Dělení zemí světa podle vyspělosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dělení zemí světa podle vyspělosti
Advertisements

Teorie regionálního rozvoje 2: Rozvojové faktory, indikátory a jejich měření Teorie regionálního rozvoje 2: Rozvojové faktory, indikátory a jejich měření.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Mgr. Břetislav Košťál, DiS. ambasador projektu "Na vlastní kůži" Deinstitucionalizace a reforma péče o duševní zdraví v ČR Konference Na vlastní kůži 19.4.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování školství  Školství – důležité odvětví veřejného sektoru  Školství:  Měří, hodnotí a tvoří lidský kapitál.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Průmyslová revoluce Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_dej1_dkc010 Označení materiáludkc 10 _prum_rev_1870_1914.
Regionální management II prof. Ing. Magdalena Hrabánková, CSc., prof. h. c.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Obecné souvislosti v sociálním zabezpečení Mirka Wildmannová.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_26_02_Z9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Dělení zemí podle vyspělosti Základní škola Libina,
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
Síťové operační systémy OB21-OP-EL-KON-DOL-M Orbis pictus 21. století.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB KVALITA VZDĚLÁVACÍCH SLUŽEB JIHLAVA Mgr. Naděžda Vrbatová, PhD.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV.Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Vzdělávací materiál: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních.
MĚŘENÍ VÝKONU EKONOMIKY
Měření výkonu ekonomiky 2. seminář – TNH 2
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
NÁZEV: VY_32_INOVACE_26_03_Z9_Skála
STÁŘÍ A VÝVOJ STÁRNUTÍ POPULACE V ČESKÉ REPUBLICE A JEJÍCH KRAJÍCH
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
MEZINÁRODNÍ VZTAHY V PŘEDVEČER PRVNÍ SVĚTOVÉ VÁLKY
Základní makroekonomické ukazatele
BOHATÉ A CHUDÉ REGIONY SVĚTA
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
PŘÍJMY – NEROVNOST, DISKRIMINACE, CHUDOBA
31 Základní typy zdravotnických systémů
Politické strany a politické směry
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
SLUŽBY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Titul. Jméno Příjmení. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Obecná ekonomie 2 STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady  15
Ekonomika– národní hospodářství
Makroekonomie E 7 - otázky.
INFLACE.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Název školy: Základní škola T. G
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
Základní pojmy Absolutní a komparativní výhoda
Hrubá a čistá mzda, pojištění, daně 1 – Hrubá a čistá mzda
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Workshop 2, Možnosti spolupráce škol a firem 2018 – 2019,
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Měření makroekonomických agregátů
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Rozdělení zemí podle vyspělosti
Hospodářská politika - cíle, nástroje a nositelé TNH 2 (S-4)
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Hospodářská a sociální soudržnost EU
RISKUJ 2 EKONOMIKA. RISKUJ 2 EKONOMIKA INFLACE NEZAMĚSTNANOST HDP
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
Hospodářství Proměna světového hospodářství
MĚŘENÍ VÝKONU EKONOMIKY
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
Téma 11 Odstraňování chudoby (Poverty Relief).
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, dělba práce Autor: Pavla Lukešová.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Úvod do makroekonomie.
Jaké jsou obzory digitální Evropy?
Transkript prezentace:

Dělení zemí světa podle vyspělosti

Dělení dle různých hledisek: HDP, HDP podle parity kupní síly, HNP,ILR Podíl zaměstnanosti v jednotlivých sektorech průmyslu, zemědělství a službách Očekávaná délka života Přístup ke vzdělání Rovné příležitosti mužů a žen Porodní úmrtnost Přístup k nezávadné pitné vodě Zdravotní péče ……..

HDP = hrubý domácí produkt = celková peněžní hodnota zboží a služeb za 1 rok nevýhody: ilegální pracovníci, domácí práce, protislužba se nezahrnou aby se státy daly mezi sebou porovnat HDP je přepočítáno podle směnného kursu nezohledňuje kupní sílu v dané zemi

HDP podle parity kupní síly přepočtené HDP podle rovnosti (= parity) kupní síly Př. kolik si toho koupí lékař za svůj plat v Keni a kolik v Německu?

HNP = hrubý národní produkt produkt vytvořený příslušníky určitého národa doma i zahraničí důležitý pro nejrozvinutější země, protože jejich nadnárodní firmy mají většinu aktivit v zahraničí

IDR = index lidského rozvoje = HDI – Human Development Index zahrnuje i neekonomické ukazatele – vzdělanost a úroveň zdravotní péče i HDP v paritě kupní síly

Dělení světa na: Bohatý Sever (i Austrálie a NZ) Chudý Jih nejméně rozvinuté země světa (50 zemí zejména afrických)

Řešení: