PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Fyzika 6. ročník Těleso a látka Anotace
STAVBA LÁTEK – Tělesa a látky
zpracovaný v rámci projektu
NEŽIVÁ PŘÍRODA – LÁTKY A VLASTNOSTI
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_187_Látky a tělesa AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
ZKOUŠÍM, BÁDÁM … Lidské smysly ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
Svět kolem nás.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhTěleso a látka.
Šablona: V/II DUM 46 Období: leden 2012 Předmět: Prvouka Ročník: 3 Autor: Mgr. Adriana Benšová Metodický list/anotace Prezentace umožní žákům poznávat.
Látka, těleso 6. A 2. hodina.
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Jak poznávám a vnímám Pavel Šuranský.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_167_Látky AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník. Lidské tělo - SMYSLY Prvouka 3.ročník.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: VĚCI KOLEM NÁS
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Svět kolem nás. Tělesa a látky Všechny předměty, které kolem sebe pozorujeme, jsou fyzikální tělesa (stůl, židle, tabule, počítač, dům, automobil, Země,
Skupenství látek Látky se v přírodě vyskytují jako:  Pevné (pevné látky)  Kapalné (kapaliny)  Plynné (plyny) Těmto třem podobám říkáme skupenství.
Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová NázevVY_32_INOVACE_13_ČJ_Podstatná jména_kost Téma Číslo projektu Anotace ČJ 4 – Podstatná jména - skloňování.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název VY_32_INOVACE_06_MA_Násobení_ číslem_4 Téma Číslo projektu Anotace Ma 2 – Násobení a dělení čísly.
VY_32_Inovace_ Svět kolem nás Člověk a jeho svět 3. ročník
Rozlišování látek podle vlastností Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Název školyPlavská škola AutorMgr. Jana Kneřová NázevVY_32_INOVACE_07_PRV_Ovoce Téma Číslo projektu Anotace PRV 3 – Živá příroda CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_17_HMAT TÉMA: SMYSLOVÁ SOUSTAVA.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.2 Živá a neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_02_Tělesa a látky- vlastnosti látek Autor Jitka.
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_12_JF
Z čeho se tělesa skládají
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
VY_32_INOVACE_09 09 CO NÁS OBKLOPUJE ? autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
VY_32_INOVACE_09_PRV_Voda
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Skupenství látek - pevné, kapalné, plynné
Tělesa a látky NÁZEV ŠKOLY
1. Svět kolem nás je tvořen tělesy a látkami
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
LIDSKÝ ORGANISMUS SMYSLY A NERVY.
VY_52_INOVACE_27_ Vlastnosti živočichů
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Blanka Kusá
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
VY_32_INOVACE_C8-001 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
SMYSLOVÁ SOUSTAVA DENISA POSKOČILOVÁ 8.C. SMYSLI ZRAK – SVĚTLO SLUCH –ZVUKY ČICH – PACHY CHUŤ – JÍDLO HMAT – CO CÍTÍME KDYŽ SI NA TO SÁHNEME.
Transkript prezentace:

PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název VY_32_INOVACE_03_PRV_Vlastnosti_látek Téma Číslo projektu Anotace PRV 3 – Neživá příroda CZ.1.07/1.4.00/21.1135 Žáci si odvodí pojem materiál, látka. Zopakují si lidské smysly. Pomocí jednoduchých pokusů určují vlastnosti látek. Rozvoj logického a tvořivého myšlení.

Vlastnosti látek

Z čeho jsou vyrobené tyto věci? guma sklo plast papír dřevo látka (textil) Po kliknutí naskočí první věc – sklenička. Po dalším kliknutí se objeví řešení a zároveň další věc. Po dalším kliknutí řešení a další věc… Najdete slovo nadřazené těmto slovům? materiál (látka)

Věci jsou složeny z různých materiálů, látek Všemi našimi smysly můžeme určovat vlastnosti těchto látek. Kolik má člověk vůbec smyslů, dáte to dohromady? Žáci určují názvy smyslů podle nápovědy – obrázků. chuť zrak hmat Tak pojďme zkoumat… sluch čich

Čich Výborně! Voda, ocet a olej. Zavažte si šátkem oči a přičichněte si ke třem skleničkám, ve kterých jsou kapaliny. Poznáte, jaké? Vyučující si na hodinu připraví tři různé kapaliny. V případě, že se nebude jednat o vodu, ocet a olej, stačí upravit text, přepsat jinou kapalinu. Výborně! Voda, ocet a olej.

Zrak Podívejte se na tabuli, lavici a podlahu. Popište, co vidíte – barvu, tvar, velikost… Dávejte si se spolužáky další podobné úkoly.

Hmat Přejeďte jemně prsty po tabuli, dveřích, skle na okně… Popište, jaký je povrch těchto předmětů - hladký, drsný, měkký, tvrdý, teplý, studený… Dávejte si se spolužáky další podobné úkoly.

Chuť Dejte si na jazyk trochu soli, pak si vypláchněte ústa vodou a dejte si do úst kousek cukroví nebo cukru. Dokážete popsat rozdíl? Dávejte si se spolužáky další podobné úkoly. Je nutné předem si připravit trochu soli, cukru, případně jiné látky.

Sluch Zavřete oči a pozorně poslouchejte – co slyšíte? Jaký je papír? Jaká je křída? šustivý křehká, po dopadu na zem se rozbije Vyučující zašustí papírem, potom upustí křídu na zem. Opět je možné volit i další možnost a podle toho přizpůsobit i text. Dávejte si se spolužáky další podobné úkoly.

Zdroje Informace: Učebnice: ŠTIKOVÁ, Věra. Prvouka 3. Brno: Nová škola, s.r.o, 2011, ISBN 978-80-7289-256-3 Obrázky: www.office.microsoft.com