Práce s literárním textem v učivu 4. ročníku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_1.3.1
Advertisements

Z pohádky do pohádky aneb Jak se dělá knížka Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Školení MS Word 2007 pro začátečníky RNDr. Milan Zmátlo MěÚ Třebíč, říjen 2011 Vzdělávání v eGON centru Třebíč Tento.
DRUHY POHÁDEK Mgr. Michal Oblouk
Karel Čapek Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_18_24_Ernest Hemingway.  ANOTACE: Prezentace, která může sloužit jako výklad o životě a díle Ernesta Hemingwaye  AUTOR: Mgr.
Český jazyk a literatura maturita - ústní zkouška PRACOVNÍ LISTY Tato prezentace byla vytvořena pro účely projektu OP VK CZ.1.07/ / Tento.
Literární v Ě DA MGR. MICHAL OBLOUK. -zkoumá krásnou literaturu, částečně i ústní lidovou slovesnost -jako soubor disciplín vznikla v 19. století, teoretické.
Moje představa o koordinované rehabilitaci Bc. Václav KRÁSA Předseda NRZP ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Rozmarné léto Vladislav Vančura Jiří Korec Gymnázium Plasy Septima 2009/2010.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Karel Poláček Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3,4_78 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Jaro na statku FARMÁŘ A JEHO PRÁCE. Čtyři roční období.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Ruchovci Název sady: Český jazyk 8. ročník Číslo projektu:
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření VY_32_Inovace_D_9_04_20 Ročník 9 Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Dějepis.
Rozbor literární tvorby Howarda Phillipse Lovecrafta Vypracovala Nina Seidlová.
Práce s pohádkou Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 1 Jak pejsek s kočičkou.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_08 Název Božena Němcová Téma hodiny Božena.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_10 Název Jan Neruda Téma hodiny Skupina Májová.
Portrét podle Jan van Eycka
Společné a koordinované politiky EU
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Karel Čapek – 2. část Název : VY_32_inovace_11 Český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_ČJ.9.A NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR. NIKOLA GRBAVČICOVÁ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_ČJ.9.A.10_Michal Viewegh NÁZEV:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Speciální metody fyziologie živočichů Bi 5611c
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_14_IMPRESIONISMUS Název materiálu:
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Najdi jarní květinu, která se nachází jen jednou
Česká poválečná literatura I.
ÚZEMNÍ DIFERENCIACE ČEŠTINY
Šablona 32 VY_32_INOVACE_14_24_Moliére
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Psychologie zdraví.
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Jak nám roste krokus vnímání.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_09 Romantismus_Francie
POVOLÁNÍ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
1. Jsem šťasten, vím, | že Pánu smím v životě náležet, | on silou mou i odvahou, mně neublíží svět, | on silou mou i odvahou, | mně neublíží svět.
Systém cílů organizace, nástroje a principy řízení
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Světová meziválečná tvorba – německy psaná
Konec 19. století VY_32_INOVACE_VII-A-18.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Téma (název prezentace)
Světová literatura 2.pol.20.stol.
Psychologie test.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Sklizeň cukrové řepy Podzimní práce na poli.
Tisková konference ČMKOS
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_06 Česká moderna
JAZYK A ŘEČ Poznávací schopnosti – ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ, UČENÍ
PŘÍMÁ ÚMĚRNOST - TROJČLENKA
České země za 1. světové války
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
TÉMA: RUCHOVCI – SVATOPLUK ČECH AUTOR: MGR. HANA GINTEROVÁ
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1_25
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_17 Realismus Anglie
Neživá příroda - vzduch
DOMÁCÍ NÁSILÍ UTEČ, DOKUD JE ČAS
ŠABLONA III/2 Literární test 7. ročník Mgr
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Transkript prezentace:

Práce s literárním textem v učivu 4. ročníku Rysy vývoje světové kultury po roce 1945 neorealisté Autor: Mgr. Dana Vicherková

Neorealismus vznik v Itálii ve 40. a 50. letech 20.století jde o návrat k realistickému (kritickému) vidění světa důraz je kladen na dokumentárnost, zobrazení života obyčejných lidí (sociální tématika) kritika italského fašismu literární a filmový neorealismus

Představitelé neorealismu Alberto Moravia (1907 – 1990) Pier Paolo Pasolini (1922 – 1975) Federico Fellini (1920-1993)

Alberto Moravia (1907-1990) vlastním jménem Alberto Pincherle prozaik, dramatik, kritik trpěl tuberkulózou kosti v tvorbě se snažil zobrazit rozklad lidského ideálu od nástupu fašismu k jeho konci k hlavním námětům tvorby patří lhostejnost, opovržení, manželská nevěra, prostituce, nuda vyšší vrstvy obyvatel

Významná díla: A. Moravia Římanka Pohrdání Nuda Horalka Římské povídky Maškaráda Lhostejní

Zvláštnosti rukopisu: A. Moravia autor se snaží o rozbor skutečnosti s apelem na drsnost charakterů hrdinů vyjádření pomocí prožitků, smyslových pocitů tzv. filmová řeč – panoramatické pohledy, detail, polodetail lidový jazyk návaznost na verismus

A. Moravia: Římanka hlavní postava Adriana (prostitutka) je vypravěčkou románu prožívá existencionalistické pocity (nespokojenost, neštěstí,strach, zoufalství, izolaci, kontrast vlastních představ a reality, pokus o vzpouru proti kruté existenci) navzdory realitě se Adriana snaží vychovávat dítě ( otec dítěte je vrah), naděje na šťastné manželství…

Filmový neorealismus Fellini: Darmošlapové, Silnice, Podvodník, Cabiriiny noci Rossellini Lattuady Pasolini: Žebrák, Mamma Roma

Kdo je autorem termínu neorealismus? Antonio Gramsi

Nač neorealismus útočí? na stinné stránky maloměšťáctví nový pohled na válku kritika italského fašismu

S kým jsou neorealisté v konfliktu? s pravicově zaměřenými silami, které vidí znevážení Itálie před světem

Rozbor ukázek z tvorby neorealistů Úkoly: Vyjádřit hlavní myšlenku vybraného díla Charakteristika postav a prostředí Charakteristika děje Hlavní rysy neorealismu v konkrétním díle