Smart Administration Strategie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní registry (kde jsme, kam směřujeme a jak to na sebe navazuje)
Advertisements

Smart Administration Strategie
Koncepce organizace posudkové služby JUDr. Jiří Veselý, Ph.D. ředitel odboru výkonu posudkové služby MPSV.
Cloud review Praha 17. května naplňovat práva a povinnosti občanů, institucí i sama sebe, při respektování platné právní úpravy být efektivní být.
PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
Základní registry v architektuře eGovernmentu ČR Útvar hlavního architekta eGovernment Ministerstvo vnitra ČR Ondřej Hůrka.
KONFERENCE K IMPLEMENTACI STRATEGIE SMART ADMINISTRATION A ZÁKLADNÍCH REGISTRŮ DO VEŘEJNÉ SPRÁVY podklady pro účastníky.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | czso.cz1/11 Konference k základním registrům, Ostrava, Ing. Stanislav Palas, Český.
PREZENTUJÍCÍ eIDAS autentizace (eOP-eMedocs ukázka využití) Petr Pavlinec Odbor informatiky Kraj Vysočina.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
BEZPEČNOSTNÍ TECHNOLOGIE I Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro bezpečnostní systém státu (reg. č.: CZ.1.01/2.2.00/ )
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Veřejné rejstříky - Obchodní rejstřík.
Pilotní projekt základního registru územní identifikace a nemovitostí („PP ZRÚIN“) Vít Suchánek, ČÚZK.
Jak to celé bude fungovat dohromady RNDr. Petr Tiller Odbor hlavního architekta eGovernmentu MV ČR Reg.č. projektu: CZ 1.04/4.1.00/
EGovernment v České republice Současnost a priority do roku 2020 Ministerstvo vnitra odbor eGovernmentu.
Ověřené výstupy z ISKN elektronická značka Jiří Formánek
Podnikání Jak se pustit do podnikání…. podnikatelský záměr volba, v čem bude podnikat volba, v čem bude podnikat průzkum průzkum plán realizace plán realizace.
Informace fyzických a právnických osob na Portálu veřejné správy Ing. Pavel Tesař, projektový manažer odbor eGovernmentu
Radnice VERA® vždy aktuálně Ing. Aneta Volfová Obchodní manažer Petr Gebrian Obchodní manažer.
PŘEHLED ZAJÍMAVOSTÍ Z KONFERENCE INTERNET VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ 2013 Mgr. Tomáš Lechner, VŠE v Praze.
Jak lze využít infrastrukturu CzechPOINT v rámci úřadu Mgr. Jarmila Šmardová
Vypracování národních norem kódování pro český systém DRG číslo projektu CZ2005/017/ Program Evropské Unie Transition Facility pro Českou.
ŽIVNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Systém základních registrů. Zákony a nařízení vztahující se k problematice základních registrů Zákon č.111/2009 Sb. o základních registrech v aktuálním.
Inf Význam IT pro veřejnou sféru. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EGonovi tluče srdce!!!. Revoluce ve veřejné správě! Zákon o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Tvorba Národní strategie elektronického zdravotnictví České Republiky 2015 – 2020 Prezentace pro Zdravotní výbor PSP ČR 27. ledna
Jihlava 29. února Chci-li rozhodnout o tom jak a co mám měnit, zlepšovat, modernizovat, musím vědět PROČ TO DĚLÁM a PRO KOHO. Tedy znát ÚČEL……
ÚČAST ACE NA PROJEKTU SZR Petr Čermák 11/2011 Systém Základních Registrů.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, a datové schránky Brno KrÚ JMK.
Principy Základních registrů Ing. Ondřej Felix, CSc.
BEZPEČNOST NA KONTAKTNÍCH MÍSTECH Czech POINT. 2 Administrativní bezpečnost Režimová bezpečnost Ochrana spisové agendy Automatizované prostředky spisové.
PROJEKT ISTI INFORMAČNÍ SYSTÉM TECHNICKÉ INFRASTRUKTURY VEŘEJNÉ SPRÁVY
Krajský úřad Zlínského kraje
PŘIHLÁŠENÍ K ELEKTRONICKÉ EVIDENCI TRŽEB
Základní registry- základní informace
model fungování a praxe
Stávající informační systém
Základní registry (kde jsme, kam směřujeme a jak to na sebe navazuje)
Název opory – Právní předpisy – požární ochrana
Aplikace Monitorovací systém
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Název materiálu
eRecept – komunikace se základními registry
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
eSvět – Quo vadis elektronizace VS IMS Benešov 15. října 2009
Porada vedoucích Úřadů územního plánovaní
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Aplikace Monitorovací systém
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
2. ČNB a její role v platebním styku.
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD (k datu )
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Centralizované rozvojové projekty 2017
Výkon přenesené působnosti úředníky územních samosprávných celků v kontextu jejich financování Mgr. Martin Stark tajemník městského úřadu v Horním Slavkově.
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
Zapisovatelé : Informace o způsobu zápisu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Zapisovatelé do informačního systému evidence obyvatel
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
REGISTR OBYVATEL (ROB)
Služby CMS pro OVM /33 Rudolf Hujer.
Informační systém základních registrů
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Transkript prezentace:

