Muset v angličtině Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Šimon Daníček. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN 1802-4785.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Bc. Lucie Ševčíková Datum: VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_22 Téma: vedlejší věty.
Advertisements

ZÁSADY PRVNÍ POMOCI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ;
Kuchařka na práci s mnohočleny Matematika pro ZŠ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Salač. Dostupné z Metodického portálu.
Počítač, základní pojmy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Miroslav Kaňok, DiS. Dostupné z Metodického portálu
Anotace – Otázky Anotace - Pracovní list k procvičení tvoření otázek pomocí tázacích zájmen, překlad vět Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ First conditional Název sady: Project 3 Číslo projektu:
Vyjádření možnosti/pravděpodobnosti pomocí may, might, could, will Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné.
Anglický slovosled v oznamovací větě CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_3209_AJ6 ©Dagmar Markova,2012 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec.
Funkce tangens Goniometrie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Mastíková. Dostupné z Metodického portálu
Anotace - Animals Anotace - Pracovní list k procvičení slovní zásoby Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština, angličtina Očekávaný výstup - Plynulé.
Anotace – Měsíce v roce Anotace Pracovní list k procvičení slovní zásoby – doplnění chybějících slov, spojování slov s čísly měsíců, křížovka, spojování.
PRESENT SIMPLE NEGATIVE_09
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
should x be supposed to should x be supposed to
Informace, PC, hardware, software
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
ZVÍŘECÍ RODINKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Cemerková Golová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Anotace – Dny v týdnu Anotace Autor Čeština, angličtina Jazyk
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Dostupné z Metodického portálu ISSN
Budoucí čas vyjádřený vazbou TO BE GOING TO
SLOVESA SE SLŮNĚTEM PRO DRUHÁČKY
  Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mona Drábková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Tvorba příslovcí a jejich stupňování
Č. DUMu: VY_22_INOVACE_02_TO BE – krátká odpověď
Stažené formy v angličtině
Podmínková souvětí v angličtině
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
Přítomný čas průběhový
should x be supposed to should x be supposed to
Poznej bankovky a mince
Jak je to s časy v angličtině...
Obrazový materiál pro pracovní list – Masky
STEJNÉ Pracovní listy Poznáš, které obrázky jsou stejné? Najdi je a spoj. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer.
Komunikace a interakce
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Rozvíjíme pozornost a soustředění
SLOVESNÝ ZPŮSOB Autor prezentace: Mgr. Jaroslava Zámostná
SKLÁDÁME GEOMETRICKÉ TVARY, POČÍTÁME
pedagogických pracovníků.
Výpočet neznámé veličiny z vybraných fyzikálních vzorců
Správa fotografií v Adobe Lightroom II.
Budoucí čas WILL Future tense Zpracovala: Ing. Alice Javoříková
Autor: Mgr. Lucie Pospíšilová Datum:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: ZŠ Pardubice – Spořilov Autor: Ing. Miluše Uhlířová
Podstatná jména Autorkou materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Helena Piskáčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
VY_22_INOVACE_24.AJ.7 GRAMATICKÉ ČLENY II. (Articles II.) Ročník: 7.
ZPŮSOBOVÁ SLOVESA I. (Modal verbs I.)
Past Simple – tvar a použití
Interaktivní příklad na dělení napětí a proudu v elektrickém obvodu
Tělesa –čtyřboký hranol
Otázka a zápor v angličtině
Ruský obrázkový slovník XXX. Slovesa A
Minulý čas prostý pravidelných sloves
Reported questions 1. Wh- questions
Fyzika – procvičování převodů jednotek délky, hmotnosti, času a objemu
Představujeme a sestavujeme krychli
Interaktivní příklad na dělení proudu v elektrickém obvodu
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
VY_32_INOVACE_09. 1/08 ZÁKLADNÍ ŠKOLA JABLONEC NAD NISOU, 5
Obrazový materiál pro pracovní list – Masky
ZPŮSOBOVÁ SLOVESA II. (Modal verbs II.)
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zaměřené na orofacionální cvičení
JEDNODUCHÉ STROJE – OPAKOVÁNÍ
Transkript prezentace:

muset v angličtině Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Šimon Daníček. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

muset v angličtině Vážení milovníci angličtiny, hned na začátku si řekněme, že ono je muset a muset. Tedy v češtině ne, tam je muset, a tím to vadne. V angličtině je, dá se říci, trojí muset.

