Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Inovační strategie ČR a nástroje podpory MPO

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Inovační strategie ČR a nástroje podpory MPO"— Transkript prezentace:

1 Inovační strategie ČR a nástroje podpory MPO
Železniční konference Pardubice

2 INOVAČNÍ STRATEGIE The Country for R&D: Financování a hodnocení výzkumu a vývoje The Country for Technology: Polytechnické vzdělávání The Country for Startups: Národní startup a spin-off infrastruktura The Country for Digitalization: Digitální stát, výroba a služby The Country for Excellence: Inovační a výzkumná centra The Country for Investment: Chytré investice The Country for Patents: Ochrana duševního vlastnictví The Country for Smart Infrastructure: Mobilita a stavební prostředí The Country for Smart People: Chytrý marketing

3 DIGITÁLNÍ ČESKO Koordinovaná a komplexní digitalizace České republiky
Česko v digitální Evropě eGovernment ČR Digitální Ekonomika a společnost

4 NÁRODNÍ AI STRATEGIE (NAIS)
Úkol: Vláda ČR uložila MPO vypracovat (do 30.4.) Národní strategii pro umělou inteligenci v ČR Vize: ČR jedním z lídrů v AI a inovacích v CEE/EU Stavíme na špičkové vědě a výzkumu, podpoře podniků (především malých a středních), kvalitním vzdělání a lidském kapitálu (udržitelná zaměstnanost) Hlavní cíl: definovat konkrétní nástroje podpory ke zvýšení kompetence ČR v AI, celkové konkurenceschopnosti ekonomiky a zmírnění negativních dopadů AI Klíčové zapojení všech - proto národní strategie

5 NOVÉ PROGRAMY PODPORY Nový program Chytré průmyslové zóny
příprava adekvátního prostředí pro možnost umístění investic s vysokou přidanou hodnotou a rovněž technologických a datových center,  Podpora rozvoje Průmyslu 4.0, včetně budoucí podpory zavedení 5G technologií

6 NOVÉ PROGRAMY PODPORY Příprava programu Country for Future
Rozvoj Start-up a spin-off prostředí, podpora digitální transformace průmyslu (DIH), p podpora aplikovaného výzkumu oblastech rozvoje moderních technologií (např. AI).

7 PROGRAM TREND Hlavním cílem programu je zvýšení mezinárodní konkurenceschopnosti podniků, především rozšířením jejich trhů v zahraničí, pronikáním na trhy nové či posunem výše v globálních hodnotových řetězcích zvýšení počtu podniků provádějících vlastní výzkumné a vývojové aktivity, posílení orientace výzkumných organizací v ČR na mezinárodně konkurenceschopný aplikovaný výzkum.

8 PROGRAM TREND Alokace: 9,7 mld. Kč První výzva: Květen 2019 (plán)
Délka projektu: měsíců (max.) Výše dotace: 70 mil. Kč (max.) Poskytovatel: Trvání programu: Podprogram 2 „Nováčci“ Cílem podprogramu je nastartování vlastních výzkumných a vývojových aktivit u podniků, které doposud nerealizovaly na pravidelné bázi vlastní VaV aktivity ani nákup VaV služeb od výzkumných organizací. Uchazeči o podporu na projekt podle Zákona mohou být podniky – právnické i fyzické osoby, které podle Přílohy 1 Nařízení Komise vykonávají hospodářskou činnost. Příjemcem podpory může být podnik, který řeší projekt ve spolupráci s VO (musí jít o kolaborativní, nikoliv smluvní výzkum). Přitom musí prokázat, že v posledních pěti letech nebyl příjemcem podpory ze státního nebo jiných veřejných rozpočtů na své či nakupované výzkumné činnosti v objemu, který by v úhrnu přesáhl 1 mil. Kč. Dalšími účastníky projektu mohou být: podniky, výzkumné organizace – organizační složky státu nebo organizační jednotky ministerstev zabývající se výzkumnou činností nebo právnické osoby, které splňují definici výzkumné organizace podle Zákona, Nařízení Komise a podle Rámce. Konkrétní podmínky prokázání způsobilosti stanoví poskytovatel v souladu se Zákonem vždy v zadávací dokumentaci veřejné soutěže. Doložení dvouleté ekonomické (/účetní) historie uchazeče nebude vyžadováno. Touto podporou se rozumí dotace poskytnutá dle zákona č. 218/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech, nebo uplatnění snížení základu daně z příjmů dle §34a an. zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů. Přesné vymezení bude uvedeno v zadávací dokumentaci veřejné soutěže.

9 Děkuji za pozornost Petr Očko


Stáhnout ppt "Inovační strategie ČR a nástroje podpory MPO"

Podobné prezentace


Reklamy Google