Jazyk a jazyková komunikace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VYJMENOVANÁ SLOVA PO S a slova příbuzná.
Advertisements

Předmět: Český jazyk - mluvnice Cílová skupina: 6. ročník ZŠ
Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT 32/Čj08/ , K. Týleová Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Název výukového.
Souvětí souřadné, souvětí podřadné
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace
Digitální učební materiál
Rozbor souvětí.
Věta jednoduchá a souvětí
Poměry mezi větami hlavními v souvětí souřadném Mgr.Renata Telingerová
Základní škola Soběslav, tř. Dr. Edvarda Beneše 50 Tř. Dr. E. Beneše 50/II, Soběslav, IČO: tel: Vzdělávací.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2012/2013 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Základní škola Soběslav, tř. Dr. Edvarda Beneše 50 Tř. Dr. E. Beneše 50/II, Soběslav, IČO: tel: Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_03-37 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Skladba Téma:
MĚSTO , MOŘE , KUŘE, STAVENÍ
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
rozbor věty rozbor souvětí spojovací výrazy
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Skladba souvětí.
Křížovky s VS po L III. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
CIZÍ SLOVA.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Projekt Smart logistik - moderní výuka logistiky, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Příjemce: Střední odborná škola logistická a střední.
Souvětí Celek složený ze dvou a více vět. Věta hlavní (VH) – mluvnicky nezávisí na jiné větě Věta vedlejší (VV) – závisí na větě řídící, doplňuje její.
Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, Křižany Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Autor.
Základní škola Jablonec nad Nisou – Mšeno, Mozartova 24, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_CJIIb-03 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
VY_32_INOVACE_ZE7-20 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Souvětí souřadné VY_32_INOVACE_03-38 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
NOTA PŮLOVÁ.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_ZE6-01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_ZE7-01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Čárka v souvětí VY_32_INOVACE_03-40 Ročník: 8. Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_ZE6-14 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VY_32_INOVACE_ČJ.7.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.7.B.09_URČOVÁNÍ DRUHŮ VĚT.
Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk Ročník: 8.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
VY_32_INOVACE_ZE6-05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Slovní úlohy polovina, čtvrtina
VY_32_INOVACE_ZE6-19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
CVIČÍME PAMĚŤ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření. Všechny objekty použité k vytvoření tohoto materiálu.
VY_32_INOVACE_ZE7-07 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VY_32_INOVACE_ZE6-11 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Jazyk a jazyková komunikace
VY_32_INOVACE_ZE7-06 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VY_32_INOVACE_ZE7-02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VY_32_INOVACE_ZE6-08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VY_32_INOVACE_ZE7-04 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
VY_32_INOVACE_ZE6-17 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Významový poměr může vzniknout: mezi větami hlavními mezi větami vedlejšími stejného druhu závislými na společné větě řídící mezi jednotlivými částmi.
Vyjmenovaná slova po S,V,Z
NOTA OSMINOVÁ.
Jazyk a jazyková komunikace
VEDLEJŠÍ VĚTA PODMĚTNÁ
AUTOR: Mgr. Marta Severová
Jazyk a jazyková komunikace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Jazyk a jazyková komunikace  Základní škola Jablonec nad Nisou – Mšeno, Mozartova 24, příspěvková organizace  VY_32_INOVACE_CJIIb-10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3603 Autor: Mgr. Blanka Halíková Vytvořeno dne: 15. 15. 2014 Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk Ročník: 8. Tematický okruh: Skladba Téma: Věta hlavní, vedlejší, psaní čárek Anotace: Materiál slouží k procvičení VH, VV a psaní čárek mezi větami. Je určen pro použití na interaktivní tabuli.   Materiály jsou určeny pro bezplatné použití pro potřeby výuky a vzdělání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorským zákonům. Není-li uvedeno jinak, je zdrojem tohoto materiálu autor.

Procvičování VH, VV, psaní čárek VH – VŽDY VĚTA ŘÍDÍCÍ VV – VĚTA ZÁVISLÁ I ŘÍDÍCÍ

Urči VH, VV, druh VV významový poměr: Šel tam, kde je dobrá nálada. Šel tam, protože tam je dobrá nálada. Šel tam, neboť tam je dobrá nálada. Šel tam, aby přispěl k dobré náladě.

Urči VH, VV, druh VV významový poměr: Šel tam VH, kde je dobrá nálada VV místní. Šel tam VH, protože tam je dobrá nálada VV PŘÍČINNÁ. Šel tam VH, neboť tam je dobrá nálada VH-POMĚR PŘÍČINNÝ. Šel tam VH, aby přispěl k dobré náladě VV ÚČELOVÁ.

Doplň různé spojovací výrazy tak, aby každá věta byla jiná: Neslyšel mě, ……………. byl zabrán do čtení.

Doplň různé spojovací výrazy tak, aby každá věta byla jiná: Neslyšel mě, neboť byl zabrán do čtení. Neslyšel mě, protože byl zabrán do čtení. Neslyšel mě, jakmile byl zabrán do čtení.

Doplň správně čárky: Auto na němž vezli nábytek se převrátilo. Otočil se a když jsem ho pozdravil šel dál. Řekl co nikdy říci nechtěl. Pozoroval veverku jak šplhá po stromě a skáče na zídku. Bylo už poledne a přece všichni ještě spali.

Doplň správně čárky: Auto, na němž vezli nábytek, se převrátilo. Otočil se, a když jsem ho pozdravil, šel dál. Řekl, co nikdy říci nechtěl. Pozoroval veverku, jak šplhá po stromě a skáče na zídku. Bylo už poledne, a přece všichni ještě spali.