Seznámení s sKartou Datum: Autor: 20.06. 2012 Česká spořitelna 1
ÚVOD PRODUKTY PROCESY KOMUNIKACE OSTATNÍ Jak a proč karta vzniká 30.6.2011 25.10.2011 9.12.2011 24.1.2012 29.6.2012 Ministerstvo práce a sociálních věcí vyhlásilo obchodní veřejnou soutěž na dodavatele karty sociálních systémů. Ministerstvo práce a sociálních věcí vybralo návrh České spořitelny. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil Ministerstvu práce a sociálních věcí uzavřít s Českou spořitelnou smlouvu na vydávání karty sociálních systémů. Podepsána smlouva mezi Českou spořitelnou a Ministerstvem práce a sociálních věcí s platností na 12 let. Zahájení vydávání sKaret.
K čemu se ČS ve smlouvě zavázala ÚVOD PRODUKTY PROCESY KOMUNIKACE OSTATNÍ K čemu se ČS ve smlouvě zavázala Zřídit a provozovat systém administrace dávek Zřídit a vést sběrný účet a platební účty oprávněných osob Zabezpečit vydávání a správu karet pro oprávněné osoby podle požadavků Ministerstva Zabezpečit výplatu dávek a platební funkce karty Zřídit a provozovat portál za účelem poskytnutí informací oprávněným osobám o stavu platebního účtu a využití platebních funkcí karty Zřídit a provozovat bezplatnou kontaktní linku Za plnění závazků ze smlouvy nenáleží ČS žádná peněžitá odměna.
Cíle projektu sKarta Snížení nákladů na výplatu dávek ÚVOD PRODUKTY PROCESY KOMUNIKACE OSTATNÍ Cíle projektu sKarta Snížení nákladů na výplatu dávek Zjednodušení administrativy Zvýšení adresnosti výplaty dávek Zvýšení transparentnosti čerpání dávek sKarta je ojedinělým projektem Ministerstva práce a sociálních věcí, který zásadně mění způsob vyplácení sociálních dávek. Ty stát dosud vyplácel poštou (složenkami), hotovostí nebo přímým převodem na účet, nově obdrží jejich příjemci sKartu.
V tuto chvíli se netýká výplaty důchodů a nemocenské ÚVOD PRODUKTY PROCESY KOMUNIKACE OSTATNÍ Kdo sKartu obdrží? Postupně všichni, kteří pobírají dávky - jednorázové nebo pravidelné: Státní sociální podpora Příspěvek na bydlení Rodičovský příspěvek Přídavek na dítě Dávky pěstounské péče Porodné / pohřebné Pomoc v hmotné nouzi Příspěvek na živobytí Doplatek na bydlení Mimořádná okamžitá pomoc Dávky pro osoby se zdravotním postižením Příspěvek na mobilitu Příspěvek na zvláštní pomůcky Příspěvek na péči Zaměstnanost Podpora v nezaměstnanosti Rekvalifikace V tuto chvíli se netýká výplaty důchodů a nemocenské 5
Produkty Karta, účet, portál, kontaktní centrum, poplatky 6
Jak bude výplata dávek s sKartou fungovat ÚVOD PRODUKTY PROCESY KOMUNIKACE OSTATNÍ Jak bude výplata dávek s sKartou fungovat Dávky se budou vyplácet prostřednictvím sKarty, držitel karty může dávky čerpat následujícím způsobem: Převod na soukromý účet Výběr hotovosti kartou Platba kartou v obchodech Platební funkce bude povinná pouze při čerpání účelových dávek (např. hmotná nouze)
Základní informace o produktu ÚVOD PRODUKTY PROCESY KOMUNIKACE OSTATNÍ Základní informace o produktu karta účet sKarta Platební účet Maestro 2 typy karet – základní a speciální Platnost karty 4 roky Určen pouze pro dávky portál call centrum www.skontakt.cz Kontaktní centrum pro sKartu Informační část - obecné informace o sKartě, dávkách Vstup na účet – pasivní informace (zůstatek, transakce) Bezplatná linka 800 752 782 Dotazy k sKartě, blokace karty a další 8
sKarta – základní informace ÚVOD PRODUKTY PROCESY KOMUNIKACE OSTATNÍ sKarta – základní informace 2 základní typy karet: Základní Speciální – slouží zároveň jako průkaz OZP Karta bude mít 3 funkce: Platební – s výjimkou účelových dávek nebude povinná Identifikační – průkaz OZP, identifikační číslo v systému ÚP Autentizační – např. pro vzdálený přístup do státní správy, využití plánováno v budoucnosti Platnost karty 4 roky Všechny popisky na kartě jsou uvedeny v českém jazyce karta sKarta Ochranná známka – pro MPSV 9
