Testování rychlostních schopností © Tom Vespa.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
© Tom Vespa. Měkota 1) reakční rychlostní schopnost: a) jednoduchá: od podnětu do začátku pohybu (podněty mohou být dotykové - taktilní, sluchové - akustické,
Advertisements

Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Popularizace technických oborů a řemesel prostřednictvím interaktivní výuky žáků OP vzdělávání.
Matematické kyvadlo a tíhové zrychlení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Florbal Ročník: Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: S portovní hry Téma: Florbal – základní pravidla Jméno autora: Mgr. Tomáš Vacek.
Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Hry s míči Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 5. září 2012.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková Název prezentace (DUMu): 7. Kinematika – rozlišování pohybů a jejich skládání v prakt. úlohách.
RYCHLOSTNÍ SCHOPNOSTI Kateřina Hanáková Lucie Hinnerová Andrea Kuczmanová.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Mechanika II Mgr. Antonín Procházka. Co nás dneska čeká?  Mechanická práce, výkon, energie, mechanika tuhého tělesa.  Mechanická práce a výkon, kinetická.
Tento projekt je spolufinancován z Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU OP vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Volný pád a svislý vrh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
VY_52_INOVACE_02_Práce, výkon, energie Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Lukáš Hochmann. Definice rychlostních schopností Schopnost uskutečnit pohybový akt v co nejkratším čase Schopnost vyvíjet činnost s maximální intenzitou.
Geometrická nivelace ze středu Daniel Čaban. - Geometrická nivelace využívá body, které se nazývají přestavové - Mezi tyto body se umístí nivelační stroj(2)
Ročník:  3. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Základy automatického řízení 1
Šablona 32 VY_32_INOVACE_17_30_Pascalův zákon a hydraulika.
Měření délky pevného tělesa
PYTHAGOROVA VĚTA SLOVNÍ ÚLOHY
Proudové chrániče.
Testy vytrvalostních schopností
Rozšiřující testy kondičních schopností
Rozklad světla optickým hranolem.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Strečink Je možné provádět denně po tréninku, nejméně však 4x týdně nejlépe 2-3 hodiny po posledním tréninku dne (svaly již nejsou tak zakyselené a nejsou.
Utkání PhDr. Vladimír Süss, Ph.D.
Opakování na 3. písemnou práci
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Vojtěch Kawan Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_HUDEBNI_CINNOSTI_02.
Technika obsluhy – Příprava míchaných nápojů
Název: Trojúhelník Autor:Fyrbachová
Rovnoměrný pohyb Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
PASCALŮV ZÁKON Autor: RNDr. Kateřina Kopečná
Základy elektrotechniky Výkony ve střídavém obvodu
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
PYRAMIDA Kinematika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Linda Kapounová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Význam utkání v sportovních hrách
Tenis Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:
Rychlostní schopnosti (speed, Schnelligkeit)
Důsledky základních postulátů STR
Důsledky základních postulátů STR
RYCHLOSTNÍ SCHOPNOSTI
Projekt: Cizí jazyky v kinantropologii - CZ.1.07/2.2.00/
Název školy Základní škola, Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Měření délky.
Analogové násobičky.
Útočné činnosti jednotlivce vztahového typu
DOMOVNÍ ROZVODY * přípojky nn *
Teorie chyb a vyrovnávací počet 1
INTERFERENCE VLNĚNÍ.
Testování koordinačních schopností © Tom Vespa.
Kmity, vlny, akustika Část II - Vlny Pavel Kratochvíl Plzeň, ZS.
Lýtkové svaly Mírný stoj rozkročný, chodidla rovnoběžně, předpažit, provést dřep na plných chodidlech (kolena nad špičkami), výdrž.
Aritmetické operace s binárními čísly
Mechanické kmitání a vlnění
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Konstrukce trojúhelníku - Ssu
Kondiční PŘÍPRAVA LAKROS.
Příklady - opakování Auto se pohybovalo 3 hodiny stálou rychlostí 80 km/h, poté 2 hodiny rychlostí 100 km/h, pak 30 minut stálo a nakonec 2,5 hodiny rychlostí.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
1. Homogenní gravitační pole - VRHY
Seminář o stavebním spoření
Zvukové jevy.
Uvolnění na velkém míči Uvolnění s overbalem
2. Centrální gravitační pole
Tečné a normálové zrychlení
Transkript prezentace:

Testování rychlostních schopností © Tom Vespa

MOTORICKÉ SCHOPNOSTI Měkota © Tom Vespa

Rychlosní schopnosti a) jednoduchá: b) výběrová: a) akcelerační: 1) reakční rychlostní schopnost: a) jednoduchá: od podnětu do začátku pohybu (podněty mohou být dotykové - taktilní, sluchové - akustické, zrakové – vizuální), reakční časy se pohybují okolo jedné až dvou desetin sekundy b) výběrová: zde platí Hickův zákon, který říká, že vztah mezi výběrovou reakční dobou a logaritmem počtu alternativ je lineární. 2) akční (realizační) rychlostní schopnost: ČÁSTI TĚLA, KOMPLEXNÍ a) akcelerační: dosažení maximální rychlosti pohybu (šlapavý způsob běhu) b) frekvenční: rychlost střídání kontrakce a svalové skupiny (švihový způsob běhu, tečkování, dotýkání) c) rychlost se změnou směru: rychlost spojená se změnou směru: (sportovní hry, člunkový běh, hvězdicový běh)

