Mgr. Dominika Pudilová manažer projektu 1. ETAPA PROJEKTU Mgr. Dominika Pudilová manažer projektu
CO SE PODAŘILO Vytvořili jsme prvních 14 CKP Zapojilo se více jak 100 mateřských škol Zúčastnilo se přes 230 pedagogů Proběhlo 126 workshopů Úspěšně schválené dvě Zprávy o realizaci DP - mojí prací je dohlížet na celý projekt a jeho správné fungování..spíš než manažer mám raději slovo koordinátor..koordinuji všechny kroky, aktivity, akce, plánování tak, aby byl projekt úspěšný a hlavně smysluplný. LN - OG - aktivity, akce, vaše činnosti, výstupy apod.. Aby vše drželo odbornou linku, která se bude ubírat tím správným směrem..dozbíte se od ní, jak s konkrétně představuje, co vlastně bude vaěím úkolem (posláním) JB - leckdo ji zná osobně či z doslechu.. Dodává projektu know how, vědomosti, ,,to, na základě čeho získává projekt ten správný rozměr.. JB bude mít tohle setání hl slovo..ji si nejvíce poslechnete JH - komunikace s vámi HP - drží kasu, zná pravidla
KDO JSOU NAŠE CKP? Mateřské školy z velkých měst i malých obcí (Olomouc, Liběšice) Malotřídky sdružené se základní školou i MŠ s velkou kapacitou tříd Klasické mateřské školy i speciální MŠ (Turnov, Poruba) Školky, které běžně pracují s Klokanovým kufrem a ty, které se s ním setkaly poprvé Vedoucí pracovníci CKP jsou ředitelé i řadoví pedagogové
KONCOVÉ ŠKOLKY
TÉMATA WORKSHOPŮ Diagnostika dítěte předškolního věku I Diagnostika dítěte předškolního věku II Hrubá motorika Jemná motorika Zrak Prostor a čas Matematika Řeč I Řeč II CKP = prostor pro sdílení zkušeností pedagogů a výměnu příkladů dobré praxe.
CKP = prostor pro sdílení zkušeností pedagogů a výměnu příkladů dobré praxe.
CKP = prostor pro sdílení zkušeností pedagogů a výměnu příkladů dobré praxe.
CKP = prostor pro sdílení zkušeností pedagogů a výměnu příkladů dobré praxe.
CKP = prostor pro sdílení zkušeností pedagogů a výměnu příkladů dobré praxe.
CKP = prostor pro sdílení zkušeností pedagogů a výměnu příkladů dobré praxe.
VÝSTUPY Z WORKSHOPŮ Z každého workshopu je vytvořeno shrnutí dodaných materiálů od CKP Vytváříme doporučení pro další činnost ve školkách Prezentujeme náměty a tipy na činnost i pomůcky od CKP
PŘÍKLADY VÝSTUPŮ „Diagnostika: Mnoho MŠ by přivítalo konkrétní doporučení, jak diagnostikovat děti v dnešních velmi početných třídách při minimálním překrývání pracovní doby učitelek.“ „Hrubá motorika: …ve dvou letech dítěte se dovednosti hrubé motoriky teprve stabilizují a mezi dětmi jsou veliké vývojové rozdíly, nedoporučujeme hrubou motoriku u dvouletých dětí diagnostikovat, ale pouze se znalostí vývojových řad pohybových dovedností nabízet adekvátní podněty k jejímu rozvoji.“
PŘÍKLADY VÝSTUPŮ „Hrubá motorika: Na většině workshopů si kolegyně vzájemně představily i pomůcky „nové generace“ – specificky zaměřené (balanční desky a chodníčky, míče a míčky různého typu, materiálu a použití a relaxační podložky).“
PŘÍKLADY VÝSTUPŮ „Jemná motorika: To jsou prsty, to jsou dlaně (zvládnou děti všech věkových kategorií, používáme, jako rituál k hygieně) - Děti ukážou prsty, dlaně, jedna druhou omývá, poté ukazují, jak strkají jídlo do úst a nakonec se opět omývají.“ To jsou prsty, to jsou dlaně, voda s mýdlem patří na ně. A po mýdle dobré jídlo, a po jídle zase mýdlo.
PŘÍKLADY VÝSTUPŮ „Zrak: V námětech na činnosti je potřeba zvýraznit vývojovou posloupnost a návaznost – např. v podoblasti vnímání barev nejdříve zjistit, zda dítě dokáže barvy přiřadit, pak jestli na barvy ukáže – a až poté můžeme po dítěti chtít pojmenování. Tato vývojová posloupnost a návaznost platí u všech oblastí diagnostiky dítěte...“
KOMUNIKACE email telefon osobní návštěvy facebook – skupina Klokanovy školky webové stránky www.klokanovyskolky.cz