sKarta – použití Kartu lze používat pouze v České republice ÚVOD PRODUKTY PROCESY KOMUNIKACE OSTATNÍ sKarta – použití karta sKarta Kartu lze používat pouze v České republice Všechny transakce jsou online se zadáním PIN S kartou je možné vybírat hotovost V bankomatu ČS a jiných bank Při platbě kartou v obchodě (Cash back) Na přepážkách bank a směnárnách, které jsou vybaveny platebním terminálem (cash advance) S kartou je možné platit v obchodech označených logem Maestro S kartou není možné platit přes internet Karta nemá nastaveny transakční limity – použití do výše zůstatku na platebním účtu TRNX limity – fixní ze strany ČS – pro soc. kartu nepoužitelné; autorizace trnx v CASPER 10
Základní typ karty Logo banky, která kartu vydala Logo karty ÚVOD PRODUKTY PROCESY KOMUNIKACE OSTATNÍ Základní typ karty Logo banky, která kartu vydala Logo karty Čip s údaji o kartě Číslo karty Platnost karty Logo Maestro Jméno a příjmení držitele ve dvou řádcích Kontakty Magnetický proužek potištěn kontakty Podpisový proužek Veřejná listina – dokument,jejíž úprava a padělání je trestně postižitelná. Logo ÚP a název karty dle vyhlášky Identifikační číslo (CCN) 11
ÚVOD PRODUKTY PROCESY KOMUNIKACE OSTATNÍ Speciální typ karty Logo karty Logo banky, která kartu vydala Fotografie držitele Symbol a stupeň postižení Čip s údaji o kartě Platnost karty Číslo karty Logo Maestro Jméno a příjmení držitele ve dvou řádcích Kontakty Magnetický proužek potištěn kontakty Podpisový proužek Identifikační číslo (CCN) Logo ÚP a název karty dle vyhlášky Datum narození Speciální karta obsahuje navíc fotografii držitele, jeho datum narození, typ průkazu a symbol postižení. 12
Platební účet – základní informace ÚVOD PRODUKTY PROCESY KOMUNIKACE OSTATNÍ Platební účet – základní informace účet Účet je určen pouze pro dávky, není možné na něj posílat nebo vkládat vlastní prostředky. Klient si může převést prostředky na kartě na jakýkoli účet v ČR (zadání příkazu lze provést na úřadu práce nebo prostřednictvím bankomatu ČS). Není možný výběr na pokladně v pobočce ČS. Výpisy - klient si může sjednat zasílání výpisu z platebního účtu poštou (měsíční periodicita), příp. vyzvednutí na pobočce ČS. Pokud nemá tuto službu sjednanou, bude se mu po příhlášení na vstup na účet na portálu sKontakt generovat roční výpis. Platební účet 13
Jak bude výplata dávek s sKartou fungovat ÚVOD PRODUKTY PROCESY OSTATNÍ KOMUNIKACE Jak bude výplata dávek s sKartou fungovat Držitel karty může čerpat dávky prostřednictvím sKarty následujícími způsoby: Převod na soukromý účet v ČR Výběr hotovosti kartou Platba kartou v obchodech Pro čerpání účelových dávek ÚP definuje typy povolených transakcí. 14
Portál www.skontakt.cz Informační část Vstup na účet ÚVOD PRODUKTY PROCESY KOMUNIKACE OSTATNÍ Portál www.skontakt.cz od 1.5. od 29.6. Informační část Vstup na účet Veřejně dostupná část bez přihlašování Prolink na vstup na účet Vstup pouze po přihlášení 15
Webové stránky www.skontakt.cz ÚVOD PRODUKTY PROCESY KOMUNIKACE OSTATNÍ Webové stránky www.skontakt.cz od 1.5. od 29.6. Informační část Transakční část Obecné informace o sKartě, dávkách Návody Otázky a odpovědi Kontakty Vstup na účet k sKartě Přihlášení – klient se přihlašuje identifikačním číslem a bezpečnostním heslem Zobrazení zůstatku a transakční historie Možnost stažení ročního výpisu Informační servis
Kontaktní centrum pro sKartu Kontaktní centrum pro dávky ÚVOD PRODUKTY PROCESY KOMUNIKACE OSTATNÍ Kontaktní centrum Kontaktní centrum pro sKartu Kontaktní centrum pro dávky Bezplatná linka 800 752 782 Dostupnost 24 hodin denně. Linka spravována Českou spořitelnou. Provedení zákazu (blokace/odblokování karty) Reklamace platebních transakcí kartou Dotaz na zůstatek platebního účtu (prostřednictvím IVR – hlasového automatu) - po ověření klienta Obecné dotazy k sKartě (použití karty, seznam bankomatů, poplatky, kanály obsluhy, a další Placená linka 844 844 803 Omezená pracovní doba (08:00 -20:00). Linka spravována Ministerstvem práce a sociálních věcí a úřadem práce. Informace týkající se výplaty sociálních dávek. 17
Poplatky Transakce a služby bez poplatku (standardní služby): ÚVOD PRODUKTY PROCESY KOMUNIKACE OSTATNÍ Poplatky Transakce a služby bez poplatku (standardní služby): Vydání karty jednou za 4 roky Zaslání PIN a bezpečnostního hesla Otevření a vedení účtu Platby kartou v obchodech 1 výběr z bankomatu ČS nebo provedení 1 bezhotovostní ho převodu ke každé dávce Dotaz na zůstatek prostřednictvím bankomatu ČS nebo po přihlášení na www.skontakt.cz Provedení zákazu (blokace) karty Portál www.skontakt.cz Kontaktní centrum pro sKartu 18
Poplatky Transakce a služby s poplatkem: ÚVOD PROCESY KOMUNIKACE PRODUKTY OSTATNÍ Poplatky Transakce a služby s poplatkem: Každý další výběr z bankomatu ČS nebo provedení bezhotovostního převodu za 6 Kč Výběr z bankomatu jiné banky za 40 Kč Výběr hotovosti kartou na přepážce bank, směnáren (Cash advance) za 40 Kč Výběr hotovosti u obchodníka (Cash back) za 6 Kč Dotaz na zůstatek v bankomatu jiné banky za 20 Kč Znovuzaslání PIN nebo bezpečnostního hesla za 100 Kč Vyrobení náhradní karty za 240 Kč Vyhotovení a zaslání měsíčního výpisu poštou – poštovné (obyčejná zásilka) Zaslání zůstatkové SMS – 1,50 Kč/sms Změna PIN v bankomatu ČS za 6 Kč CASH ADVANCE – výběr hotovosti „na kartu“ tj. protřednictvím POS terminálu 19
Procesy Obsluha příjemců dávek 20
Proces z pohledu příjemce dávky OSTATNÍ ÚVOD PRODUKTY KOMUNIKACE PROCESY Proces z pohledu příjemce dávky Úřad práce požádá o vydání karty Příjemce dávky je úřadem práce vyzván k převzetí karty Příjemce dávky obdrží poštou PIN Příjemce dávky přebírá kartu na úřadu práce Držitel karty obdrží kromě karty: 2/3 nosiče karty s heslem k autentizační funkci Plastová obal na kartu Příručku pro držitele sKarty Sazebník České spořitelny, a.s. pro sKartu Podmínky České spořitelny, a.s. pro vydání a používání sKarty a otevření platebního účtu Přílohu Návod na aktivaci karty K použití karty je nezbytné kartu nejprve aktivovat v bankomatu ČS. 21
Obsluha držitelů sKarty OSTATNÍ ÚVOD PRODUKTY KOMUNIKACE PROCESY Obsluha držitelů sKarty Primární místo k sKartě pro klienta Kontaktní pracoviště úřadu práce – cca 560 pracovišť Podpůrné místo k sKartě pro klienta Kontaktní centrum pro dávky Kontaktní centrum pro sKartu Portál www.skontakt.cz Bankomaty ČS
Role kontaktních pracovišť úřadu práce ÚVOD PRODUKTY PROCESY KOMUNIKACE OSTATNÍ Role kontaktních pracovišť úřadu práce Žádá o vydání sKarty Předává kartu a dokumentaci jejímu držiteli Provádí změny ke kartě a k platebnímu účtu Změny osobních údajů (příjmení, korespondenční adresa, číslo dokladu totožnosti…) Zasílání výpisů (nastavení/zrušení), běžný účet pro případ zaslání nevyčerpaného zůstatku na platebním účtu v případě jeho zrušení Přijímá a zpracovává žádost o vydání náhradní karty Přijímá a zpracovává žádost o znovuzaslání PIN a bezpečnostního hesla Přijímá a zpracovává žádost o zneaktivnění stávající sKarty při změně zákonného zástupce v případě jejího nepřevzetí do 6 měsíců po vyrobení v případě úmrtí držitele karty Poskytuje informace o kartě a platebním účtu (použití, zůstatek, transakční historie, poplatky…) Poskytuje informace o dávkách a jejich čerpání prostřednictvím karty Poskytuje informace o nejbližších bankomatech ČS Primární kanál obsluhy 23