Smart Administration Strategie Efektivní veřejná správa a přátelské veřejné služby Strategie Jejím cílem je zajistit koordinovaný a efektivní způsob zlepšování veřejné správy a veřejných služeb s využitím prostředků ze strukturálních fondů v programovém období 2007 -2013. Klíčové prvky VS dle hexagonu VS Legislativa – Organizace VS – ICT – Občan – Úředník - Financování

Smart Administration Projekty Efektivní veřejná správa a přátelské veřejné služby Projekty Strategie SA je implementována prostřednictvím řady vzájemně provázaných projektů. Jsou financovány ze státního rozpočtu a ze Strukturálních fondů EU: IOP a OPLZZ. Realizují je organizace ústřední státní správy i samosprávy.

Smart Administration Příklady úspěšných projektů Efektivní veřejná správa a přátelské veřejné služby Příklady úspěšných projektů Czech Point - Vzdělávání v eGON centrech - Datové schránky Digitalizace soudů - Mobilní kontaktní a koordinační centra Národní digitální archiv - Informační systém integrovaného záchranného systému - Národní infrastruktura pro zadávání veřejných zakázek - Národní digitální knihovna - Procesní modelování agend veřejné správy - Technologická centra obcí s rozšířenou působností - Technologická centra krajů - Základní registry - Základna humanitární pomoci Zbiroh - eObčanka www.smartadministration.cz

Základní registry veřejné správy Základní registry jsou bezpečnou databází, která sjednocuje dosud roztříštěná data vedená úřady o občanech a státních i nestátních subjektech Jsou zásadním nástrojem k reformě veřejné správy Jde o projekt, který pomůže občanům, podnikatelům, úředníkům i úřadům Ostrý start je daný zákonem na 1. červenec 2012

Veřejná správa v České republice Nezná své vlastní potřeby Nezná potřeby svých občanů Nezná potřeby svých podnikatelů Nefunguje smysluplně ani efektivně Pokud by nedošlo k reformě veřejné správy, nebyly by finance na její provoz

Jak z toho ven? Dokončit a spustit základní registry Vytvořit mapu veřejné správy Vytvořit standardy agend veřejné správy Zvýšením transparentnosti procesů bojovat proti korupci Dokončit reformu celé veřejné správy Naplňovat strategii Smart Administration

Smysl a účel základních registrů Poskytovat bezpečně vybrané právě závazné referenční údaje o definovaných subjektech Umožnit bezpečné a transparentní poskytování údajů i z dalších IS ve veřejné správě Zásadně zjednodušit ohlašovací povinnost Vytvořit předpoklady pro optimalizaci a sjednocení procesů ve veřejné správě

Šest projektů základních registrů Registr obyvatel – aktuální referenční údaje o občanech Česka, cizincích s povolením k pobytu nebo cizincích, kterým byl udělen azyl Registr práv a povinností – údaje o působnosti orgánů státní moci, právech a povinnostech osob Registr osob – údaje o právnických osobách, podnikajících fyzických osobách nebo orgánech veřejné moci Registr územní identifikace, adres a nemovitostí – údaje o základních územních prvcích, např. území států, krajů, obcí nebo částí obcí, parcel a ulic www.smartadministration.cz

Šest projektů základních registrů Informační systém základních registrů – v jeho rámci budou čtyři základní registry fungovat Převodník identifikátorů fyzických osob – klíčový projekt pro ochranu osobních údajů. Díky němu už nebude možné získat informace o občanech pouze se znalostí rodného čísla

Co jsou referenční údaje? Právně závazné a aktuální údaje Záznamy o fyzických i právnických osobách, územních prvcích i orgánech veřejné moci a jejich rozhodnutích Udržuje je aktuální celá veřejná správa prostřednictvím přesně určených editorů a podle pravidel daných zákony

Propagace změn v referenčních údajích Editoři prostřednictvím základních registrů informucí celou veřejnou správu o rozhodnutích, která učinili Podle zmocnění subjektem údajů prostřednictvím základních registrů informují také vybrané soukromoprávní subjekty

