Téma: Předmět a příslovečné určení ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Mgr. Eva Sixtová VY_32_INOVACE_10_Český jazyk pro 6. ročník_Předmět a příslovečné určení Téma: Předmět a příslovečné určení CZ.1.07/1.4.00/21.1921 Vytvořeno: červenec 2011
Anotace Text je určen pro žáky 6. ročníku. Každý žák pracuje na svůj pracovní list. Text na interaktivní tabuli slouží ke zpětné kontrole. Žáci si procvičují určování rozvíjejících větných členů-předmět a příslovečné určení.
Určete větné členy. Pt, Pu Naposled viděl Jirku včera ve škole. Jana si koupila na ples nové šaty. V mateřské škole děti hrály zajímavé hry. Přes sobotu a přes neděli jsme vyhrabali listí. V soudní síni se všichni chovali tiše. Babička často vyprávěla svým vnoučatům pohádky. Karel odpoledne štípal za chatou dříví.
Správné řešení Naposled viděl Jirku(Pt-4.p.) včera(PUČ) ve škole(PUM). Jana si koupila na ples(PUM) nové šaty(Pt-4.p.). V mateřské škole(PUM) děti hrály zajímavé hry(Pt-4.p.). Přes sobotu(PUČ) a přes neděli(PUČ) jsme vyhrabali listí(Pt-4p.). V soudní síni(PUM) se všichni chovali tiše(PUZ). Babička často(PUČ) vyprávěla svým vnoučatům(Pt-3.p.) pohádky(Pt-4.p).