Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: prosinec 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ Markéta Hanzalová.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Přírodopis_12_Ryby,
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
OBOJŽIVELNÍCI ZNAKY, ANATOMIE. Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Michal Krtička Datum :
PROJEVY ŽIVOTA ŽIVOČICHŮ - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Dümlerová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
Ekosystém okolí lidských obydlí Volně žijící živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola,
ANOTACE Didaktická hra, která procvičuje znalosti z prvouky a přírodovědy. Upevňuje znalosti z oboru živé přírody a jejího rozdělení. AUTORTereza Skálová.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_468.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ŽIVÁ PŘÍRODA - opakování
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_01_Vylučovací
Název projektu: Živá příroda ve škole
Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E – Př4 – potravní vazby
AUTOR: Lenka Hrnčířová
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
VY_32_INOVACE_18_Rozmanitost přírody-společenstvo polí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
Člověk a jeho svět 4. ročník
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Ekosystém pole Savci Přírodověda 4. ročník
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
VY_32_INOVACE_16_Živočichové
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
PLAZI VY_32_INOVACE_06-54 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
Lidé a ostatní živočichové
Různé podmínky života na Zemi
Kam byste zařadili člověka? živá příroda neživá příroda
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: říjen 2012
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
VY_52_INOVACE_07_ Hospodářská zvířata
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Vy_32_INOVACE_O4_ŽIVOČICHOVÉ
VY_52_INOVACE_19_Ekosystém- životní projevy
SAVCI VY_32_INOVACE_06-52 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
OBRATLOVCI – opakování
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
Základní skupiny živočichů
Materiál je určen pro výklad učiva prvouky ve 3. ročníku
Autor: Ludmila Bílková,2013
Autor: Olga Kociánová Datum ( období): listopad 2011 Ročník: 4
Růst a vývoj člověka VY_32_INOVACE_07
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_01_Ekosystémy
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování učiva.
Živá příroda Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Rozmnožování organismů
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
1. 1.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod Autor Hana Krejčová Datum 7.11.2012 Název VY_52_INOVACE_31_živočichové Ročník 3. Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.0835

Anotace: Materiál slouží jako opora výkladu. Shrnuje základní informace o živočiších. Pracovní list v závěru slouží k zopakování učiva. Přechod mezi jednotlivými snímky se děje kliknutím.

Živočichové 1) Dýchání 2) Přijímání vody a potravy Zopakujme si společné znaky všech živých organizmů: 1) Dýchání 2) Přijímání vody a potravy 3) Vylučování odpadních látek 4) Rozmnožování 5) Růst a vývoj rostliny živočichové

Stavba těla Živočichové, kteří mají kostru, jejímž základem je páteř složená z obratlů jsou obratlovci - savci ptáci plazi ryby obojživelníci Živočichové, kteří nemají kostru, jsou bezobratlí - hmyz.

Dýchání živočichů Všichni živočichové při dýchání spotřebovávají kyslík a vylučují oxid uhličitý. Savci, ptáci, plazi a dospělí obojživelníci dýchají plícemi. Ryby a pulci obojživelníků dýchají žábrami. Hmyz dýchá vzdušnicemi.

Přijímání vody a potravy Podle toho, čím se živočich živí, rozdělujeme je do skupin: 1) Býložravci – živí se rostlinnou potravou (např. koza, srna, mandelinka) 2) Masožravci- loví si kořist a živí se jejím masem (např. štika, káně, liška) 3) Hmyzožravci – živí se hmyzem (např. krtek, vlaštovka, žába) 4) Všežravci – živí se rostlinnou i živočišnou potravou (např. prase, kachna, myš)

Vylučování odpadních látek 1) Oxid uhličitý (vylučují při dýchání) 2) Trus (nestrávené zbytky potravy ) 3) Moč (tekutý odpad) 4) Pot

Rozmnožování K rozmnožování živočichů je vždy potřeba samec a samice. Nový jedinec vzniká po oplodnění samičí buňky buňkou samčí. U některých živočichů se mládě vyvíjí v těle samice (např. savci ). Jiná mláďata se vyvíjejí mimo (rozmnožování vajíčky, jikrami).

Růst a vývoj Růst a vývoj mláďat je závislý na druhu živočicha. Některá mláďata se po narození podobají svým rodičům (např. hadi, většina savců), jiná jsou naprosto odlišná (např. ptáčata, pulci). Mláďata některých živočichů jsou naprosto závislá na matce (rodičích) – např. savci, krmivá ptáčata, jiná se po narození musí postarat sama o sebe – hmyz, ryby. Vývoj do stadia dospělosti je také závislý na druhu živočicha.

