Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Advertisements

AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Produkt.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
MARKETINGOVÝ MIX.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
8. Marketing.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Struktura podnikatelského plánu
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Téma 13: Finanční plánování
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Management řízení organizací. složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání.
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Marketingový plán podniku
MARKETING Přednáška P
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Ekonomika malých a středních podniků
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Ing. Veronika Dostálková MBA
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Ekonomika malých a středních podniků
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
MARKETING Přednáška P
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání

Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0608 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu: 04_02_32_INOVACE_17

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Marketingové činnosti Předmět: Ekonomika provozu a podnikání Ročník: 4. Jméno autora: Ing. Lenka Kandlerová Škola: SPŠ Hranice Anotace : Prezentace seznamuje studenty s pojmem marketingové činnosti a stručně také s marketingovou politikou, výzkumem, mixem, plánem a inovačními aktivitami, které jsou nutnou součástí marketingových činností, chce-li firma uspět. Klíčová slova: Marketing, marketingová politika, marketingový výzkum, marketingový mix, marketingový plán, obchodní plán, inovační aktivity, inovace výrobků, technologií a řízení, produktový management. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Kandlerová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Význam marketingu V době, kdy existuje na trhu výrazný převis nabídky nad poptávkou, jsou marketingové činnosti pro podnik stále důležitější. Marketing = práce s trhem. Protože každý zákazník je jiný a jiné jsou i požadavky a zvyklosti na různých teritoriích, je vhodné provádět v podniku tzv. rozvrstvení = segmentaci trhu. Jde o rozdělení veškeré produkce do produktových, teritoriálních či zákaznických skupin, se kterými pak podnik pracuje určitým způsobem.

Marketingová politika Jde o základní představy podniku o zákaznickém, teritoriálním, produktovém, distribučním či komunikačním zaměření s cílem získat určitou pozici na trhu, která mu zajistí dosahování zisku. Základním prvkem marketingové politiky je tzv. výzkum trhu, který mapuje aktuální situaci na trhu. Cílem výzkumu je sběr informací, které jsou pro podnik důležité a můžeme je rozdělit na: a) prvotní – získané přímo z trhu, b) sekundární – získané z výkazů, uzávěrek, přehledů.

Marketingový výzkum Marketingový výzkum poskytuje odpovědi na otázky, týkající se: velikosti trhu, stavu trhu, samotné firmy, stávajících zákazníků, potenciálních zákazníků, konkurence, distribučních cest, metod komunikace, vývoje trhu.

Marketingový mix Základním nástrojem, který je uplatňován v rámci marketingových činností je tzv. marketingový mix, který zahrnuje: 1. výrobkovou politiku, 2. cenovou politiku, 3. distribuční politiku, 4. propagační politiku neboli komunikační mix, který zahrnuje: reklamu, osobní prodej, podporu prodeje, publicitu.

Marketingový plán Marketingový plán můžeme z časového hlediska rozdělit na: a) strategický – období tří až pěti let, kdy vytýčíme hrubou představu o teritoriu, zákaznících, produkci, konkurenčních výhodách a vztazích se zákazníky. b) roční – který konkretizuje záměry uvedené ve strategickém plánu. Aby byl plán účinný, musí podnik kromě úkolů stanovit také ukazatele jejich hodnocení, aby byla možné provádět kontrolu jeho realizace.

Kontrolní mechanismy Součástí kontrolních mechanismů mohou být: Hlášení, reporty – musí být určen obsah, periodicita, odpovědný pracovník a komu je předkládán, Porady – součástí by měl být zápis s přehledem projednávaných bodu a k jakým závěrům vedení došlo, Systémy hodnocení plánovaných identifikátorů (ukazatelů), hodnocení zaměstnanců, osobní pohovory apod.

Obchodní plán Ve firmách je označován jako plán odbytu – stanovuje předpokládané roční objemy prodeje, zpravidla podle: produktových skupin, teritorií, zákaznických segmentů. Na roční plán navazují operativní plány odbytu, které vycházejí z: konkrétních potřeb zákazníků pro dané období, výrobních možností firmy, aktuální situace na trhu.

Inovační aktivity Součástí marketingové politiky je také inovace = jakákoliv (pozitivní i negativní) změna, která se týká různých skutečností uvnitř firmy. Rozlišujeme inovace: a) věcné, které se orientují buď na výrobky (služby) nebo technologie. b) v oblasti řízení, které se týkají přístupů managementu (organizace, motivace, komunikace, kontroly apod.)

Inovace výrobků Může být důsledkem: a) reaktivní strategie – snaha přizpůsobit se požadavkům zákazníků či podobným konkurenčním výrobkům. b) proaktivní strategie – snaha přijít s něčím novým, co by zaujalo zákazníky a firmě by přineslo tzv. konkurenční výhodu.

Inovace technologií K této inovaci firma přistupuje: a) když je nucena zabezpečit obnovu stávajícího výrobního zařízení novou, výkonnější technologií, b) když se na trhu objeví nabídka zařízení, která výrazně zvýší výrobní produktivitu, zkvalitní výrobu, zlevní ji či zkrátí průběžnou výrobní dobu.

Inovace v řízení Tady je řada důvodů, např.: a) nárůst firmy nelze s dosavadní organizací a způsobem řízení dále efektivně zvládnout, b) řídící metody nejsou účinné, objevují se problémy, firma je málo výkonná apod., c) nové přístupy přinesly viditelné zlepšení u konkurence.

Produktový management Jedná se o přístup k zabezpečení nového produktu, který v sobě zahrnuje: mapování situace na trhu, samotný vývoj výrobku, zavedení nových či inovovaných výrobků do výroby, přípravu nových obalů, zabezpečení reklamní kampaně, určení vhodných distribučních kanálů, naplánování doprovodných služeb apod.

Použitá literatura Veber, J. – Srpová, J. a kolektiv: Podnikání malé a střední firmy. Praha: Grada Publishing, a.s. 2005. Synek, M. a kol.: Podniková ekonomika. Praha: C. H. Beck, 1999.