Etická výchova jako tvůrce klimatu školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tři roky etické výchovy ve Veselí nad Moravou
Advertisements

ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ I. přednáška
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Koordinační centrum EQF Základní a střední vzdělávání PhDr. Jana Kašparová.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Občanská výchova Milan Šimek
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
Motivace ve vzdělávání dospělých Lektor: Mgr. Šárka Prachařová
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Teorie Lawrence Kohlberga
Emoce (city).
Strategický leadership
Schopnosti. Schopnost Je psychická vlastnost, která umožňuje člověku naučit se určitým činnostem a úspěšně je vykonávat. Utváří se na podkladě biologické.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Podnikatelský institut PYRAMIDA s.r.o.
Aneb co může říci školní psycholog
Vedení pracovníků Jak přesvědčit lidi, aby plnili své pracovní úkoly účelně a efektivně (a přitom rádi)?
PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Zdravá škola.
Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF Vlastimil Švec & Tomáš Janík Edukační praxe v éře masového vzdělávání 6. listopadu 2013.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Národní konference kvality ve veřejné správě
Mgr. Michal Majer, KAPPA-HELP Přerov
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Teorie a metodika výchovy 2. lekce Základní pojmy Hodnoty ve výchově
MALÉ SOCIÁLNÍ SKUPINY.
„Řízení lidských zdrojů /HR/ je jedním z hlavních úkolů managera a nikdo to za něho nemůže udělat“ Roman Vacho© City Hotel Park Dolný Kubín.
KLIMA ŠKOLY ALEŠ STUPKA.
Přibyslav Mgr. Marie Linhartová
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
MANAGEMENT - Pojetí managementu
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Výuka jako řízená socializace
OBHAJOBA BAKALÁŘSKÉ DIPLOMOVÉ PRÁCE
Management - Motivování
Teorie výchovy a řešení výchovných problémů
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Profesní etické kodexy
Kam kráčíš komunito ? Změny terapeutických komunit v měnícím se světě. Bratislava 2008 Dr. Martina Richterová Těmínová.
KONFERENCE OD ANALÝZ KE KOORDINACI SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V DĚČÍNĚ ING. RENÁTA GREŠÍKOVÁ Kvalita služeb a potřeby člověka.
ÚVOD DO PŘEDMĚTU, NORMALITA A NORMY PHDR.HANA PAZLAROVÁ, PH.D. Rizikové skupiny 1.
SUPERVIZE z Jak se učit ze zkušenosti svého týmu? Mgr. et Mgr. Veronika Víchová CACIO 8.září 2016
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
PREZENTUJÍCÍ Projekt kraje je financován z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Setkání.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE PRO MANAGEMENT BEZPEČNOSTNÍCH SLUŽEB TÉMA 5. SOCIÁLNĚ PSYCHOLOGICKÝ VÝCVIK KOMUNIKAČNÍCH DOVEDNOSTÍ S VYUŽITÍM TRANSAKČNÍ ANALÝZY.
Teorie výchovy a řešení výchovných problémů
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Co se rozumí kvalitou vzdělávacích služeb Mgr. Pavel Říha
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Úvod do předmětu, normalita a normy PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
Podpora bezpečného klimatu prostřednictvím etické výchovy Hana Kachtíková 3.října 2017
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
Úvod do psychologie
Teorie a metodika výchovy seminář 1
Management - Motivování
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_052/
Práce s vybranými cílovými skupinami 1
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Pedagog.
Uvádění her.
Transkript prezentace:

Etická výchova jako tvůrce klimatu školy Mgr. Tomáš Just Církevní základní škola ve Veselí nad Moravou 08. 11. 2018

Antoine de Saint - Exupéry: Chceš-li postavit loď, nedělej to tak, že svoláš chlapy, aby sehnali dříví a rozdělíš jim práci. Místo toho je nauč společně toužit po širém, nekonečném moři.

Co je to klima školy? Charakter školy Postupy vnímání, prožívání, hodnocení a reagování všech aktérů v rámci školy na to, co se ve škole právě odehrává nebo se má v budoucnu odehrát Subjektivní prožívání Vztahy uvnitř skupin a mezi skupinami Hodnoty a normy Celkový dojem (pocit)

Co je to klima školy? Klima školy ovlivňuje chování žáků Jak řídíme procesy ve škole? Jak efektivní je výuka? Jaký je výskyt rizikového chování? Klima školy ovlivňuje chování žáků Klima školy ovlivňuje rozvíjení společenských hodnot žáků

Pyramida „firemní“ kultury

Dynamika týmu

Základní sociální potřeby Místo Podnět, péče, výživa Opora a podpora Limity (pravidla) Bezpečí

Teorie rozbitých oken

Triáda produktivního vztahu TPV ZÁJEM RESPEKT ŘEŠENÍ

Kompetenční model učitele Osobní kvality Sociální dovednosti Komunikativní dovednosti Řídící schopnosti Odborné (profesní) kvality

Hlavní úkoly školy

ETICKÁ VÝCHOVA

ETV na CZŠ ve Veselí nad Moravou

Děkuji za pozornost