Role pobočkové sítě České spořitelny ÚVOD PRODUKTY PROCESY KOMUNIKACE OSTATNÍ Role pobočkové sítě České spořitelny Změny ke kartě ( pouze změna korespondenční adresy pro zaslání PIN) Žádost o znovuzaslání PIN a bezpečnostního hesla Provedení zákazu (blokace)/odblokování karty Vydání zadržených karet v bankomatech ČS Podání reklamace transakcí platební kartou Změny k platebnímu účtu: Zrušení/nastavení výpisů, změna parametrů pro zasílání výpisů Nastavení/změna čísla platebního účtu pro převod zůstatku v případě zrušení platebního účtu Žádost o vydání duplikátu výpisu (za poplatek) V ostatních případech je nezbytné odkázat klienty na KoP ÚP Pobočková síť bude nabízet pouze omezené služby! 24
Bankomaty České spořitelny ÚVOD PRODUKTY PROCESY KOMUNIKACE OSTATNÍ Bankomaty České spořitelny V bankomatu ČS bude možné provádět následující služby: Aktivace karty Výběr hotovosti Minimální výše bankovky 200 Kč Změna PIN Dotaz na zůstatek platebního účtu Zadání/ správa domácí a trvalé platby (jednorázový a trvalý příkaz) Dobití kreditu mobilního telefonu 25
Jak budou karty přibývat OSTATNÍ ÚVOD PRODUKTY KOMUNIKACE PROCESY Jak budou karty přibývat Na konci června Česká spořitelna zaveze na vybrané kontaktní pracoviště úřadu práce první sKarty Karty budou vydávány postupně v průběhu několika měsíců Počty vyrobených karet každý měsíc si bude řídit úřad práce Příjemce dávky bude dopředu písemně informován z příslušného úřadu práce, kdy si kartu může na úřad přijít vyzvednout
Hlavní milníky Spuštění informační části webu www.skontakt.cz OSTATNÍ ÚVOD PRODUKTY KOMUNIKACE PROCESY Hlavní milníky 1.5. Spuštění informační části webu www.skontakt.cz Spuštění kontaktního centra pro sKartu Dodání prvních sKaret na kontaktní pracoviště úřadu práce 25.6. 29.6.
Marketingové materiály OSTATNÍ ÚVOD PRODUKTY KOMUNIKACE PROCESY PRODUKTY Marketingové materiály Pro držitele sKarty Pro pobočky ČS Pro úřady práce Příloha - jak aktivovat kartu v bankomatu Příručka pro držitele sKarty Pouzdro na kartu Leták ve formátu A5 do infostojanů a na infopřepážky Leták Plakáty Pomůcka pro pracovníky Úřadu práce od března
Kódy, hesla.. PIN 4místný kód, který chrání kartu před jejím zneužitím OSTATNÍ ÚVOD PRODUKTY KOMUNIKACE PROCESY Kódy, hesla.. PIN 4místný kód, který chrání kartu před jejím zneužitím Držitel karty obdrží v samostatné zásilce poštou Bezpečnostní heslo 8místné číselné heslo, které slouží pro telefonickou komunikaci s ČS a pro přihlášení do portálu www.skontakt.cz (po prvním přihlášení na www.skontakt.cz je držitel karty vyzván k jeho změně) Heslo je uvedeno ve stejné zásilce jako PIN Identifikační číslo 16místné číslo uvedené na zadní straně karty, identifikace karty v systému ÚP, slouží k přihlášení do portálu www.skontakt.cz Heslo a PUK k autentizační funkci 4místná čísla, držiteli karty umožní v budoucnu realizovat činnosti spojené s veřejnou správou z domova; uvedeno na nosiči karty Pokud klient zapomene PIN – může požádat o jeho znovuzaslání – na KoP ÚP nebo pobočce ČS Pokud klient zapomene bezpečnostní heslo – může požádat o jeho znovuzaslání – na úřadu práce nebo pobočce ČS Pokud si chce klient heslo změnit – učiní tak prostředním www.skontakt.cz – vstup na účet 29
Děkujeme za pozornost!