muset v angličtině V prvním případě musíte, protože vás nutí něco zvenčí – musíte jít, protože vám jede vlak, musíte zaplatit nájem, protože jinak byste nebydleli, musíte vyzvednout babičku na nádraží, protože jste to slíbili atd. Pro tyto situace v angličtině používáme slovesnou vazbu have to. Have to se normálně časuje jako jakékoli jiné sloveso, takže Musel jsem odejít. bude I had to leave. a Budu muset odejít. zase I’ll have to leave.

muset v angličtině Aby to bylo trochu pestřejší, oni rádi rodilí mluvčí často namísto have používají have got – a to už ve významu mít: I have no money. = I’ve got no money. No a stejně tak je tomu u muset: I have to leave. = I’ve got to leave. (A protože rádi zkracují, aby šetřili dechem, setkáte se klidně i s hovorovým I gotta leave.)

muset v angličtině U druhého anglického muset nutnost či tlak vychází zevnitř, z mysli osoby, která říká, že se něco musí. Jde o věty typu Musím být lepší člověk! či Musíš mi věřit! Jak asi sami cítíte, jde o emocionálně vypjatější situace než v podstatě neutrálnější Musím běžet, protože mi jede vlak.

muset v angličtině V tomto druhém případě se obecně nepoužívá have to, nýbrž must: I must be a better person! You must believe me! Must má ale tvar pouze pro přítomný čas, takže když dojde ke změně času, musí vypomoci ohebnější příbuzný have to: I must today., ale I had to yesterday. a I’ll have to tomorrow.

muset v angličtině Probrali jsme jedno muset, probrali jsme i druhé muset, takže pojďme na to třetí… Zatímco u prvního i druhého muset je přítomen tlak (ať už zvenčí či zevnitř), u třetího tomu tak není – třetí muset nám sděluje, že to tak určitě je či bylo: Ty musíš být šťastný! (You must be happy!) To muselo bolet! (It must have hurt!)

muset v angličtině Možná budete zklamaní, ale třetí muset má podobu must. Ale jak jsme řekli – jedná se o jiné must než v druhém případě. Nejlépe možná bude mluvit o must číslo 2. Ono se s ním i jinak pracuje, když chceme do minulosti – zatímco předchozí must se mění na had to, v tomto případě přichází ke slovu infinitiv minulý (have + 3. tvar slovesa): It must have hurt. (To muselo bolet.)

muset v angličtině Pojďme si to tedy pěkně shrnout: „Tlaková“ muset máme dvě: have to a must. Do minulosti mají obě tvar had to. Třetí muset znamená „určitě“. Používá se must číslo 2. Minulost se tvoří přidáním infinitivu minulého.

A nyní si nabyté vědomosti vyzkoušejme! Přeložte: muset v angličtině A nyní si nabyté vědomosti vyzkoušejme! Přeložte: 1) To muselo být krásné! 2) Musela jsem to udělat. 3) Musíš si věřit! 4) Musím jít, vyzvedávám tetu na nádraží. 5) Všechno se tu musí změnit! 6) Musím čůrat. 7) Musíte jí zavolat! 8) To si musí dělat srandu! 9) Museli ten dům prodat, byli švorc.

muset v angličtině 1) It must have been beautiful! 2) I had to do it. 3) You must believe yourself! 4) I have to go, I am picking my aunt up at the station. 5) Everything must change around here! 6) I have to pee. (Zde sice nutnost vychází z vás, ale je to fyzické, nikoli pocitové, takže have to.) 7) You must call her! 8) She must be joking! 9) They had to sell the house, they were broke.