA CYKLISTICKÁ DOPRAVA JAKO SOUČÁST UDRŽITELNÉ MOBILITY Ing. Vladimír Bielko - vedoucí odboru VEŘEJNÉ PŮJČOVNY KOL V BRNĚ?
Centrum energeticky efektivních budov Základní informace o projektu.
Vize propojení zdravotního a sociálního pojištění RNDr. Jiří Schlanger náměstek pro informatiku a mezinárodní věci.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
UDRŽITELNÝ ROZVOJ JAKO PRINCIP POLITICKÉHO ROZHODOVÁNÍ.
Pojistný trh nabídka a poptávka po pojistných produktech investování prostředků technických rezerv.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Plány udržitelné městské mobility-aktuální témata
PhDr. Kateřina Kubalčíková, Ph.D.
model fungování a praxe
Plánování rozvoje sociálních služeb Ústecký kraj
Komplexní systém hodnocení
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Optimalizace výkonu linek pro stáčení piva do lahví
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů
Současný stav HÚL v evropském kontextu
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
ČESKÉ STAVEBNICTVÍ A LEGISLATIVA
Inovace a regionální rozvoj
Společenská odpovědnost ve školství
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
DEKRET ROZVOJE A STABILITY ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Dvacet zdravých vět
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Ing. Dana Bérová náměstkyně ministra - ředitelka sekce
Systémy řízení silniční dopravy
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Srovnání plánovaného a skutečného stavu SZ
Role CDV v podpoře městské mobility
Digitální gramotnost ve stavebním projektování
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
Inovativní řešení postavená na síti LoRa
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Oběhové hospodářství v praxi
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Centralizované rozvojové projekty 2017
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Informace k tezím rekodifikace
CHYTŘEJŠÍ BYZNYS „Chytřejší budovy“
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
Národní akční plán čisté mobility
Integrované operační středisko – „srdce policie“
BIM – datový standard pro dopravní stavby
Celostátní sčítání dopravy 2020 a technologický potenciál pro CSD 2025
Inovační strategie ČR a nástroje podpory MPO
Vývoj prostorové struktury sídel a komunikací Příklad využití starých map a nástrojů GIS Geografické aspekty středoevropského prostoru Brno,
Transkript prezentace:

Silniční infrastruktura Ing. David Novák Konference Technologické trendy v silniční dopravě, Olomouc, 27. 11. 2018

Charakteristika průmyslových a společenských změn Obsah Charakteristika průmyslových a společenských změn Popis hlavních trendů technologického vývoje Identifikace vhodných způsobů uplatnění nových technologií a přístupů Identifikace bariér bránících uplatnění nových technologií a přístupů v praxi Závěr Konference Technologické trendy v silniční dopravě, Olomouc, 27. 11. 2018

Motto Náš stát není schopen ani v době ekonomického boomu dobudovat základní komunikační infrastrukturu. Konference Technologické trendy v silniční dopravě, Olomouc, 27. 11. 2018

1. Charakteristika průmyslových a společenských změn Posun společenské poptávky Mobilita jako služba Sdílené prostředky Globální ekonomika Nárůst potřeby přepravních výkonů Podpora multimodální dopravy Důraz na environmentální aspekty Reflexe klimatických změn Komplikované získávání vztahu k pozemkům Očekávání nasazování asistovaných a autonomních vozidel Poptávka po omezení hluku Poptávka po strategii parkování Konference Technologické trendy v silniční dopravě, Olomouc, 27. 11. 2018

1. Charakteristika průmyslových a společenských změn Nové technologické možnosti Počítačové projektování Projektování ve 3D (BIM) Fotogrametrie, 3D skenování Stavební stroje naváděné podle 3D modelů Údržba podporovaná moderními IT prostředky Nově možnosti diagnostiky a sběru dat Automatizace Plošnost Nízká cena Laboratorní modely stárnutí Nové materiály Konference Technologické trendy v silniční dopravě, Olomouc, 27. 11. 2018

2. Popis hlavních trendů technologického vývoje Digitalizace projektování BIM 3D Koordinace Změnové řízení Komunikace Prefabrikace Tvorba geodetických podkladů Vizualizace staveb Digitalizace legálních kroků Konference Technologické trendy v silniční dopravě, Olomouc, 27. 11. 2018

