Jak přežít SOČ a nezbláznit se

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
uuuuuuuuuuuuuuuu Zjistila jsem, ž e cokoliv se stane, jakkoliv zl é se to zd á - ž ivot jde d á l a z í tra to bude lep ší.
Advertisements

ENDOKRINNÍ SOUSTAVA ( SOUSTAVA ŽLÁZ S VNITŘNÍ SEKRECÍ ) Daniel Chlup.
Případové studie Úvodní informace Zpracovávaná témata Ukázka zpracovaného tématu CZ.1.07/1.1.00/ My to umíme.
V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
Jak přežít SOČ a nezbláznit se Nela Wurmová Terapeuti Brno
ASERTIVITA Alena Krákorová. Asertivita základy asertivního chování základní asertivní způsoby jednání asertivita DESATERO asertivita a obtížný klient.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.9 Práce a volný čas Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Příčiny a možnosti zvládání nevhodného chování žáků Se zaměřením na negativní sebehodnocení.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_ Přísloví a rčení Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu:
Stres a jeho důsledky. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuZlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školyMatiční gymnázium Ostrava,Dr.
Jak se UČIT K MATURITĚ? Motivace, koncentrace, paměť.
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Maya Angela a její moudrá slova
MÁ SMYSL POŘÁDAT KONFERENCE?
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
PŘÍPRAVA NA TLUMOČENÍ Ina Maertens Mladý Jeroným 2017
PhDr. Irena Martínková, Ph.D.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_04_DÝCHACÍ SOUSTAVA
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Komunikace Manipulace kolem nás. Komunikace Manipulace kolem nás.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Zlaté pravidlo.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Ekologie a ochrana přírody
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Skupiny DĚ, TĚ, NĚ, BĚ, PĚ, VĚ, MĚ
Autor: Mgr. Jana Burdzová
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_Inovace_4.2.9 Práce a volný čas Člověk a jeho svět 3. ročník
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_06
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Pořád od ženských slyšíme jejich pravidla
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_CERTOVSKE_RYMOVANI Název materiálu:
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Útočné činnosti jednotlivce vztahového typu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
9. Rozlišování v modlitbě
Výběrové řízení z hlediska právního a psychologického
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Malé povzbuzení pro chvíle volna
VEDLEJŠÍ VĚTA PŘEDMĚTNÁ
První pomoc.
11 Kód materiálu: VY_32_INOVACE_15_KROUZKOVCI Název materiálu:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NABÍDKA ŠKOLENÍ CE 2017 / 18 Q2.
Transkript prezentace:

Jak přežít SOČ a nezbláznit se Nela Wurmová Terapeuti Brno nela.wurmova@terapeutibrno.cz

1. TRÉMA A STRES: Jak být správně nervózní

Kdy jste byli naposledy ve stresu. Kdy jste naposledy měli trému Kdy jste byli naposledy ve stresu? Kdy jste naposledy měli trému? Co vás vystresuje pokaždé? A jak to celé vypadá?

ČERNÉ MYŠLENKY …a vaše?

…a nebo je to jinak?

https://www.ted.com/talks/kelly_mcgonigal_how_to_make_stress_your_friend

30 000 dospělých v USA „Jak velké množství stresu jste zažili v uplynulém roce?“ „Věříte, že je stres pro vaše zdraví škodlivý?“

43 %

182 000 Američanů zemřelo, protože věřili, že je stres pro ně škodlivý.

Tělo nám stresem pomáhá Bušení srdce připravuje tělo na výkon Zrychlené dýchání pomáhá dostat kyslík do mozku Nabuzení organismu umožňuje lépe zvládnout výzvu Adrenalin, noradrenalin, kortizol… a oxytocin

Jak oblafnout tělem hlavu Soustředěné dýchání Uvolnění svalů Narovnaná záda Úsměv Napětí – uvolnění Vytlučení energie …focusing, meditace, relaxační techniky

Jak oblafnout hlavou tělo Vědět, že stres je užitečný a tělo je chytré Zastavovat kolotoč pozorovatelem Domýšlet katastrofické scénáře Zpochybňovat černé myšlenky Pěstovat „růžové myšlenky“ a… PŘIJMOUT VLASTNÍ NEDOKONALOST Zkusme to…

Přijímám, že budu nedokonalý …a nervózní?

