Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítač, základní pojmy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Miroslav Kaňok, DiS. Dostupné z Metodického portálu
Advertisements

Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zdeňka Soprová, Bc. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
MĚŘENÍ DÉLKY /praktické činnosti/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Datum:
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
2 Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuPro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ28 Excel – funkce Fotoaparát Předmět.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Informatika – Úvod do MS Excel Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Technické vybavení počítače - Počítač PC
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
EU_32_sada 2_14_PV_Druhy map a jejich využití_Duch
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslicová technika.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Ocelové lešení CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_OK_TP_08
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Dělení mnohočlenů mnohočlenem
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základní logické funkce
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
VY_32_INOVACE_CIT_13 Sčítačky.
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslicová technika.
Kritéria dělitelnosti
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
VY_32_INOVACE_ Regulace
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Inf Vývojový diagram.
Název prezentace (DUMu): Mocninná funkce – řešené příklady
Logické funkce a obvody
Parametrická rovnice přímky
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Dalekohled
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ29 Excel – funkce Počet období.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ26 Excel – funkce Současná hodnota.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Pythagorova věta – příklady
Téma: Slepá mapa – státy Evropy Číslo projektu: 02
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Logické funkce a obvody
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Základní logické funkce
Informatika – Základní operace s buňkami
K-mapa: úvod a sestavení
Podobnost trojúhelníků
Transkript prezentace:

Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0734 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_CT-2-19-Bc2 Předmět: Číslicová technika Ročník: 2. Tematický celek: Kombinační obvody Sčítačky Autor: Ing. Pavel Bachura Datum tvorby: 17.09.2013

Obsah tematického celku Analýza logických obvodů Poloviční sčítačka Úplná sčítačka – funkce přenosu Úplná sčítačka – funkce součtu Úplná sčítačka s hradly XOR Použitá literatura

Klíčová slova Poloviční sčítačka Úplná sčítačka Analýza logických obvodů

Analýza logických obvodů V následující prezentaci se budeme zabývat vyvozováním pravdivostních tabulek logických funkcí z hotových kombinačních logických obvodů, tedy analýzou jejich chování. Pro příklady jsem vybral poloviční a úplnou sčítačku, které jsou srdcem aritmeticko logických jednotek procesorů. Jsou to tedy obvody velmi důležité a zasluhují si zvláštní pozornost.

Poloviční sčítačka Na obrázku je schéma poloviční sčítačky. Realizuje dvě logické funkce dvou vstupních proměnných. Pro obě logické funkce S0 a C1 odvoďte: pravdivostní tabulky ÚDNF ÚKNF Karnaughovy mapy

Úplná sčítačka – funkce přenosu Na obrázku je schéma části úplné sčítačky. Realizuje logickou funkci Cn+1 tří vstupních proměnných. Odvoďte pravdivostní tabulku.

Úplná sčítačka – funkce součtu Na obrázku je schéma části úplné sčítačky. Realizuje logickou funkci Sn tří vstupních proměnných. Odvoďte pravdivostní tabulku.

Úplná sčítačka s hradly XOR Na obrázku je schéma úplné sčítačky z části vytvořené pomocí hradel XOR. Realizuje logické funkce Sn a Cn+1 tří vstupních proměnných. Pro obě funkce odvoďte: pravdivostní tabulku ÚDNF ÚKNF Karnaughovu mapu Získané výsledky porovnejte s výsledky dvou předcházejících příkladů.

Použitá literatura Antošová, M., Davídek V.: Číslicová technika. Nakl. KOPP, 2009. Bernard, J.-M., Hugon, J.: Od logických obvodů k mikroprocesorům. SNTL, 1984