2. Popis hlavních trendů technologického vývoje Materiály a technologie Long-life pavement Vylepšené mechanicko-fyzikální vlastnosti (pevnost, elasticita, odolnost) Nové přísady (vlákna, nanomateriály, vosky) Prostředky sekundární ochrany (impregnace, penetrace) Optimalizace prací a postupů Rychle aplikovatelné materiály Optimální návaznost Moderní strojní vybavení Kontrola nebo řízení ve 3D Konference Technologické trendy v silniční dopravě, Olomouc, 27. 11. 2018

2. Popis hlavních trendů technologického vývoje Údržba Koncepce LCC Optimalizace prací Snížení dopadu na životní prostředí a komfort uživatelů Sledování efektivity a kvality Zavádění počítačových modelů Sdílení informací o stavu „Komunitní“ získávání informací o stavu Uplatnění dat z BIM Konference Technologické trendy v silniční dopravě, Olomouc, 27. 11. 2018

3. Identifikace vhodných způsobů uplatnění nových technologií a přístupů Projektování BIM 4D – 6D Standardizace liniových staveb Vhodné SW a IT vybavení CDE Reflexe asistovaného a autonomního řízení Popis struktur a jejich vazeb na údržbu Projekce nákladů v LCC Vazba na GIS Sběr 3D dat 3D modelování Konference Technologické trendy v silniční dopravě, Olomouc, 27. 11. 2018

3. Identifikace vhodných způsobů uplatnění nových technologií a přístupů Výstavba a provoz pozemních komunikací Sdílení dat Monitoring provozu Propojení s ITS AI Recyklované materiály Automatizace na 3D modelu Elektronizace dokumentace Analytika skutečného provedení Řízení reklamací Konference Technologické trendy v silniční dopravě, Olomouc, 27. 11. 2018

3. Identifikace vhodných způsobů uplatnění nových technologií a přístupů Systémy hospodaření s objekty dopravní infrastruktury Holistické paradigma Aplikace společenských kritérií Obhajoba a tvorba strategií Prezentace potřebnosti a výsledků veřejnosti Levný plošný sběr dat na síťové úrovni Přesný sběr dat na projektové úrovni Průběžné monitorování stavu konstrukcí Sofistikovaná predikce vývoje Risk management Optimalizace a plánování Interoperabilita systémů Konference Technologické trendy v silniční dopravě, Olomouc, 27. 11. 2018

4. Identifikace bariér bránících uplatnění nových technologií a přístupů v praxi Neexistence čitelné strategie výstavby a údržby Soutěžení veřejných zakázek pouze na nejnižší cenu Vyhrocené vztahy mezi zhotoviteli a objednateli Nedostatečný multimodální přístup při plánování Nejasná strategie po omezení zdrojů EU Neschopnost komunikovat environmental friendly strategii Neexistence politiky údržby komunikací Konference Technologické trendy v silniční dopravě, Olomouc, 27. 11. 2018

4. Identifikace bariér bránících uplatnění nových technologií a přístupů v praxi Pomalá digitalizace Nerovnováha schopností využívání prostředků IT Neexistence BIM standardů pro silniční stavby Neschopnost digitalizovat oběh dokladů během výstavby Neexistence jednotných metod „hospodaření“ napříč mody dopravy Váhavost ve využívání moderních metod sběru dat Neschopnost jednotné interpretace / analýzy dat Konference Technologické trendy v silniční dopravě, Olomouc, 27. 11. 2018

4. Identifikace bariér bránících uplatnění nových technologií a přístupů v praxi Malá oborová komunikace, neexistence PPP projektů Slabě definovaná globální politika Neschopnost sladit státní a krajské strategie Nerealistická očekávání životnosti staveb Malá schopnost komunikovat se zahraničními firmami Nedostatečná diskuse o nových technologiích Náklady VaV na straně dodavatelů Nedostatečný multimodální / meziresortní přístup Nepromyšlená strategie PPP projektů Konference Technologické trendy v silniční dopravě, Olomouc, 27. 11. 2018

Děkuji Vám za pozornost. Ing. David Novák VARS BRNO a.s. Konference Technologické trendy v silniční dopravě, Olomouc, 27. 11. 2018