Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Advertisements

Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Mapování potřeb regionů ve vztahu k činnosti středisek výchovné péče a zařízení ústavní a ochranné výchovy POHLEDEM PRACOVNÍKŮ ORGÁNŮ SOCIÁLNĚ PRÁVNÍ OCHRANY.
Soutěž o informační centrum roku. Čtyři roky úspěšné spolupráce První soutěž ve spolupráci s vydavatelství VLTAVA- LABE-PRESS proběhla v roce 2009 Od.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Zdeňka Kučerová, Online marketing manager, REAL-CITY Principy vyhledávání nemovitostí.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Odbor dozoru a kontroly veřejné správy Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol ÚSC (2010 – 2011) Ing. Marie Kostruhová.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Problematika aktualizace ÚAP - RURÚ Program jednání: Úvod Informace z porady MMR s Krajskými úřady konané dne v Praze Pozvánka na seminář Metadata.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
1 Komentované prohlídky města Poskytovatel: Horácké muzeum a informační centrum Prohlídka města zahrnuje centrum Nového Města, dva historické sklepy a.
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
VZOR prezentace výsledků z kvantitativního výzkumu
1. WORKSHOP.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
JAK PROPAST MACOCHA DOSTALA SVÉ JMÉNO
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Zaměřeno na malé a střední podnikání aneb společenská odpovědnost firem v olomouckém kraji Martin Fink Brno,
Výzkum veřejného mínění v otázce výstavby obchodního centra
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
EET na konci roku 2016 Praha dne 19. ledna 2016.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky
MÁ SMYSL POŘÁDAT KONFERENCE?
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
Strategická analýza vybraného podniku Orsay s.r.o.
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Marketingový výzkum. Marketingový výzkum Organizace marketingového výzkumu Cíl výzkumu Typ výzkumu Příprava výzkumného projektu Sběr dat Analýza výsledků.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Další perspektiva prohloubení česko-polské přeshraniční spolupráce z pohledu regionů Výroční konference v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce.
Pásma požáru Požár a jeho rozvoj.
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Pedagogická komunikace 4. lekce: Verbální komunikace: kladení otázek
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Jana Kadlecová Název materiálu:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Vykazování postupu nebo stavu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
Výzkum v malých a středních firmách
VYBER SPRÁVNÉ PŘÍSLOVÍ
Zlata Houšková, Vít Richter
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
RISKUJ 2 EKONOMIKA. RISKUJ 2 EKONOMIKA INFLACE NEZAMĚSTNANOST HDP
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Turistická informační centra na Vysočině
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska - druhé největší sdružení v ČR ( ) členů - založeno 1990 Základní poslání a cíle Sdružení:
Hodnocení informačního střediska
Výběrové řízení z hlediska právního a psychologického
ČVUT, Fakulta stavební | 126MSFN - Český stavební trh
Projekt Karmelka: Školní kiosek
Život bez střeva , Praha.
Transkript prezentace:

Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí) 9.4.2019 Spokojenost se službami v cestovním ruchu MS turistických informačních center Závěrečná zpráva Prosinec 2017 – Srpen 2018 Pro Ministerstvo pro místní rozvoj zpracovala agentura NMS Market Research v Praze dne 22.10.2018

Základní přehled Obsah Cíle výzkumu Metodologie

Obsah Cíle výzkumu Metodologie Hlavní zjištění Detailní zjištění Exteriér a první dojem Pracovník Interiér Značení a otevírací doba Subjektivní pohled, Nej 10 TIC, Analýza otázek Přílohy Kontakty

Cíle výzkumu Design výzkumu Cíl výzkumu Sledované oblasti Ověření Kvality nabízených služeb turistických informačních center (TIC) v rámci Olomouckého kraje. Odhalení rozdílů a nedostatků díky porovnání výsledků v rámci sub-regionů a období sezóna/mimosezóna. Sledované oblasti Exteriér a první dojem zákazníka Značení TIC a otevírací doba Interiér a vybavenost TIC Pracovník TIC – vystupování a znalosti Subjektivní dojmy

