Pevná a volná kladka - příklady

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Advertisements

Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co sem nepatří?
TRANSFORMÁTOR Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_32.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK.
Jednoduché stroje Vypracovali: Daniel Mikeš Štěpán Kouba Třída: 1.A Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_6_INOVACE_MAT49 Název školy SPŠ a.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Ivana Nováková NÁZEV:Kladky TÉMATICKÝ CELEK:Pohyb těles. Síla ČÍSLO.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_303_Trojúhelník – výpočty Téma: Geometrie.
Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Leden Ročník 6.
Písemné sčítání a odčítání do milionu
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_18 Energie Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Gravitační síla a hmotnost
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Sčítání desetinných čísel
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
Písemné dělení jednociferným dělitelem
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_12_F7_Hanak TÉMA: Otáčivé účinky síly
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Anna Červinková 16. Jednoduché stroje
Digitální učební materiál
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
FUNKCE – vlastnosti Co znamená rostoucí funkce?
VY_32_INOVACE_F8-002 FYZIKA 8.ROČNÍK VÝKON Název školy
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Miroslava Tomanová
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_02_Zlomky
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_NAKLONENA_ROVINA Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ26 Excel – funkce Současná hodnota.
Pythagorova věta – příklady
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Matematika 2. ročník - sčítání a odčítání Název materiálu
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: ZAKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62
AUTOR: Mgr. Lenka Dolanová NÁZEV: VY_32_Inovace_7A_13 TÉMA: Násobení
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_05
Jednoduché stroje Tercie.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Autor: Mgr. Monika Kysilková
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Kilogram Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Transkript prezentace:

Pevná a volná kladka - příklady NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62 AUTOR: Gábina Průšová NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_FY8_KLADKY TÉMA: Pevná a volná kladka – příklady DATUM: říjen 2012

Pevná kladka – princip činnosti umožňuje měnit směr síly velikost síly zůstává stejná m FG = m . g F

Pevná kladka – zadání příkladu Vypočítej sílu, potřebnou ke zvednutí 20 kg závaží pomocí pevné kladky. m m = 20 kg F = ? N

Pevná kladka – řešení příkladu Vypočítej sílu, potřebnou ke zvednutí 20 kg závaží pomocí pevné kladky. FG = m . g FG = 20 . 10 = 200 N F = FG F = 200 N m m = 20 kg F = ? N Síla potřebná ke zvednutí 20 kg pomocí pevné kladky závaží je 200 N.

Volná kladka – princip činnosti Snižuje velikost potřebné síly na polovinu F = FG 𝟐 m Kladkostroj – soustava několika pevných a volných kladek FG = m . g

Volná kladka – zadání příkladu Vypočítej sílu, potřebnou ke zvednutí 20 kg závaží pomocí volné kladky. F = ?𝐍 m m = 20 kg

Volná kladka – řešení příkladu Vypočítej sílu, potřebnou ke zvednutí 20 kg závaží pomocí volné kladky. F = ?𝐍 FG = m . g FG = 20 . 10 = 200 N F = FG 𝟐 = 200 𝟐 = 100 N m m = 20 kg Síla potřebná ke zvednutí 20 kg pomocí volné kladky závaží je 100 N.

Anotace Materiál slouží k pochopení principu činnosti pevné a volné kladky a k procvičení počítání příkladů. Určeno pro žáky 8. třídy.