Liberalizace osobní železniční dopravy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

ZDROJE FINANCOVÁNÍ MAJETKU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Hovorková. Dostupné z Metodického portálu
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
24/09/2016 REFORMA ZEMĚDĚLSKÉ POLITIKY „ Vláda bude usilovat o vyvážený rozvoj venkova s cílem podpory zaměstnanosti a podnikání, zejména s využitím evropských.
Přístupy k péči o staré občany v zahraničí a u nás.
Rozpočtové právo Základy finančního práva Olga Sovová.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
CP kapitálového trhu - na dobu delší než 1 rok Podoba CP - listinný CP - zaknihovaný CP Nominální hodnota = hodnota vytištěná na CP Tržní hodnota =
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada42 Anotace.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_05 Název materiáluAkcie AutorMgr.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Anotace: Prezentace je určena pro žáky 9. ročníku, slouží k výkladu učiva Který druh bydlení je nejlepší a jeho výhody a nevýhody Období: září – prosinec.
Ekonomika Operativní a zpětný leasing 3. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.3_1_02.
Ing. Petr Bačík, Ph.D..  Pohledávky za upsaný vlastní kapitál  Stálá aktiva  dlouhodobý nehmotný majetek  dlouhodobý hmotný majetek  dlouhodobý.
Podpora napojení logistických center na železniční dopravu Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Autor.
Členské fórum A.T.I.C. Mariánské Lázně
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_255_TÉMA_ Rezervy a fondy Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Služby I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Worklife Balance ve společnosti HEINEKEN Česká republika
nevýdělečné organizace (ČÚS a vyhláška 504/2002 Sb.)
Místní rozpočtové jednotky
Malé a střední podnikání
TEST 7. POLITOLOGIE
Úvod do tržní hodnoty a hromadného oceňování
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Příjmy z kapitálového majetku
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Posouzení nákladů na pojištění společnosti AUTODOPRAVA GAIER s.r.o.
Jednotný evropský železniční prostor
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti.
Tržní rovnováha a efektivnost
Cena (druhy, změny) Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu.
Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady  15
Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
FEBA-European Federation of Food Banks
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Možnosti přepravy turistů a cykloturistů vlaky
Zdroje financování majetku - PASIVA
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
RISKUJ 2 EKONOMIKA. RISKUJ 2 EKONOMIKA INFLACE NEZAMĚSTNANOST HDP
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola, Teplice
Název projektu: Moderní škola
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
zpracovaný v rámci projektu
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
OBCHODNÍ PRÁVO Občanská nauka 1. M
Základy Ekonomie pro adiktology část Prof. Martin Dlouhý
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Vítáme Vás v Luhačovicích
Financování železniční infrastruktury
Zákony trhu. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Transkript prezentace:

Liberalizace osobní železniční dopravy RegioJet a.s. Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky 11. prosince 2018 1

První kolo „rozstřelu“ přineslo celkovou úsporu pro stát a daňové poplatníky ve výši téměř 2,5 mld. Kč Nový Bor Tanvald R21, R22, R24 a R26 Celková úspora 176 mil. Kč R8 Celková úspora 219 mil. Kč Při započtení nárůstu výkonů Bohumín PRAHA Kolín Olomouc Rakovník Brno Luhačovice Žilina SK Č. Budějovice Ex2, R18 Celková úspora 2,017 mld. Kč

Další úspory jsou z tržních konzultací na úrovni krajů. Konkurenční tlak výběru z více dopravců znamenal v prvním kole „rozstřelu“ úsporu dotací více než 25%   Úhrada 2017 Cena z "rozstřelu" Objem dopravy Délka kontraktu Úspora Kč/km mil. km ročně roky mil. Kč Ex2+R18 147,4 96,74 4,4 9 2 017 R8 132,9 119,88 2,1 8 219 R21+R22+R24+R26 147,7 119 2,0 3 176 CELKEM 2 412 Další úspory jsou z tržních konzultací na úrovni krajů.

Mýty a předsudky v osobní železniční dopravě 1) Soukromníci chtějí sbírat jen rozinky na lukrativních hlavních tratích Naopak, dotovaná regionální doprava je pro dopravce nejlepší business, obvykle bez rizika tržeb Naopak jezdit bez dotací je velmi těžké 2) Soukromník je dražší, neboť chce generovat zisk Chiméra některých politiků, která je v rozporu s výsledky poptávkových řízení 3) Ohrožení zaměstnanosti  Noví dopravci naopak znamenají růst mezd na železnici Noví dopravci přinášejí růst výkonů na železnici – až o 35 % za posledních 7 let ČD nemá přebytek lidí, právě naopak 4) Mýtus o neúplných kalkulacích a nabídkách (opakovaně citovaný GŘ ČD Kupcem) Soukromí dopravci nedávají do nákladů náklady na údržbu. Tu pak budou chtít od kraje / MD uhradit samostatně. Naopak – nabídky jsou úplné a noví dopravci dokáží fungovat efektivněji 5) Liberalizací se rozbije síťovost železniční dopravy Vše vyřeší jednotné jízdné Do té doby mohou dopravci podepsat smlouvu o vzájemném prodeji jízdenek

Mýty a předsudky v osobní železniční dopravě 6) ČD má nevýhody, které soukromníci nemusí řešit ČD má ekonomickou výhodu odepsaného vozového parku ČD prodaly zpět státu i trhu majetek za 20 mld. Kč Neboť jsou ČD ve vlastnictví státu, banky a finanční trh je z hlediska rizik posuzují jako stát 7) ČD musí poskytovat zaměstnanecké (tzv. režijní) jízdné Obrovská konkurenční výhoda, že mohou svým zaměstnancům a rodinám dát tuto výhodu Musí ji ale poskytnout zaměstnancům také SŽDC, DÚ a MD, ale mají ji v úhradě závazku Zaměstnanecké jízdné je třeba buď zrušit nebo dát možnost jej poskytovat všem dopravcům 8) ČD je potřeba podporovat a chránit K čemu je firma, která v osobní dopravě generuje neustálou ztrátu a rozprodává národní majetek? Pro stát je podstatné, aby zajistil co nejkvalitnější a nejlevnější dopravu pro občany 9) ČD Cargo není hlavní obor podnikání ČD - prodat! Nákladní doprava nemá s osobní nic společného? Co má společného VUŽ (okruh), který certifikuje i vlaky konkurence?

Liberalizace osobní železniční dopravy RegioJet a.s. Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky 11. prosince 2018 6