Metodologie Design výzkumu Velikost vzorku Postup návštěvy Návštěvy proběhly na 41 TIC v Olomouckém kraji 79-krát proběhla návštěva dle scénáře* Počty hodnocených TIC Zima Mimosezóna Léto 2 18 19 4 Postup návštěvy Vyškolený Mystery Shopper navštívil TIC. Hodnotil je z pohledu běžného zákazníka. Při návštěvě postupoval dle scénáře. Zaměřil se hlavně na dostupnost, exteriér a interiér, přehlednost a na schopnosti a znalosti pracovníka. Bezprostředně po kontrole vyplnil dotazník v on-line aplikaci.

Hlavní zjištění

Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí) 9.4.2019 Hlavní zjištění Turistická informační centra v Olomouckém kraji jsou hodnocena v průběhu roku velmi dobře (celkové hodnocení 86 %). Porovnání regionů Střední Morava a Jeseníky nepřináší významnější rozdíly, kvalita TIC je v těchto regionech srovnatelná. Srovnání na základě ročních období však ukázalo, že celkové hodnocení v průběhu roku klesá. V zimě byla TIC celkově hodnocena 92 %, v mimosezóně 85 % a v letní sezóně 82 %. Výsledky dolů táhnou především sekce Značení a otevírací doba a Pracovník. Subjektivně byla Mystery Shoppery hodnocena lépe TIC v Jeseníkách (63 % dalo „jedničku) oproti TIC na Střední Moravě (47 %). V zimě jsme jezdili hlavně do Jeseníků, v létě však hlavně na Střední Moravu. DOPLNĚNÍ z CAPI: Jak informační centra hodnotili návštěvníci?* Na Střední Moravě panuje s infocentry spokojenost, 70 % dotázaných udává stabilně napříč 10 měsíci dotazování, že je „velmi spokojeno“. V Jeseníkách byla bezvýhradná spokojenost s infocentry v zimě u 60 % návštěvníků, v létě už ale přes 80 %. *průměrné hodnoty z 3 vln CAPI dotazování v rámci projektu

IMSV – index Mystery Shopping Visit Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí) 9.4.2019 IMSV – index Mystery Shopping Visit Celkové hodnocení všech poboček TIC je velmi dobré (86%). Kvalita TIC na Střední Moravě a v Jeseníkách je srovnatelná. Pozor však na snižující se celkové hodnocení v průběhu roku, v zimě hodnocení dosáhlo 92%, v létě kleslo na 82%. 75%-100% silná stránka, 50%-75% pásmo ohrožení, 0%-50% velký prostor pro zlepšení

Hlavní zjištění dle sekcí Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí) 9.4.2019 Hlavní zjištění dle sekcí Exteriér a první dojem je spolu se snadným nalezením TIC nejlépe hodnocenou sekcí. Dobré hodnocení snižují pouze chybějící stojany na kola a delší doba do obsloužení v mimosezóně oproti sezóně. Pracovníci TIC jsou zdvořilí a vystupují profesionálně. Rezervy lze nalézt ve schopnosti atraktivně představit turistické cíle a proaktivně nabízet další. Velké rezervy mají pracovníci v povědomí o Olomouc region card a její propagaci návštěvníkům. Samotný interiér TIC je hodnocen velmi pozitivně. V Jeseníkách však v zimě téměř ve třetině případů chyběly mapy k nahlédnutí/koupi. Obecně lze také říci, že TIC jsou v menších lokalitách často spojena s jinou institucí, což občas působilo zmatky v snadném nalezení a značení. Hlavně v mimosezóně otevírací doba v několika případech neodpovídala informacím dostupným online, nebo byla TIC úplně uzavřena. TIC kromě toho v průběhu celého roku pokulhávají v značení v cizích jazycích.

Celkové hodnocení jednotlivých sekcí Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí) 9.4.2019 Celkové hodnocení jednotlivých sekcí Nejvyšších hodnocení dosahují oblasti snadné nalezení TIC, exteriér a první dojem a interiér a vybavenost. Nejhůře dopadlo značení TIC, zejména v Jeseníkách. V Jeseníkách bylo hůře než ve Střední Moravě hodnoceno také snadné nalezení TIC a interiér a vybavenost. Naopak lepšího hodnocení v Jeseníkách dosáhli pracovníci. (N=79) (N=38) (N=41) - 75%-100% silná stránka, 50%-75% pásmo ohrožení, 0%-50% velký prostor pro zlepšení

Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí) 9.4.2019 Vývoj hodnocení sekcí V regionu Střední Morava došlo ke zhoršení subjektivního hodnocení TIC Mystery Shoppery v sezóně oproti období v mimosezóně. V regionu Jeseníky byl mezi obdobími největší rozdíl v hodnocení interiéru a vybavenosti a značení a otevírací době, obě sekce byly hodnoceny lépe v sezóně než v mimosezóně. (N=38) Celkové hodnocení Exteriér a první dojem Pracovník Interiér a vybavenost Značení a otevírací doba Subjektivní pohled Snadné nalezení TIC (N=41) Celkové hodnocení Exteriér a první dojem Pracovník Interiér a vybavenost Značení a otevírací doba Subjektivní pohled Snadné nalezení TIC - Mimosezóna - Sezóna - 75%-100% silná stránka, 50%-75% pásmo ohrožení, 0%-50% velký prostor pro zlepšení

Detailní zjištění dle sekcí

Exteriér a první dojem - shrnutí Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí) 9.4.2019 Exteriér a první dojem - shrnutí Nejlépe hodnocené parametry: Shrnutí za NMS: Udržované okolí Obsloužení ihned, dodržení pořadí zákazníků Stojany na kola PRVNÍ DOJEM Samotný exteriér budovy informačního centra byl hodnocen pozitivně. Mystery Shoppeři obecně exteriéry i první dojem velice chválí. Problémy působí spíše jasné označení TIC v případě, že je součástí jiné instituce (knihovna, kulturní dům, bufet, cyklopůjčovna apod.) OBSLUHA Dalšími zkoumanými aspekty byla doba do obsloužení a dodržení pořadí zákazníků. Obojí je pracovníky TIC plněno téměř na výbornou. STOJANY NA KOLA Mystery Shoppeři si také všímali chybějícího zázemí pro cyklisty v podobě stojanů na kola. V 21 případech (27 % návštěv) stojan nebyl v blízkém okolí TIC nalezen.

Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí) 9.4.2019 Exteriér a první dojem Bezchybné bylo udržované okolí TIC. V Jeseníkách v 39% případů chyběl stojan na kola. Střední Morava byla horší než Jeseníky v době do obsloužení a v nedodržení pořadí zákazníků. 72% bylo obslouženo ihned, dalších 25% do 5 minut (N=79) (N=38) (N=41) - 75%-100% silná stránka, 50%-75% pásmo ohrožení, 0%-50% velký prostor pro zlepšení

Pracovník - shrnutí Nejlépe hodnocené parametry: 3 Shrnutí za NMS: Upravenost, zdvořilost Spokojenost s navrženým řešením Představení možných cílů, doporučení regionu Olomouc region card PRVNÍ DOJEM Negativní slovní hodnocení vystupování a schopností pracovníků TIC byly zjištěny spíše velmi zřídka. Během všech návštěv byli pracovníci hodnoceni jako zdvořilí a jejich odpovědi jako jasné a srozumitelné. Pracovníci TIC ve více než 70 % případů nenabídli spontánně Olomouc region card. V takovém případě se Mystery Shoppeři dále ptali na možnosti slev, Olomouc region card byla i přesto nabídnuta jen v zhruba 6 případech z 10. Pracovníci často uváděli, že ji mají jen v TIC ve větších městech, nebo že ji v okolí nelze příliš uplatnit. V několika případech i chyběly aktuální propagační materiály k ORC. OLOMOUC REGION CARD

Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí) 9.4.2019 Pracovník V žádném z uvedených atributů nebyli pracovníci hodnoceni nejhorší odpovědí (rozhodně nesouhlasím). Pracovníci jsou zdvořilí, odpovídají jasně a srozumitelně, ale představení cílů by mohlo být ještě atraktivnější. Největší slabinou pracovníků TIC je představení Olomouc region card. Spontánně ji nepředstavilo 71%, po dotázání se na slevu ji nezmínilo 39%, na Střední Moravě 52%. Pracovníci TIC na Střední Moravě by se měli více snažit atraktivněji představit navržený cíl.

Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí) 9.4.2019 Pracovník V Jeseníkách byla v mimosezóně Olomouc region card spontánně zmíněna jen u 1 TIC. Nejlépe byli pracovníci hodnoceni na základě svého profesionálního vystupování (upravenost, zdvořilost apod.). Hůře hodnocené (stále však v oblasti „silné stránky“) byly hodnoceny schopnposti jako atraktivní představení cíle, image odborníka apod.). (N=79) (N=38) (N=41) - 75%-100% silná stránka, 50%-75% pásmo ohrožení, 0%-50% velký prostor pro zlepšení

Interiér - shrnutí Nejlépe hodnocené parametry: 3 Shrnutí za NMS: Mapy k nahlédnutí nebo prodeji Čistota a upravenost Vybavenost propagačními materiály Pouze aktuální materiály Shrnutí za NMS: INTERIÉR TIC Interiér TIC byl hodnocen velmi kladně, průměrná hodnota pro oba regiony a všechny návštěvy je 92 %. Mystery Shoppeři si tedy ve většině případů vnitřní prostory TIC chválili. Často sami zmiňovali i spokojenost s nabídkou suvenýrů a upomínkových předmětů. PROPAGAČNÍ MATERIÁLY Mystery Shoppeři dále hodnotili vybavenost propagačními materiály, jejich aktuálnost a dostupnost map k nahlédnutí/prodeji. Zde se jako slabina ukázala hlavně dostupnost map k nahlédnutí/prodeji v případě TIC v Jeseníkách.

Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí) 9.4.2019 Interiér a vybavenost V jesenických TIC v 29% případů chyběla mapa k nahlédnutí, což přispělo k horšímu hodnocení této sekce oproti TIC na Střední Moravě. Žádný problém není s čistotou a upraveností, nevyskytují se zde ani materiály na již proběhlé akce. (N=79) (N=38) (N=41) - 75%-100% silná stránka, 50%-75% pásmo ohrožení, 0%-50% velký prostor pro zlepšení

Značení a otevírací doba - shrnutí Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí) 9.4.2019 Značení a otevírací doba - shrnutí Nejlépe hodnocené parametry: V mimosezóně otevřena většina TIC Název a otevírací doba v cizím jazyce Platná otevírací doba v reálu i online Shrnutí za NMS: Označení „i“ Chybějící „i“ ZNAČENÍ TIC jsou jasně značena symbolem „i“, pokulhává ale jejich připravenost na zahraniční turisty ve smyslu označení TIC a uvedení otevírací doby v cizím jazyce. OTEVÍRACÍ DOBA Otevírací doba je pro všechna TIC snadno dohledatelná i on-line. Několik TIC je otevřeno pouze v hlavní letní sezóně. Ve 4 případech se stalo, že Mystery Shopper vyrazil do TIC, které bylo uzavřeno, ač mělo dle dostupných informací být otevřeno. Jasné značení a odpovídající otevírací doba jsou brány jako samozřejmost. Nepromítají se proto do pozitivních slovních hodnocení, spíše pouze do negativních, a to v případech, kdy bylo těžké TIC najít, nebo bylo uzavřeno…

Značení a otevírací doba Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí) 9.4.2019 Značení a otevírací doba TIC nejsou v 44% případů označeny názvem v cizím jazyce, u 40% chybí viditelná otevírací doba v cizím jazyce. V Jeseníkách navíc 41% kontrolovaných TIC není správně označeno samolepkou. 21% kontrolovaných TIC nemá viditelný platný Certifikát TIC. (N=79) (N=38) (N=41) - 75%-100% silná stránka, 50%-75% pásmo ohrožení, 0%-50% velký prostor pro zlepšení

Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí) 9.4.2019 Top 10 Nejlépe hodnocené TIC jsou Javorník Nádražní, Zlaté Hory a Konice (všechny s průměrným celkovým hodnocením 98%). TOP 10 TIC  Javorník Nádražní 98% 100% 97%   Zlaté Hory Konice 99% Prostějov 96% Rapotín 95% 89% Jeseník Palackého 91% Velká Bystřice 90% Plumlov Šternberk 94% Hanušovice 93% - Mimosezóna - Zimní/letní sezóna

Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí) 9.4.2019 Doporučení Jak být lepší? Konkrétní doporučení

Jak být ještě lepší? Pracovník TIC je profesionál, který sám pozná, kdy zákazník potřebuje pomoci. Pracovník TIC dokonale zná svoji lokalitu a proaktivně nabízí další možné turistické cíle. Olomouc region card je důvěrně známá všem pracovníkům TIC, kteří jí proaktivně nabízí a vědí, kde a jak ji zařídit. Propagační materiály k Olomouc region card jsou v každém TIC a jsou aktuální. V bezprostřední blízkosti každého TIC není problém najít stojan na kola. Informace o otevírací době TIC jsou aktuální a jednoduše dostupné v sezóně i mimosezóně. Jakékoliv změny nebo mimořádnosti jsou dostupné online, i v cizím jazyce. Stále přicházejte s něčím novým. Návštěvníky potěší široký sortiment suvenýrů, nápaditý interiér, ale i informace o aktuálním dění v konkrétní lokalitě a vlastní zkušenosti pracovníků TIC.

Konkrétní doporučení 1/2 Pracovníci jsou hodnoceni velmi pozitivně jako zdvořilí a upravení. Soustřeďte se ale na jejich proškolení v oblastech znalosti jejich lokality a schopnosti atraktivně ji „prodat“. Každý pracovník TIC by měl být schopen nabízet i cíle, za kterými návštěvníci nepřijeli nebo je neznají. Veškeré podávané informace je dobré podpořit propagačními materiály. Velkou pozornost věnujte povědomí pracovníků o Olomouc region card a tuto slevovou kartu nastavte jednodušeji a srozumitelněji. Olomoucký kraj je hlavně v mimosezóně a v létě díky své přírodě rájem cykloturistů. Cyklisté do Olomouckého kraje míří, téměř při každé čtvrté návštěvě TIC však nebyl v bezprostřední blízkosti nalezen stojan na kola. Stojany na kola KDE VŠUDE MYSTERY SHOPPEŘI NENALEZLI STOJAN NA KOLA? Bělá pod Pradědem, Bludov, Dřevohostice, Jeseník – Palackého, Hanušovice, Hranice na Moravě, Kouty nad Desnou, Lipová-lázně, Přerov, Slatinice, Staré město pod Sněžníkem, Štíty, Šumperk, Vidnava, Žulová

Konkrétní doporučení 2/2 Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí) 9.4.2019 Konkrétní doporučení 2/2 Otevírací doba musí odpovídat informacím dostupným online (i dle výsledků osobního dotazování si 1/3 návštěvníků hledá informace o regionu předem na internetu). Pokud jdou pracovníci na školení/TIC je z technických důvodů uzavřeno, je třeba o tom informovat předem i na internetu. Dbejte na to, aby každé TIC bylo jasně označeno „i“ a vedly k němu samostatné směrovky. Pokud je TIC kvůli nižší návštěvnosti, nebo z jakýchkoliv jiných důvodů součástí jiné instituce, zaměřte se na jasné a plnohodnotné propojení těchto institucí. Návštěvník infocentra se nechce bát, že svými dotazy zdržuje návštěvníky knihovny apod. Při značení a informování o otevírací době nezapomínejte na návštěvníky ze zahraničí. V každém TIC nesmí chybět mapa regionu k nahlédnutí i k zakoupení.