Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Implementace v projektu KIPR- vznik sítě krajských metodiků Standard ŠPZ Personální Diagnostický Intervenční Procedurální
KIPR-podpora ŠPZ Implementace jednotných pravidel poskytovaných poradenských služeb Ověřování poskytovaných PO Podpora vybraným školám, kde se dlouhodobě nedaří podpora žáků se spec. potřebami a jsou současně problémy vyplývající z odlišných životních podmínek Programy DVPP- podpora změn vyplývajících z §16 Nominace škol
Metodická podpora pro školy DVPP Finanční podpora pracovníků Metodická podpora PPP, SPC SPC Projekt KIPR Řídící tým PPP škola ŠPP VP ŠMP KOI ŠPS, ŠSP Metodická podpora pro školy
Podpora škol při zavádění společného vzdělávání Orientace v úpravách vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Orientace v Doporučení Orientace v PO – stupně a druhy podpory Orientace v práci s NFN a s výkazy R-44 Metodická podpora pro práci se žáky s různými druhy znevýhodnění Možnosti organizačních změn ve vzdělávání Úprava obsahu a výstupů ze vzdělávání Intervence Předměty speciálně pedagogické péče
PLPP 1. stupně podpůrných opatření, pak může škole doporučit zpracování Plánu pedagogické podpory. Tento postup je možný pouze tehdy, pokud je žák skutečně zařazen do 1. stupně podpory a nevyžaduje opatření z vyšších stupňů podpory. Pokud by žák byl zařazen u různých opatření do různých stupňů podpůrných opatření, a bylo by nezbytné navrhnout úpravy obsahu vzdělávání žáka, úpravy metod práce s žákem atd., doporučuje ŠPZ namísto PLPP rozhodně IVP. Pokud školské poradenské zařízení vyhodnotí na základě posouzení žáka ve školském poradenském zařízení, že jeho speciální vzdělávací potřeby jsou na úrovni
PSPP Předmět- disponibilní hodiny a započítává se do maximálního počtu povinných vyučovacích hodin stanovených v souladu s § 26 odst. 2 školského zákona příslušným rámcovým vzdělávacím programem. , slovní hodnocení Na 1. st. ZŠ – učitel, který získal kvalifikaci podle § 7 odst. 2 zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů Na 2. st. ZŠ – učitel, který získal kvalifikaci podle § 8 odst. 2 zákona č. 563/2004 Sb. Na SŠ – učitel, který získal kvalifikaci podle § 9 odst. 7 zákona č. 563/2004 Sb.
Finance Pokud škola může využít své stávající personální kapacity (již zaměstnává pedagogického pracovníka s požadovanou kvalifikací), může pedagogickému pracovníkovi v potřebném rozsahu tzv. zvýšit úvazek a míru přímé pedagogické činnosti (až do plného úvazku a do „plné“ míry přímé pedagogické činnosti stanovené pro školy zřizované státem, krajem, obcí nebo svazkem obcí nařízením vlády č. 75/2005 Sb.), může nařídit nebo sjednat konání přímé pedagogické činnosti nad stanovený rozsah s příplatkem podle § 132 zákoníku práce, nebo může sjednat další základní pracovněprávní vztah se stávajícím zaměstnancem (pracovní poměr, dohodu o pracích konaných mimo pracovní poměr), pokud tento další pracovněprávní vztah bude uzavřen na jiný druh práce.
Speciálně pedagogická péče speciálního pedagoga, který získal kvalifikaci podle § 18 zákona č. 563/2004 Sb. psychologa, který získal kvalifikaci podle § 19 zákona č. 563/2004 Sb. Z pracovněprávního hlediska jde o přímou pedagogickou činnost.
Finance Pokud škola může využít své stávající personální kapacity (již zaměstnává pedagogického pracovníka s požadovanou kvalifikací), může pedagogickému pracovníkovi v potřebném rozsahu tzv. zvýšit úvazek a míru přímé pedagogické činnosti (až do plného úvazku a do „plné“ míry přímé pedagogické činnosti stanovené pro školy zřizované státem, krajem, obcí nebo svazkem obcí nařízením vlády č. 75/2005 Sb.), může nařídit nebo sjednat konání přímé pedagogické činnosti nad stanovený rozsah s příplatkem podle § 132 zákoníku práce, nebo může sjednat další základní pracovněprávní vztah se stávajícím zaměstnancem (pracovní poměr, dohodu o pracích konaných mimo pracovní poměr), pokud tento další pracovněprávní vztah bude uzavřen na jiný druh práce.
Pedagogická intervence Výuku zajišťuje pedagogický pracovník (družina- domácí příprava, posilování kompetencí žáka v různých předmětech, příprava na výuku, řešení vztahových a jiných problémů třídy) 1 žák - VÝJIMEČNĚ 4 žáci 1+1+1+1 TŘÍDA Přímá pedagogická činnost
Pomůcky Četnost pomůcek je uvedena v elektronickém doporučení výjimečně vícekrát Pomůcka se doporučuje podle účelu a druhu speciálních vzdělávacích potřeb: A) dlouhodobé užívání (celá docházka) – např. lupa, dalekohled, paravan B) střednědobé užívání- vybavení pracovního místa (2x za vzdělávání), počítač, tablet (2x max), software, soubory pomůcek C) krátkodobé užívání – učebnice, doplňkové pomůcky- čtecí okénko, kelímky …. Pomůcky k vybavení prostředí- vždy v závislosti na dg Využívat i stávající pomůcky !!!!
Revizní pracoviště Revizní tým Odborný panel Revizoři NÚV Revizoři kraje Revizoři NÚV
Děkuji za pozornost
Projekt KIPR vychází ze strategických záměrů ČR v rozvoji vzdělávání a řeší otázky související se zajištěním kvality, provázanosti, srovnatelnosti a efektivity poradenských služeb a vytvořením podmínek pro poskytování vhodných podpůrných opatření pro žáky, u kterých je třeba vyrovnat podmínky pro jejich vzdělávání.