Testy reakční rychlosti Zachycení padající gymnastické tyče TO sedí rozkročmo na židli, ruku opřenou o opěradlo, examinátor vloží do otevřené dlaně tyč tak aby nulový bod byl na úrovni horního okraje ruky, v dalších 4 sekundách pustí tyč, opakujeme 5x měříme v cm, nejlepší a nejhorší škrtáme a ze zbývajících počítáme aritmetický průměr účel zrakový analyzátor, inervace HK, jednoduchá reakce © Tom Vespa

Testy reakční rychlosti Zachycení plochého měřítka rukou TO sedí u stolu, ruka je přes okraj stolu, chycení plochého měřítka se děje pomocí protipohybu palce a prstů, opakujeme 20x měříme v cm, 5 nejlepších a nejhorších škrtáme a ze zbývajících počítáme aritmetický průměr účel zrakový analyzátor, inervace HK, jednoduchá reakce © Tom Vespa

Testy reakční rychlosti Zachycení plochého měřítka nohou TO sedí čelem ke stěně a padající ploché měřítko zachycuje přitisknutím špičkou ke stěně, opakujeme 20x měříme v cm, 5 nejlepších a nejhorších škrtáme a ze zbývajících počítáme aritmetický průměr účel zrakový analyzátor, inervace DK, jednoduchá reakce © Tom Vespa

Testy reakční rychlosti Reaktometrie Reaktometr je zařízení, které současně podá signál (zvukový, vizuální) a zapne stopky. TO okamžitě reaguje stisknutím příslušného tlačítka. Toto zařízení dovoluje testovat jak jednoduché podněty tak i podněty složené (výběrová reakční rychlost). © Tom Vespa

Testy akční rychlosti Tapping paží (talířový tapping) TO se střídavě dotýká dvou terčů (průměr 20cm), které jsou připevněny na stole ve vzdálenosti jejich středů 81 cm měříme počet celých cyklů za 20s účel frekvenční rychlost HK © Tom Vespa

Testy akční rychlosti Tapping nohou ve stoje TO stojí čelem ke zdi, kde je upevněn terč (20x20 cm ve výšce středu 36cm), zvedne nohu ze země, 2x se špičkou dotkne terče a opět ji položí na zem, totéž provede i druhou měříme celkový počet dvoudotyků za 15s účel frekvenční rychlost DK © Tom Vespa

Testy akční rychlosti Tapping nohou v sedě TO sedí na židli a pohybuje preferovanou nohou přes 15cm vysokou desku tak aby se vždy dotknula špičkou země, počítáme cykly = 2 dotyky země měříme celkový počet cyklů za 20s účel frekvenční rychlost DK © Tom Vespa

Testy akční rychlosti Běh na 50m s pevným startem TO vybíhají z polovysokého atletického startu ve skupinách nejméně dvoučlenných měříme čas s přesností na 0,1s účel akcelerační  rychlost DK, maximální běžecká rychlost Běh na 50m s pevným startem Věk 14 18 Výkon chlapci dívky slabý 8,9 9,3 7,8 průměrný 8,2 8,6 7,3 8,7 výborný 7,6 8,0 6,8 8,1 © Tom Vespa

Testy akční rychlosti Běh na 20m s letmým startem TO má 35 metrový náběh za kterým následuje 20 metrový měřený úsek a 20 metrový doběh, časoměřič vytváří s počáteční a cílovou metou rovnostranný trojúhelník měříme čas s přesností na 0,1s účel maximální běžecká rychlost © Tom Vespa

Testy akční rychlosti prostý člunkový běh 4x15m (4x10m) TO startuje z polovysokého startu a přebíhá co nejrychleji 4x mezi čarami (alespoň jednou nohou se musí dotknout za čarou měříme čas s přesností na 0,1s účel rychlost se změnou směru www testy sokol © Tom Vespa

Testy akční rychlosti člunkový běh (zařazen do UNIFIT testu) dvě mety ve vzdálenosti 10m z nichž jedna je na startovní čáře, TO obíhá první dvě mety tak aby tato dráha tvořila osmičku, třetí a čtvté mety se dotýká měříme čas s přesností na 0,1s, zaznamenáváme lepší ze dvou pokusů účel rychlost se změnou směru člunkový běh (zařazen do UNIFIT testu) Výkon/věk 12-15 16-19 slabý do 15,1 do 14,8 průměrný do 13,3 do 12,8 dobrý do 11,6 do 11,1 výborný do 10,2 do 9,7 www testy sokol © Tom Vespa

Testy akční rychlosti Běh na místě TO stojí čelem k žebřinám, pažemi se přidržuje a na povel běží namístě maximální frekvencí po dobu 10s zaznamenáváme počet kroků za 10s účel frekvenční rychlost DK © Tom Vespa

Testy akční rychlosti Testování akční rychlosti jednoduchých Programové vybavení – kamery, program, např. SIMI MOTION Testování akční rychlosti jednoduchých pohybových aktů pomocí počítače © Tom Vespa