Přístup k referenčním údajům Prostřednictvím Czech POINTů odesíláním formuláře žádosti Prostřednictvím datových schránek odesíláním formuláře žádosti Prostřednictvím registrovaných Agendových informačních systémů (AIS) voláním služeb vnějšího rozhraní

Přístup k referenčním údajům Přes Czech POINT a datové schránky Vyplnění žádosti o údaje ve formuláři Czech POINT, CzechPOINT@office a formuláři datových schránek Odeslání žádosti ISZR prostřednictvím centrály Czech PONT nebo datové schránky ISZR Výsledek volání služeb ISZR je vyplněn do formuláře odpovědi a odeslán zpět na Czech POINT či do datové schránky

Aktualizace referenčních údajů Vznesená reklamace prostřednictvím Czech POINTů, datových schránek či AIS Někdo iniciuje aktualizaci Aktualizují zákonem určené editorské AIS propojené se základními registry podle svých pravidel daných agendovým zákonem

Přístup ke službám pro registrované AIS V centrálním místě služeb KIVS přes přípojku KIVS Přes SSL přes internet Přes ipSEC VPN přes internet (CMS2) Do demilitarizvaných zón 1 a 2 CMS KIVS, ve kterých jsou vystaveny služby základních registrů

Agendové informační systémy Musí mít certifikát vydaný Správou základních registrů AISy připojené v rámci VPN KIVS mají přístup na společnou službu v DMZ2 KIVS AISy připojené přes internet musí mít navíc registrovanou pevnou IP adresu pro přístup do DMZ1 KIVS

Hlavní milníky Zákon 111/2009 Sb. Vládní nařízení Registrace agend Registrace působnosti v agendách Zahájení provozu 1. července 2012 Vládní nařízení Příprava dat v editujících systémech Připojení editujících systémů Propojení klíčových uživatelských systémů a ověření dat v registrech Příprava celoplošného nasazení

Architektura

AIS pro veřejný přístup ISDS a Czech POINT pro subjekty údajů Poskytování aktuálních údajů Poskytování údajů o transakcích Zpochybnění údajů Zmocnění k informaci o změnách

AIS pro veřejný přístup ISDS a Czech POINT pro úředníky Poskytování aktuálních údajů oprávněným úředníkům Zpochybnění údajů v případě zjištěného rozporu oprávněnými úředníky

AIS používající údaje Katalog služeb Notifikace o změnách Poskytování referenčních i nereferenčních údajů webovými složkami Notifikace o změnách Za den, v průběhu dne Veřejné informace Soubory s aktuálním stavem Nahlížení přes web

AIS používající údaje Testovací prostředí publikační s s připojenými ZR s testovacími daty Testovací prostředí editační s připojenými ZR s testovacími daty Ověřovací prostředí s ostrými daty Přístup přes KIVS (přípojka KIVS) i Internet (IP VPN) Reklamace a notifikace v implementaci Formuláře v implementaci

AIS používající údaje Informace Podmínky pro připojeni agendových informačních systémů Katalog eGON sluzeb v 7.0 od 15. 3. 2012 XSD a WSDL soubory s popisem datových typů Postup registrace AIS pro přístup k ZR Zpřesňujeme a rozšiřujeme dokumentaci Vystavená testovací data

AIS používající údaje Podmínky pro volání služeb ISZR Systémový certifikát pro AIS daného OVM pro jakýkoli dotaz Správně vyplněná hlavička dotazu při volání služby ISZR, zejména OVM, Agenda Agendová role, AIS Subjekt, Uživatel

AIS používající údaje Podmínky pro volání služeb ISZR Používání AIFO fyzických osob specifických pro danou agendu Využívání systému notifikací pro aktualizaci vlastních údajů Využívání systému reklamací v případě zjištění rozporu Tedy: Vyplňuj ze základních registrů, doplňuj ze svých údajů a nakonec se ptej klienta (ověř a doplň)

AIS používající údaje - dotaz

AIS používající údaje - odpověď

AIS používající údaje Ověřování identity a oprávnění mezi AIS a ISZR Přístup na základě systémového certifikátu přiděleného AIS po registraci agendy a působnosti úřadu v agendě Správou ZR Oprávnění k volání funkce a poskytnutí údajů podle hlavičky zprávy a matice práv a oprávnění Údaje o úředníkovi v roli nejsou kontrolovány, jsou ukládány do logu

AIS používající údaje Ověřování identity a oprávnění při přístupu do AIS Přístup pro úředníka do AIS podporujícího agendu na základě údajů v JIP CzechPoint o obsazení úředníka daného úřadu do role příslušné agendy AIS je odpovědný za vytváření vlastních logů s autentizačními údaji podle zákona na ochranu osobních údajů

AIS používající údaje Přidělení AIFO pro AIS VS Po přidělení systémového certifikátu jsou všechny AIS odpovědné za založení AIFO AISem vedených fyzických osob ztotožněním těchto fyzických osob proti referenčním údajům v ROB (jméno, příjmení, datum narození, místo narození, číslo občanského průkazu) a uložení AIFO ve své datové bázi Komunikace s ZR o fyzických osobách pak probíhá na základě přidělených AIFO ( AIFO se požívá jako jednoznačné klientské číslo v daném AIS)

AIS editující údaje Skupiny služeb v katalogu služeb podle odpovědnosti za edit. údaje ROB IS evidence obyvatelstva (občanské průkazy a pasy) Cizinecký informační systém IS datových schránek ROS IS obchodní rejstřík IS živnostenský rejstřík Seznam OVM pro úřady IAIS pro malé agendy a řada dalších

AIS editující údaje Skupiny služeb v katalogu služeb podle odpovědnosti za edit. údaje RUIAN IS katastru nemovitostí IS územních identifikací RPP AIS působnostní AIS modelovací všechny editorské AIS zapisující údaje o rozhodnutí

AIS editující údaje Testovací prostředí pro editory k dispozici Implementace pokračuje poslední skupinou funkcí Postupné ověření jednotlivých skupin služeb ve spolupráci s editory Samostatný postup iniciálního plnění daty probíhá ROS, RUIAN, ROB jsou iniciálně naplněny údaji s přidělenými AIFO Probíhá instalace ostrého provozního prostředí

AIS editující údaje V rámci programu ZR vznikají nové editující AIS VS s vlastním náběhem do provozu IS územních identifikací pro RUIAN Integrovaný AIS pro ROS AIS působnostní a modelovací pro RPP Seznam OVM pro úřady v ROS

AIS publikující údaje Agendové informační systémy budou publikovat podle vlastních zákonných předpisů v nich uložené údaje prostřednictvím základních registrů formou rozšiřujících webových služeb Základní registry zajistí průkaznost, bezpečnost a kontrolu oprávnění pro takto publikované údaje (implementace referenčního rozhraní podle zákona o ISVS)

AIS publikující údaje Rozhraní pro publikaci služeb bude nejprve využíváno AIS publikujícími rozšiřující informace podle zákona o ZR IS evidence obyvatel údaje o právní způsobilosti a ztotožnění podle rodného čísla IS katastru nemovitostí údaje o vlastnících nemovitostí Po zahájení ostrého provozu bude postupně zpřístupňováno dalším IS veřejné správy

Registrace AIS pro přístup do ISZR V JIP KAAS Oprávněný pracovník OVM zahajuje registraci AIS podle IČO OVM (autorizace pracovníka procesem podle CzechPoint, OVM musí být v Seznamu OVM) Vybírá registrovaný AIS z nabídky AIS zaregistrovaných AIS v IS o IS veřejné Správy pro dané OVM Přiřazuje agendy podporované tímto AIS z nabídky Agend registrovaných v RPP ve kterých má dané OVM ohlášenou působnost Definuje způsob síťového přístupu

Registrace AIS pro přístup do ISZR Správa základních registrů na základě registrace AIS daného OVM v JIP/KAAS Přiděluje systémový certifikát pro přístup AIS do ZR Přiděluje údaje nezbytné pro využívání AIFO registrovaným AIS v ORG Zavádí AIS do ISZR a umožňuje jeho přístup Odesílá příslušnému OVM potvrzení o registraci AIS pro přístup do ZR

Seznam OVM Seznam Orgánů Veřejné Moci vzniká na základě zákona ze seznamu subjektů s povinně zřízenou datovou schránkou orgánu veřejné moci Aktualizace přímo od orgánu veřejné moci prostřednictvím strukturovaných formulářů zaslaných systémem datových schránek Seznam OVM je primárním editorem údajů o orgánech veřejné moci v ROS

JIP - KAAS Jednotný identitní prostor - Katalog autentizačních a autorizačních služeb Vzniká z JIP Czechpoint s třemi účely Řízení přístupu oprávněných interních uživatelů – úředníků do ISVS (CzechPoint, IAIS, ISUI, AIS působnostní) Distribuce oprávnění podle Agend a Agendových rolí z RPP Registrace ISZR pro přístup do ZR

AIS publikující údaje Agendové informační systémy budou publikovat podle vlastních zákonných předpisů v nich uložené údaje prostřednictvím základních registrů formou rozšiřujících webových služeb Základní registry zajistí průkaznost, bezpečnost a kontrolu oprávnění pro takto publikované údaje (implementace referenčního rozhraní podle zákona o ISVS)