Když překonávám výzvu Jsem dobře připraven s ohledem na… moje téma publikum své slabé a silné stránky základní principy prezentace …a zároveň přijímám, že budu nedokonalý

2. Jak se nesložit z kritiky?

27x NE

Celý náklad spálen

Kritika Nekonstruktivní: Zvyšuji si ego Léčím si komplexy Chci ublížit „Tohle je blbý“ Konstruktivní: Jsem vyrovnaný Když je druhý dobrý, nesnižuje to mě Chci pomoct „Co kdybys to zkusil takhle?“

Jak se to ještě pozná Nekonstruktivní: Hodnotím Mluvím obecně Generalizuji „Ty to vždycky zvoráš!“ „Bylo příšerný, že ses nepředstavil.“ „Říkal jsi úplný blbosti.“ Konstruktivní: Vyjadřuji pocity Mluvím konkrétně Dávám jasnou zpětnou vazbu „Mě to mrzí, když tě poprosím, ať pohlídáš buchtu v troubě, a ty na to zapomeneš.“ „Překvapilo mě, že ses nepředstavil.“ „Strašně mě naštvalo to, jak jsi řekl, že ženská patří k plotně.“

Kritika u obhajoby SOČ

„Už nikdy nebudu nic dělat!“

Lidé úspěšní u obhajob jsou… Agresivní Pasivní Asertivní Sebevědomí a tím pádem schopní přijmout kritiku

Co má v hlavě plešatý pán z komise?

Jak přijímat kritiku SHUT UP AND LISTEN

Jak přijímat kritiku DOPTÁVEJTE SE I NA NEGATIVA

ŘEKNĚTE, S ČÍM SOUHLASÍTE Jak přijímat kritiku ŘEKNĚTE, S ČÍM SOUHLASÍTE

METODA OTEVŘENÝCH DVEŘÍ Jak přijímat kritiku? METODA OTEVŘENÝCH DVEŘÍ

Jak přijímat kritiku? SOUHLASTE, S ČÍM SE DÁ

Jak přijímat kritiku? ZRCADLO

Jak přijímat kritiku? ZDŮVODNĚTE SVŮJ NÁZOR

Vybavte si situaci, kdy vás někdo naposledy kritizoval…

Mám-li dost sebeúcty, nemusím si neustále utvrzovat vlastní pocit hodnoty. Umím se pochválit. Nezraňuje mě kritika. Vím, že není namířena proti mně.

Co nepomáhá Neshazujte se Neomlouvejte se Nehádejte se Necouvejte Všimněte si, když se ježíte …a buďte sami sobě laskavým a konstruktivním kritikem

Milujte chybu

Kroťte svého vnitřního ještěra

Co je vůbec zač ten můj vnitřní kritik?

Jsem nedokonalý, jsem super člověk.

Pravděpodobnost realizace mého geniálního nápadu Mám geniální nápad: 10 % Rozhodnu se ho realizovat: 25 % Stanovím si datum: 40 % Vytvořím si plán: 50 % Slíbím to někomu: 65 % Mám pravidelné schůzky s osobou, které jsem to slíbil: 95 %

Motivace Téma Smysl Tohle je moje vášeň a tohle nesnáším Zaujetí úkolem, úkol jako výzva, zvídavost, zájem a radost Bug listing Murakami vstává v 5 ráno a chodí běhat. Kafku by to zabilo. Za jakých podmínek jste produktivní vy?

Nástroje Forest Asana Toggl Google Calendar Trello Superbetter.com

„Fear destroys more dreams than failure ever will. No fear.“ Mějte rádi své chyby, svou trému i otravného papouška na rameni. „Fear destroys more dreams than failure ever will. No fear.“