Pro zopakování doplň věty: Obratlovci jsou živočichové, kteří mají Patří sem Hmyz jsou živočichové Všichni živočichové dýchají K dýchání kyslíku používají ryby a pulci obojživelníků Živočichové, kteří se živí rostlinnou potravou jsou Ti, kdo si loví kořist a jedí její maso jsou Prase je Mláďata savců jsou po narození zcela odkázána na matku, protože se živí Aby se z vajíček ptáků vylíhla mláďata, musí je rodiče Ptáčata, kterým rodiče nosí potravu se nazývají

A nyní si proveď kontrolu: Obratlovci jsou živočichové, kteří mají kostru. Patří sem savci, ptáci, plazi, obojživelníci a ryby. Hmyz jsou živočichové bezobratlí. Všichni živočichové dýchají kyslík. K dýchání kyslíku používají ryby a pulci obojživelníků žábry. Živočichové, kteří se živí rostlinnou potravou jsou býložravci. Ti, kdo si loví kořist a jedí její maso jsou masožravci. Prase je všežravec. Mláďata savců jsou po narození zcela odkázána na matku, protože se živí mateřským mlékem. Aby se z vajíček ptáků vylíhla mláďata, musí je rodiče zahřívat. Ptáčata, kterým rodiče nosí potravu se nazývají krmivá.

použité zdroje: AUTOR NEUVEDEN. manek. webpark. cz/norge/nor. [online] použité zdroje: AUTOR NEUVEDEN. manek.webpark.cz/norge/nor... [online]. [cit. 5.3.2013]. Dostupný na WWW: http://obrazky.cz/detail?q=netop%C3%AD%C5%99%C3%AD%20trus&offset=1&limit=20&bUrlPar=filter%3D1&resNum=18&ref=http%3A//obrazky.cz/%3Fq%3Dtrus%26from%3D19&resID=8mPa0toIdCErVSkGKflK7OcGa8dFLPnnK3yUlF3rFIE&imgURL=http%3A//manek.webpark.cz/norge/foto/4079.jpg&pageURL=http%3A//manek.webpark.cz/norge/norsko11.htm&imgX=222&imgY=287&imgSize=24&thURL=http%3A//media5.picsearch.com/is%3F8mPa0toIdCErVSkGKflK7OcGa8dFLPnnK3yUlF3rFIE&thX=99&thY=128&qNoSite=netop%C3%AD%C5%99%C3%AD%2Btrus&siteWWW=&sId=iOeXKxgvw_kr6jbeP5P6 AUTOR NEUVEDEN. http://obrazky.cz/detail?q=vaj%C3%AD%C4%8Dka%20v%20hn%C3%ADzd%C4%9B&offset=19&limit=20&bUrlPar=filter%3D1&resNum=32&ref=http%3A//obrazky.cz/%3Fq%3Dvaj%25C3%25AD%25C4%258Dka%2Bv%2Bhn%25C3%25ADzd%25C4%259B%26step%3D20%26filter%3D1%26s%3D%26size%3Dany%26sId%3DiOeXKxgvwMJB4RbtnUbJ%26orientation%3D&resID=kSSoHpQFgGAzytgj100im_cZeA4_94LFq28wZMnnxG8&imgURL=http%3A//www.osel.cz/_obrazky/1216890328.gif&pageURL=http%3A//www.osel.cz/index.php%3Frubrika%3D14&imgX=80&imgY=100&imgSize=10&thURL=http%3A//media1.picsearch.com/is%3FkSSoHpQFgGAzytgj100im_cZeA4_94LFq28wZMnnxG8&thX=80&thY=100&qNoSite=vaj%C3%AD%C4%8Dka%2Bv%2Bhn%C3%ADzd%C4%9B&siteWWW=&sId=iOeXKxgvCdkr4RbVRgvo [online]. [cit. 5.3.2013]. Dostupný na WWW: http://www.osel.cz/_obrazky/1216890328.gif AUTOR NEUVEDEN. http://obrazky.cz/?q=vaj%C3%AD%C4%8Dka+v+hn%C3%ADzd%C4%9B&step=20&filter=1&s=&size=any&sId=iOeXKxgvwMJB4RbtnUbJ&orientation=&from=55 [online]. [cit. 5.3.2013]. Dostupný na WWW: http://www.zs-kl.cz/web2003b/dokumenty/akce/motyli/vajickam.jpg vlastní zdroj galerie Microsof Office